Adblockery podbijają App Store

Apple w iOS 9 wprowadził możliwość blokowania reklam. Developerzy aplikacji mobilnych postanowili to wykorzystać i zaoferowali użytkownikom spory wybór aplikacji typu adblocker. A oni ciepło je przyjęli.

Aplikacje typu adblocker zdobyły ogromną popularność wśród użytkowników. Najpopularniejsza z nich jest jednocześnie najpopularniejszą płatną aplikacją na iOS zarówno w Stanach Zjednoczonych, jak i w Polsce.

Co ciekawe, w polskim top 5 znalazły się aż dwie tego typu aplikacje. W USA w top 15 znajdują się cztery adblockery.

Popularność adblockerów mobilnych to bardzo ciekawe zjawisko, ponieważ okazuje się, że użytkownicy chcą płacić za to, żeby nie widzieć reklam. Bardzo interesujące byłyby wyniki badań pokazujące ilu z nich płaci bądź jest gotowa by płacić za dostęp do treści wydawców, których pozbawiają przychodów z tytułu blokowanych reklam?

Boom na płatne adblockery na iOS pokazuje też to, że smartfony to naprawdę nasze najintymniejsze urządzenia. Oprogramowanie do blokowania reklam w przeglądarkach desktopowych jest zazwyczaj darmowe, m. in. dlatego, że użytkownicy nie są skłonni za nie płacić. Na iOS sytuacja wygląda zgoła odmiennie – ludzie płacą za swoją wygodę (w ich rozumieniu). Choć należy pamiętać, że z reguły właściciele iPhone’ów chętniej płacą za korzystanie z aplikacji niż posiadacze urządzeń z innymi mobilnymi systemami operacyjnymi.

Na koniec, prognoza wzrostu wydatków na różne formy reklamy w Stanach Zjednoczonych.

Ciekawe, jak będzie ona wyglądać za pół roku?

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF