...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

10 urodziny stacji 4fun.tv

14 lutego 2013 roku muzyczna stacja 4fun.tv będzie obchodzić swoje dziesiąte urodziny. Po 10 latach stacja przyspiesza rozwój swojej multimedialnej oferty oraz zmienia swoje graficzne oblicze.

Od początku działalności, twórcy kanału 4fun.tv stawiali na zestawienie muzyki oraz interaktywnych gier i czatów, uznając że widzowie będą dzięki temu lepiej się bawić. Telewizyjne pogawędki znalazły stałe grono odbiorców. Widzowie mieli szansę rozmów nie tylko między sobą, ale też na żywo z gwiazdami zaproszonymi do studia. Stacja 4fun.tv wprowadziła również możliwość wybierania ulubionych klipów. Widzowie głosując za pomocą wiadomości tekstowych decydowali i wciąż decydują w programie „Chcesz-Masz” o tym, jaka muzyka pojawia się na antenie stacji. Z czasem umożliwiono także wysyłanie na ekran zdjęć. W zeszłym roku do interaktywnej oferty kanału dołączyła tzw. „Imprezowa mapa“ – czat, który funkcjonuje na antenie w pasmach muzycznych. Do standardowej funkcjonalności pozdrowień na ekranie dodano rozpoznawanie lokalizacji i odpowiednią wizualizację na mapie Polski. Z tego systemu, opracowanego przez specjalistów 4fun.tv, skorzystała m.in. Telepizza, organizując wspólnie z 4fun.tv specjalną akcję dla widzów stacji. 

Multimedialna oferta

4fun.tv to stacja stawiająca na innowacyjność, starająca się wychodzić poza standardy tradycyjnego kanału telewizyjnego. Dziś stacja muzyczna rozwija się multimedialnie, łącząc wiele kanałów dotarcia do widza. Dowodem na to jest chociażby stworzona pod koniec zeszłego roku multiscreenowa aplikacja Fun App, z której dziś korzysta na co dzień kilkadziesiąt tysięcy osób. Widzom spodobało się wyrażanie własnych gustów muzycznych poprzez wysyłanie like’ów, które natychmiast mogą zobaczyć na ekranie. Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom i prośbom użytkowników, niebawem stworzona zostanie lista przebojów, układana właśnie na tej podstawie. Oprogramowanie zostało również docenione przez specjalistów z branży nowych technologii – aplikacja dostała nominacje do takich nagród jak Grand Press Digital czy Mobile Trends Awards. 

Strategia stacji 4fun.tv obejmuje również obecność w social media. Stacja wykorzystuje potencjał mediów społecznościowych, zwiększając możliwości komunikacji z widzem. Łącznie na swoich fan page’ach 4fun Media zgromadziła ponad 800 tysięcy fanów, a poprzez strony www dociera do ponad 250 tysięcy unikalnych użytkowników. Natomiast kanały na YouTube posiadają ponad 200 tysięcy subskrybentów, z łączną oglądalnością ponad 120 milionów odsłon. Potencjał internetowych hitów docenili widzowie. Takie formaty jak „Megamix – ukryty polski”, czy „Muzowkręt” z Cyber Marianem lub „Tuba Śmiechu” z Martinem Stankiewiczem, pozwalały inernautom cieszyć się na antenie telewizyjnej ich ulubionymi prezenterami znanymi z sieci. 

Kolejnym z narzędzi wykorzystanych do realizacji strategii multimedialności jest radio internetowe 4fun.tv, które swoją premierę miało w grudniu ubiegłego roku. To pierwsze internetowe radio „na życzenie”, wprowadzone przez telewizję muzyczną. O ofercie radia decydują przede wszystkim sami słuchacze. Mechanizm zamawiania utworów na życzenie (działający 24h/dobę), który jest stopniowo wdrażany, pokazuje otwarte podejście stacji do widzów i wsłuchiwanie się w ich głosy, a także wychodzenie naprzeciw ich oczekiwaniom.

4fun.tv to nie tylko technologia. Kanał aktywnie uczestniczył w wypromowaniu wielu artystów i prezenterów. Warto również wspomnieć o „Kartonach” – kreskówce, będącej wizytówką stacji oraz o Kapitanie Bomba – postaci z surrealistycznym i czarnym poczuciem humoru, która doczekał się długometrażowych wersji kinowych oraz  wielu wydań na płytach dvd. Kanał YouTube  Kapitana  Bomby znajduje się w dwudziestce najczęściej oglądanych polskich kanałów, a na profilu facebookowym zebrał ponad 200 tysięcy fanów.

10 lat na antenie

Nowa oprawa 4fun.tv, przygotowana z okazji 10. urodzin, wpisuje się w multimedialną strategię marki. -Pomysł graficzny jest skrajnie syntetyczny i stanowi mogące podlegać bardzo wielu modyfikacjom narzędzie do eksponowania tego, co w naszej stacji jest najważniejsze, czyli muzyki. Zaprojektowaliśmy odświeżony logotyp, przy zachowaniu dotychczasowej geometrii. Stawiamy na silne akcenty kolorystyczne, które będą definiować poszczególne pasma programowe – podsumowuje zmiany Bartosz Gorzak, Dyrektor Kreatywny Grupy 4fun Media.

Z okazji 10 urodzin na antenie obok akcentów wizualnych i muzycznych, pojawią się jubileuszowe konkursy ze specjalnymi nagrodami, wspomnienia najciekawszych programów, najzabawniejsze momenty na wizji, wywiady z gwiazdami oraz akcje specjalne, które swoją kulminację będą miały latem tego roku. Wówczas, podczas wakacyjnej trasy, razem z widzami kanał 4fun.tv będzie świętował 10 urodziny. Stacja przygotowała również dla fanów utwór muzyczny, nawiązujący tytułem do niezmiennego od początku istnienia stacji motta „Nie bawisz się, nie żyjesz”. Już niebawem powstanie do niego teledysk, w którym zostaną uchwycone najśmieszniejsze, najbardziej kontrowersyjne i najbardziej zaskakujące momenty, które udało się znaleźć w archiwum kanału 4fun.tv. W związku z powstałym utworem będzie zorganizowany również konkurs dla widzów, o którego zasadach stacja niebawem poinformuje. 

Plany na przyszłość

Grupa 4fun Media, wraz z końcem 2013, roku wkroczyła w nowy etap budowania zasięgu technicznego swoich kanałów. Kanał 4fun.tv, będący w pierwszej trójce najchętniej oglądanych w Polsce stacji muzycznych, do niedawna dostępny był głównie w dystrybucji kablowo-satelitarnej. Dziś, można go odbierać dodatkowo na dwóch lokalnych cyfrowych platformach naziemnych (NTL Radomsko oraz TVT Rybnik), a jego zasięg techniczny wzrósł do 64,1%. 

-W dalszym ciągu chcemy by naszą telewizję cechowała szeroka oferta muzyczna oraz interaktywne formy rozrywki. Będziemy dostarczać widzom treści, który dobrze wpisują się w bieżące zapotrzebowania i trendy. Chcemy jeszcze skuteczniej docierać do widza korzystając z nowatorskich form dystrybucji. Stawiamy na dywersyfikację źródeł przychodów, rozwijanych dzięki wdrożeniu innowacyjnych rozwiązań technologicznych takich jak aplikacja second screen Fun App. Będziemy rozbudowywać jej funkcjonalność oraz powiązany z nią system lojalnościowy. Nasze nowopowstałe radio zintegrujemy z aplikacją. Potencjał wzrostu widzimy także w innych segmentach rynku powiązanych z mediami, z czym może być związana akwizycja i rozszerzenie naszej działalności o elementy komplementarne– podsumowuje Ewa Czekała, prezes 4fun Media SA.

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF