...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

3 kluczowe obszary, w których może pomóc agencja kreatywna

Agencja kreatywna to firma specjalizująca się w świadczeniu kompleksowych usług z zakresu marketingu w oparciu o działania kreatywne. Głównym celem jej działania jest pomoc Klientom w wykorzystaniu potencjału marki, zbudowanie silnej pozycji marki w internecie oraz stworzenie spójnych i angażujących komunikatów. Agencje kreatywne oferują szeroki zakres usług: branding, działania strategiczne, SEO, social media, warsztaty kreatywne, Google Ads, Meta Ads i wiele innych. Agencje kreatywne posiadają zwykle specjalistów z różnych obszarów, takich jak: copywriting, projektowanie graficzne i design, marketing internetowy i innych. Wszystko po to, by zapewnić Klientom kompleksowe podejście i szeroki wachlarz usług.

Dla kogo jest współpraca z agencją kreatywną?

 

Agencja kreatywna może pełnić rolę zewnętrznego działu marketingu marki. Działać na rzecz różnych branż i Klientów, dostosowując strategie do indywidualnych potrzeb i celów danego Klienta. Współpraca z agencją kreatywną może być korzystna dla firm, które chcą:

  • zwiększyć lub wykorzystać pełen potencjał marki,
  • stworzyć nową, zaktualizować, bądź usprawnić strategię komunikacji marki,
  • zbudować silną markę online,
  • pozyskać nowych Klientów z internetu,
  • zwiększyć świadomość marki wśród odbiorców,
  • zbudować lub rozwijać grono odbiorców marki,
  • zwiększyć sprzedaż swoich produktów lub usług,
  • zwiększyć widoczność swojej strony internetowej w wyszukiwarce,
  • stworzyć lub zmienić branding marki.

 

3 kluczowe obszary, w których może pomóc agencja kreatywna

 

  1. Social media

 

Obecnie działania w social mediach pełnią niezwykle ważną rolę w kształtowaniu świadomości marki wśród odbiorców. Stanowią także istotny kanał komunikacyjny, w którym marka może informować i nawiązywać długotrwałe relacje zbudowane na zaangażowaniu i przywiązaniu. Social media stanowią odzwierciedlenie charakteru marki w przestrzeni internetowej. To właśnie dlatego tak ważne jest, by były one prowadzone w odpowiedni sposób.

Co to znaczy?

 

Mamy tu na myśli działania oparte na kreatywności, unikalności i zaangażowaniu. Równie ważnym elementem jest regularność prowadzenia działań w social mediach. Jakie są zalety odpowiedniej komunikacji marki w mediach społecznościowych? Relatywnie niższy koszt pozyskania Klienta, możliwość analizowania zachowań konsumentów, potencjalny wzrost sprzedaży online, wzrost świadomości marki wśród odbiorców i wiele innych. W przypadku połączenia działań z reklamami Meta Ads jest to także możliwość sprecyzowania grupy odbiorców, do których kierowane są komunikaty.

 

  1. Warsztaty kreatywne

 

Warsztaty kreatywne są doskonałym uzupełnieniem i rodzajem ewaluacji wcześniej prowadzonych przez markę działań strategicznych. Przy ich pomocy możemy także wskazać działania, które należy podjąć, by marka mogła się nieustannie rozwijać i nie tkwić w sytuacji, gdzie jej oferta byłaby całkowicie oderwana od potrzeb rynku. Jak mogą wyglądać warsztaty kreatywne? Jedną z metod ich prowadzenia jest wykorzystanie metody Design Thinking. Jest to sposób prowadzenia warsztatów projektowych oparty o 5 etapów: empatyzację, definiowanie potrzeb, propozycje rozwiązań, prototypowanie i testowanie rozwiązań. Efekty takich warsztatów można uzupełnić elementami, takimi jak: analiza marki, analiza SWOT, grupa docelowa (ta aktualna i potencjalna), a także definiowanie celów, jakie marka zamierza osiągnąć.

 

Takie wielopłaszczyznowe działanie umożliwia proces budowania stabilnej marki charakteryzującej się spójnymi i konsekwentnymi działaniami. W jakich przypadkach warsztaty kreatywne będą dobrym rozwiązaniem? Przykładów jest wiele: budowanie strategii dla wprowadzania nowych produktów i usług, budowanie strategii komunikacji marki, zwiększanie świadomości marki, najbardziej efektywne sposoby pozyskiwania nowych Klientów i wiele innych.

 

  1. Branding

 

Branding jest niezwykle istotnym elementem kreacji marki. Charakterystyczne logo, idealnie dobrana do działalności firmy identyfikacja wizualna, materiały CI czy employer branding. To tylko kilka najważniejszych kwestii. Branding ma na celu przykucie wzroku odbiorców już w pierwszym momencie, ma na siebie zwracać uwagę, być charakterystyczny i spójny z marką. Prowadząc firmę i zarządzając zespołem, kreowanie wizerunku dobrego pracodawcy jest niezwykle istotne. Takie działanie pozwala na znaczną redukcję kosztów rekrutacyjnych, minimalizuje ryzyko rotacji pracowników, co z kolei ma pozytywny wpływ na efektywność i wydajność biznesu.

 

Mavika to agencja kreatywna z ponad 10-letnim stażem, która może pomóc Ci w każdym z tych obszarów. Skontaktuj się z nami, a z pewnością znajdziemy rozwiązania, które pomogą Ci w rozwoju marki i usprawnią funkcjonowanie Twojego biznesu.

Rafał Pantula