71. Tour de Pologne z nowym sponsorem
Do grona sponsorów największego wyścigu kolarskiego w Polsce dołączyła marka Weber, producent chemii budowlanej. Weber wesprze zespół LangTeam w organizacji Tour de Pologne.
71. edycja Tour de Pologne odbędzie się w dniach od 3 do 9 sierpnia. Wyścig co roku cieszy się bardzo dużym zainteresowaniem ze strony mediów: zarówno lokalnych, ogólnopolskich, jak i światowych. Bierze w nim udział 200 kolarzy z 40 krajów świata. Trasa wyścigu wyniesie ponad 1200 km. 3 kwietnia poznamy jej dokładny przebieg.
-Zależało nam na tym, aby wziąć udział w wydarzeniu najwyższej klasy – z jednej strony pokazującym siłę tradycji i ciągłość, z drugiej – dynamizm. Tour de Pologne zdecydowanie spełnia te warunki. Mimo upływu lat wyścig cieszy się niesłabnącym zainteresowaniem. Jesteśmy bardzo zadowoleni, że będziemy brali udział w jego organizacji i promocji. – mówi Karol Pilarski, dyrektor marketingu firmy Weber. –
Po raz pierwszy wyścig zorganizowano w 1928 roku. Wówczas na starcie stanęło 71 kolarzy. Przez lata potencjał wyścigu znacznie urósł, a impreza stała się wydarzeniem światowego formatu. Obecnie Tour de Pologne widnieje w kalendarzu UCI World Tour skupiającego 14 największych wyścigów etapowych na świecie. W trakcie Tour de Pologne odbywają się również imprezy towarzyszące, na przykład wyścigi dla młodych adeptów kolarstwa. W ubiegłym roku na trasie wyścigu zawodników podziwiało ponad 2,5 mln kibiców.
-Imponuje nam rozmach tej imprezy i jej rozpoznawalność. Widzimy, że kolarstwo w Polsce się rozwija i chcemy być częścią tego procesu. Dzięki działaniom sponsorskim mamy okazję zaistnieć w świadomości uczestników –podsumowuje Karol Pilarski.