54 kampanie nagrodzone w #EffieNaNoweCzasy
Jury 21. edycji Effie Awards, pod przewodnictwem Tomasza Suchańskiego, prezesa zarządu i dyrektora generalnego firmy Żabka Polska, przyznało nagrody za najbardziej efektywne kampanie, a wśród nich: 29 statuetek brązowych, 20 srebrnych oraz 5 złotych. Grand Prix otrzymała kampania Żabka – Mały Wielki Sklep, w kategorii Long term marketing excellence.
Obrady jury Effie Awards 2020 prowadzone były w formule hybrydowej – zarówno w ograniczonych liczebnie grupach jak i online – co było dużym wyzwaniem do organizacji dyskusji i spotkań dla blisko 150 wybitnych ekspertów w dziedzinie marketingu i komunikacji. Mimo tych wyzwań, obrady były inspirujące, a poziom zrealizowanych kampanii bardzo wysoki. Nagrodziliśmy projekty i rozwiązania marketingowe, które wyróżniają się na rynku poprzez najbardziej efektywne działania oraz wysokie wyniki biznesowe.
Tomasz Suchański przewodniczący jury Effie Awards 2020, prezes zarządu firmy Żabka Polska
Złote statuetki Effie Awards 2020 otrzymali autorzy kampanii:
- Żabka – Mały Wielki Sklep – Żabka, PZL, Spark Foundry, OMD,
- EKO Petycje – ING Bank Śląski, Brain, GONG, 24/7 Communication, MullenLowe MediaHub,
- Przejdźmy na TY – Tyskie, GONG, Bardzo, Tailor Made PR, Zenith, BNA,
- Mak? Mnie to pasuje! – McDonald’s, MJCC, OMD, DDB Warszawa,
- To, co ważne – Huawei, Havas Warsaw, Wavemaker, 180heartbeats + Jung v Matt.
Wśród nagrodzonych złotem znalazła się, także kampania zgłoszona w nowej kategorii React
& Sustain (w tej kategorii nagradzane są aktywne działania komunikacyjne, których celem była obrona pozycji biznesowej i/lub reakcja na nieoczekiwane okoliczności biznesowe lub poza biznesowe).
W corocznym rankingu efektywności Effie najwyższą pozycję zajęli:
- wśród agencji – DDB Warszawa,
- spośród agencji mediowych – Wavemaker,
- jako firma – McDonald’s
Więcej na temat Effie Awards Poland oraz pełna lista nagrodzonych i rankingi dostępne są na stronie awards.effie.pl.
Duże zainteresowanie tegoroczną edycją Effie Awards to bardzo dobry znak dla branży. Zaangażowanie marketerów i agencji w przygotowywanie wysokiej jakości zgłoszeń w tym trudnym dla biznesu roku, to dowód na to, że sektor komunikacji marketingowej aktywnie odpiera wyzwania covidowe. Dla SAR, tegoroczne obrady także nie były proste, nie raz wymagały niestandardowych rozwiązań. Mamy jednak poczucie, że jako organizacja weszliśmy na nowy poziom realizacji wydarzeń i tworzenia ciekawych doświadczeń dla ich uczestników.
Dariusz Andrian, prezes zarządu Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej SAR
Gala Effie Awards 2020 odbyła się w formule online. Transmisję wręczenia nagród z Nowego Teatru w Warszawie można było obejrzeć na platformie https://vod.sar.org.pl/. Dostęp do wydarzenia, po raz pierwszy był bezpłatny, co wzbudziło duże zainteresowanie – około 3000 zarejestrowanych osób.
Każdy kto zarejestrował się na Galę w ciągu tygodnia od zakończenia wydarzenia otrzyma pakiet korzyści ufundowany przez sponsorów, m. in.: rabaty na szkolenia, wykłady i badania, raporty oraz kody dostępu do płatnych serwisów. Pełna lista benefitów dostępna na stronie vod.sar.org.pl.
W tym roku, swoim zaangażowaniem, Effie Na Nowe Czasy wspierają:
Sponsorzy Strategiczni: TVN, Onet, Radio Zet, Salesforce
Sponsorzy Wspierający: Facebook, AMS, YouTube
Partnerzy Merytoryczni: Premium TV, Technologia Ellen
Partner Technologiczny: Content Spot
Partner: Kukbuk
Doradca prawny: Firma prawnicza LSW
Patroni medialni: Forbes, Business Insider, My Company, Wirtualne Media, PRoto, Nowy Marketing
Źródło: informacja prasowa SAR