Zwycięzcy programu Collab budują długofalową relację z MetLife

MetLife i Collab

Zwycięzcy programu Collab budują długofalową relację z MetLife. Insurtechy rywalizujące o kontrakt o wartości 100 000 USD na opracowanie i testowanie rozwiązań dla MetLife, mogą liczyć na perspektywę „budowania długofalowej relacji”, której głównym elementem będzie skuteczne wdrożenie innowacji, twierdzą zwycięzcy poprzednich edycji programów collab MetLife.

Duża liczba przedsiębiorców i start-upów ubezpieczeniowych (insurtechów) już aplikowała do „collab 3.0 EMEA”, globalnej, otwartej platformy innowacji, do której zapraszane są firmy z branży insurtech, które są zainteresowane uzyskaniem wsparcia od MetLife, a jednocześnie mogą zaoferować rozwiązanie części największych wyzwań ubezpieczyciela w Europie, na Bliskim Wschodzie i w Afryce.

Start-upy mogą się jeszcze zgłaszać do 20 kwietnia 2018 r. przez stronę internetową collab, zyskując możliwość opracowania rozwiązań w takich obszarach, jak zaangażowanie klientów, sprzedaż czy działalność operacyjna wraz z ich testowym wdrożeniem w MetLife w regionie EMEA (Europa, Bliski Wschód i Afryka). Stworzone przez LumenLab, centrum innowacji MetLife w Azji, collab 3.0 EMEA bazuje na sukcesach dwóch wcześniejszych programów collab dla MetLife w Azji (collab 1.0) i MetLife w Japonii (collab 2.0), w ramach których finaliści zyskali finansowanie w wysokości 600 000 USD.

Zwycięzcy poprzednich edycji programów collab głównie skupiali się na obszarach takich jak optymalizacja działalności operacyjnej, wycena produktów, zaangażowanie klienta, cyfrowa dystrybucja oraz analiza roszczeń.

Klaas Stijnen, prezes Montoux, jednej z firm, która znalazła się wśród zwycięzców collab 2.0, a teraz testuje  swoje rozwiązania w optymalizacji wyceny produktów we współpracy z MetLife w Japonii, radzi firmom, które zgłosiły się do udziału w programie, aby na etapie aplikowania w przejrzysty sposób zaprezentowały zalety i wady proponowanego przez siebie rozwiązania, a także miały świadomość, że wybór do programu wymagać będzie ogromnego zaangażowania.

W rygorystycznym procesie selekcji MetLife wyłoni ośmiu finalistów, a następnie przydzieli każdemu
z nich pracownika MetLife w EMEA do pomocy przy doskonaleniu planu działania i rozwiązań na potrzeby konkretnych wyzwań.

W ten sposób buduje się długofalową relację, dlatego nie należy się spieszyć na etapie wyjaśniania i zadawania pytań. Trzeba też zadbać o jasną komunikację. Ważna jest cierpliwość i konsultacje z pracownikami MetLife i LumenLab z zespołu collab. Proces ten jest bardzo pomocny i gwarantuje opracowanie właściwej oferty.

Wygrana w programie collab znacznie uprościła nam wejście na nowy rynek w porównaniu z tradycyjną drogą, a kluczową korzyścią okazał się poziom wsparcia na różnych etapach i w różnych lokalizacjach MetLife, niezbędny do powodzenia innowacji – mówi Klaas Stijnen, prezes Montoux.

Ośmiu finalistów weźmie udział w Szczycie collab EMEA i Dniu Pokazowym w Londynie, 11-12 lipca 2018 r., podczas których przedstawią opracowane rozwiązania i wyłoniony zostanie ostateczny zwycięzca.

Aby uzyskać więcej informacji i zgłoszenia do konkursu collab 3.0 EMEA na stronie: collab.lumenlab.sg.

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF