adidas wypuścił aplikację mobilną z wykorzystaniem technologii rozszerzonej rzeczywistości

W ramach kampanii promującej nowy model Nite Jogger po hasłem “Nigdy nie jest zbyt późno”, marka adidas wykorzystała technologię rozszerzonej rzeczywistości, łącząc ją z pracami graficznymi artystów. W efekcie powstała aplikacji CreatorsByNite, dzięki której można zobaczyć prace 3D Augustynki, Nawera i Oesu w przestrzeni miejskiej. Za koncept kreatywny oraz egzekucję projektu odpowiedzialna jest agencja Labcon (Group One), prowadząca komunikację marki adidas od stycznia 2019.

adidas od dawna stawia kreatywność i oryginalność jako fundament swojej komunikacyjnej strategii. Dlatego do działań angażuje wyjątkowe osobowości ze świata mody, muzyki i sztuki. Tym razem zaproszono do współpracy troje grafików: Anię Augustynowicz (@augustynkaa), Łukasza Habierę (@n_nawer) oraz Oskara Podolskiego (@oesuone). Po raz pierwszy jednak marka zdecydowała się na tak nowatorskie rozwiązanie w lokalnej kampanii nowego produktu.

Model Nite Jogger, bo o niego właśnie chodzi, komunikowany był przez influencerów i media. Teraz przyszła kolej na artystów. Augustynka, Nawer i Oesu zainspirowani hasłem ‘Nigdy nie jest zbyt późno’, przyświecającym całej kampanii, stworzyli innowacyjne grafiki 3D w wirtualnej rzeczywistości. Zaprojektowali je za pomocą Google Tilt Brush – aplikacji VR do tworzenia modeli 3D, która umożliwia zastosowanie przeróżnych technik malarskich i graficznych, wybór struktur, tekstur i kolorów oraz prostych animacji.

Zamiast standardowo stosowanych przez nich narzędzi, zostali wyposażeni w gogle HTC Vive oraz dwa kontrolery. W efekcie powstały trzy interpretacje claimu It’s never too late: kolaż z wykorzystaniem zdjęć ambasadorów marki – Maffashion i Żabsona, streetartowy but 3D, oraz typograficzny kubik z butem. Proces tworzenia grafik został zarejestrowany i zmontowany w formie krótkiego wideo składającego się z ujęć POV (podglądu z gogli VR), materiału z wykorzystaniem techniki greenbox oraz animowanych modeli 3D.  

Po raz pierwszy grafiki zostały zaprezentowane w wirtualnej galerii sztuki podczas kwietniowego eventu newonce by Nite połączonego z otwarciem newonce.bar. Teraz można je zobaczyć w każdym miejscu dzięki aplikacji CreatorsByNite, przygotowanej specjalnie na potrzeby kampanii Nite Jogger. Dzięki niej możliwe jest wyświetlenie wszystkich grafik dokładnie tam gdzie chcemy. Marka wykorzystała do tego technologię rozszerzonej rzeczywistości.

Dodatkowo adidas przygotował konkurs, którego szczegóły komunikowało troje artystów i influencerzy związani z marką m.in.: @dziarmadziarma, @porcjafrytek, @romekgelard i @teamhypetalk. Za koncepcję kreatywną oraz egzekucję projektu odpowiedzialna jest agencja Labcon, prowadząca komunikację marki adidas od stycznia 2019.

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF