Zalando zachęca klientów do korzystania z oferty kategorii pre-owned w nietypowej kampanii walentynkowej
Zalando, wiodąca w Europie platforma modowa i lifestyle’owa, rusza z lokalną kampanią walentynkową Wymień ubrania po ex na Zalando Pre-Owned, w której zachęca polskich klientów do wymiany ubrań pozostawionych przez byłych partnerów i odświeżenia swojej garderoby.
Rozstania bywają ciężkie, a często łatwiej jest pożegnać się z ukochanym czy ukochaną niż z jej rzeczami, które długo po rozstaniu zalegają w szafie, przywołując zarówno te dobre jak i złe wspomnienia. W tym roku Zalando przekonuje, że Walentynki to nieoczywista, ale idealna okazja, aby zrobić porządek z rzeczami i dać im drugie życie. W tym celu platforma przygotowała dedykowaną kampanię ukazującą trzy historie miłosne i to, co pod wpływem emocji bohaterowie robią z ubraniami swoich byłych partnerów. Pozbycie się ich w rozsądny sposób okazuje się równie trudne jak samo rozstanie.
Zamiast wyrzucania odzieży, Zalando Pre-Owned oferuje możliwość przedłużenia jej żywotności w trosce o dobro planety, kierując się zasadami cyrkularności. W ten symboliczny sposób platforma podejmuje próbę edukacji konsumentów o skutkach pozbywania się odzieży bez zachowania reguł zrównoważonej mody, zmiany ich przyzwyczajeń i zachęcenia ich do podejmowania bardziej świadomych wyborów. Umożliwiając klientom Zalando danie drugiego życia ubraniom bezpośrednio na platformie, oferta Pre-owned stanowi duży wkład w strategię zrównoważonego rozwoju do.MORE, wspierając cel, jakim jest przedłużenie życia 50 milionów artykułów i wyeliminowanie tworzyw sztucznych jednorazowego użytku do 2023 roku.
Poprzez naszą niecodzienną walentynkową kampanię, chcemy zwiększyć świadomość klientów na temat Zalando Pre-Owned i zachęcić ich do korzystania z oferty tej kategorii. Zależy nam aby pokazać, że wymiana ubrań w sposób bardziej zrównoważony możliwa jest zarówno w Walentynki jak i przez cały rok. Tym samym chcemy zmotywować klientów do podejmowania bardziej świadomych decyzji i do wspólnego działania na rzecz dobra planety.
Dawid Pożoga, Regional Lead na Polskę i Czechy, Zalando
Dzięki Pre-owned klienci mogą z łatwością wymieniać artykuły bezpośrednio na Zalando, korzystając z gwarancji niezrównanej wygody wysyłki, wielu opcji płatności i darmowych zwrotów. Dzięki zaktualizowanej funkcji listy życzeń, klienci w prosty sposób mogą zarządzać swoją garderobą i mieć podgląd na wszystkie artykuły, które kupili na Zalando, a także dodać artykuły kupione gdzie indziej, dzięki czemu ich wymiana wymaga zaledwie kilku kliknięć. Po transakcji klienci mogą wybrać, czy wolą otrzymać kartę podarunkową Zalando o odpowiedniej wartości, czy chcą przeznaczyć środki na wsparcie dwóch partnerskich organizacji charytatywnych: Czerwony Krzyż lub WeForest.
Wszystkie używane artykuły oferowane na Zalando, sprawdzane są pod kątem jakości i stają się asortymentem dostępnym dla milionów klientów. Zgodnie z polityką Zalando, wspierającą zrównoważony rozwój, we wszystkich zamówieniach z kategorii Pre-owned wykorzystywane są wolne od plastiku opakowania z papieru pochodzącego z recyklingu.
Głównym elementem kampanii jest wideo w reżyserii Krzysztofa Grajpera, którego premiera planowana jest na 11 lutego. Film – do którego głosu użyczyła artystka Rosalie – kieruje do specjalnego hubu na Zalando.pl, w której klienci mogą dowiedzieć się jak w kilku prostych krokach dać ubraniom szansę na nowe życie. Film uzupełniają zdjęcia autorstwa Gosi Turczyńskiej i materiały edukacyjne, które swoją premierę będą miały w Walentynki. Aby jeszcze bardziej zachęcić konsumentów do zerwania z kłopotliwymi pamiątkami z przeszłości, kampania będzie wspierana przez grupę influencerów, którzy na swoich kanałach wyjaśnią jak działa kategoria Pre-Owned na Zalando.
Kampania powstała we współpracy z agencją 180heartbeats + JUNG v. MATT i będzie publikowana na kanałach własnych Zalando (m.in. w mediach społecznościowych, dedykowanym hubie na Zalando.pl, newsletterze i aplikacji), a także wspierana przez działania PR i media online. Kampania początkowo dedykowana na rynek polski, zostanie również zaadaptowana na rynku niemieckim.
Źródło: 180HEARTBEATS + JUNG V MATT