...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Tworzenie rozpoznawalności: jak efektywnie wykorzystać naklejki do budowania marki i lojalności klientów?

Kontakt marki z klientem odbywa się przez punkty styku (Brand Touchpoints). Z punktu widzenia psychologii społecznej, zachodzi w takich sytuacjach efekt czystej ekspozycji - im więcej razy dana osoba zetknie się z bodźcem (w tym wypadku logo firmy, jej nazwą, kolorami, etc.), tym bardziej intensywny będzie jej afekt w stosunku do marki. Z tego powodu większość organizacji stara się maksymalnie wykorzystać dostępną jej przestrzeń fizyczną, aby możliwie często eksponować wizualne symbole swoich brandów. Różnego rodzaju naklejki stanowią tani, ale bardzo skuteczny nośnik, który można zaadoptować do tego celu.

Naklejki firmowe z logo są zwykle bardzo łatwe w aplikacji, mają wiele zastosowań i można zapewnić im odpowiednią ochronę przed ścieraniem, zrywaniem czy blaknięciem. Dlatego planując wykonanie takich medium, wystaczy po prostu wybrać technologię produkcji odpowiednią do zamierzonego efektu i odporną na potencjalne uszkodzenia.

Produkt przyciągający uwagę

Nalepki stanowią świetne uzupełnienie designu wyrobów firmy. Poza oczywistymi zastosowaniami, jak np. umieszczenie logo na froncie produktu, coraz częściej producenci traktują ten format jako materiał idealny do przekazywania dodatkowych informacji, instrukcji, podkreślenia zalet czy specjalnych funkcji promowanej oferty. Szczególnie istotne jest wykorzystanie takich naklejek jako element POS (Point Of Sale – elementy wyposażenia i wystroju punktu sprzedaży). W środowisku np. Elektromarketu, gdzie na ograniczonej przestrzeni, o uwagę klienta rywalizuje kilkanaście podobnych produktów, umieszczenie na jednym z nich kolorowej, efektownej nalepki, może spowodować wzrost zainteresowania, a co za tym idzie, sprzedaży.

 

Oswajanie przestrzeni

Naklejki z logo firmy dobrze sprawdzają się także np. w biurach czy większych halach, gdzie konieczne jest skierowanie klienta do odpowiedniego miejsca lub firmy. Taka efektowna forma zaznaczania swojej obecności jest przy tym o wiele tańsza, łatwiejsza w montażu i demontażu od innych form reklamy indoor, np. szyldów, liter przestrzennych, neonów, pylonów, etc. Naklejki z logo firmy od Sigmadruk.pl dodatkowo mogą być wykonywane w taki sposób, aby imitować wykonanie z bardziej prestiżowego materiału – m.in. złota, srebra, miedzi, platyny, chromowanej stali, co świetnie sprawdza się w przypadku dużych, ikonicznych znaków, czy chociażby adresów albo nazw działów.

 

Wyścig o pamięć

Szczególnie ważną formą promocji poprzez naklejki firmowe z logo są pojazdy i maszyny, używane przez firmę. Zwykle każdego dnia są one oglądane przez tysiące osób, z których zawsze jakaś część stanowi potencjalnych klientów. Nierozsądnie byłoby zatem nie wykorzystać szansy na wyróżnienie się i niemal darmową formę reklamy/odświeżenia znajomości marki.

Blank screen mockup of man hand working on smartphone work while sitting at the table, mockup blank screen for brainstorming about mobile app interface wireframe design on desk at modern office.

Naklejki na samochodach, jeśli są dobrze wykonane, mogą dobrze “pracować” nawet w ruchu, kiedy pojazd porusza się z dużą prędkością. Zwolennicy tej formy reklamy coraz częściej umieszczają swoje komunikaty nie tylko na drzwiach, ale także na tylnej osłonie bagażnika czy nawet…na dachu. Stojący na parkingu samochód jest często doskonale widoczny z większej odległości i wysokości, więc przy odpowiedniej aranżacji, naklejka tam umieszczona może działać jak zminiaturyzowany billboard reklamowy.

Efektowna dyskrecja

Specjalną formą użycia nalepek jest wykorzystanie jako tworzywa tzw. folii szronionej. Nałożona na szybę, blokuje dostęp światła i rozmazuje obraz tego, co znajduje się za nią. Najbardziej popularna forma aplikacji takiej reklamy to zazwyczaj biura, obiekty rekreacyjne lub kliniki medyczne. Wówczas naklejka umieszczana jest na drzwiach wewnętrznych i ściankach boksów, zapewniając użytkownikom tych przestrzeni odpowiednią dyskrecję. Jednocześnie w samej folii można wycinać mniejsze kształty, np. logo firmy, jej claim lub wizerunek produktu, co zwykle wygląda bardzo efektownie, wykorzystując duży kontrast pomiędzy jednolitą, zaszronioną powierzchnią, a pustym polem, wypełnionym cześciowo kolorami i kształtami tego, co znajduje się w pomieszczeniu.

Nalepki z logo mogą być wykonywane na kilkudziesięciu różnych podłożach, w dowolnych kształtach i wielkości. To powoduje, że są niezwykle łatwym w adaptacji nośnikiem reklamowym, a jedynym ograniczeniem w ich użyciu pozostaje wyobraźnia.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF