Amazon codziennie dodaje 3700 nowych sprzedawców w 2021 roku

Zdolność Amazona do obsługi większej liczby osób podczas pandemii i łatwość prowadzenia działalności na platformie przyciąga coraz więcej sprzedawców.
Dane przeanalizowane przez Finbold wskazują, że Amazon dodał 295 000 nowych sprzedawców do 21 marca 2021 roku. Liczba ta daje 3734 nowych sprzedawców zewnętrznych dołączających do platformy codziennie lub 155 na godzinę. Nowi sprzedawcy wykorzystują popularność platformy Amazon i jej rozbudowane narzędzia, aby dotrzeć do większej liczby klientów. Przy obecnym tempie około 1,4 miliona nowych sprzedawców potencjalnie dołączy do Amazona do końca roku. Dane opracował Marketplace Pulse.
Zestawienie nowych sprzedawców pokazuje, że większość z nich dołączyła przez rynek Stanów Zjednoczonych, stanowiąc 26% czyli 76 769 sprzedawców. Co najmniej 29 798 nowych sprzedawców dołączyło do indyjskiej strony internetowej, co stanowi 10,1% wszystkich dodanych do platformy Amazon w 2021 roku. Z kolei rynek kanadyjski wprowadził 22 088 nowych sprzedawców.

Sprzedawcy wykorzystują popularność Amazona
Sprzedawcom Amazon oferuje najszerszy możliwy zasięg dla ich produktów w oparciu o popularność giganta e-commerce. Nowi sprzedawcy w 2021 r. pojawiają się w następstwie wzrostu liczby użytkowników co spowodowane jest pandemią koronawirusa.
Wprowadzone lockdowny spowodowały, że większość konsumentów realizowała swoje podstawowe zakupy przez internet, a Amazon odniósł znaczne korzyści z posiadania ustalonych struktur. Dlatego większość sprzedawców starała się wykorzystać jego popularność, szczególnie w USA.
Wraz z eskalacją pandemii w kierunku e-commerce, większość sprzedawców detalicznych na obszarach dotkniętych przez pandemię, takich jak Stany Zjednoczone, zwraca się do popularnych rynków zbytu, takich jak Amazon, aby dotrzeć do większej liczby klientów. Dwóch nowych sprzedawców dołączających w ciągu każdej minuty to dowód sprawnego działaniania Amazona w pomaganiu sprzedawcom zewnętrznym, w zdobywaniu nowego rynku online.
Nowi sprzedawcy potencjalnie reprezentują mniejsze przedsiębiorstwa, które chcą przyspieszyć swój rozwój. Korzystanie z uznanych platform, takich jak Amazon, pomaga małym sprzedawcom zwiększać świadomość. Firma zapewnia ekspozycję na nową bazę klientów, do której sprzedawcy nie mieliby dostępu samodzielnie.
Ponadto Amazon umożliwia sprzedawcom ekspansję na nowe rynki bez inwestycji. Sprzedawcy generalnie muszą ustanowić łańcuch dostaw na rynku, korzystając ze światowej klasy logistyki firmy Amazon. W szczególności procedura realizacji Amazon umożliwia firmie zarządzanie zapasami, przechowywaniem w jej obiektach, wysyłką i obsługą klienta w imieniu sprzedawców.
Konkurencja na platformie Amazon
Ponadto, ze względu na łatwość prowadzenia działalności na rynku Amazon, nowi członkowie napotykają ostrą konkurencję ze strony innych sprzedawców. Przekłada się to na szeroki wachlarz opcji dla konsumentów. Jednak konkurencja rośnie nie tylko ze strony innych sprzedawców, ale także samego Amazona.
W przypadku sprzedawców wzrost ruchu przyciąga więcej klientów. Z drugiej strony konkurencja ze strony Amazona stanowi ryzyko dla sprzedawców, ponieważ firma sprzedaje również swoje marki własne, czasami po niższych cenach. Aby produkty nowych sprzedawców miały wysoką pozycję w rankingu, muszą kupować reklamy Amazon i licytować o najwyższą pozycję. Nie gwarantuje to jednak sprzedaży produktów.
Nie ma wątpliwości, że Amazon ma ogromne możliwości tworzenia wartości dla sprzedawców na swoim rynku. Jednak poleganie wyłącznie na marce Amazon nie może zagwarantować zwiększonej sprzedaży stronom trzecim.
Dlatego rosnąca liczba sprzedawców musi myśleć strategicznie o tym, jak radzić sobie z Amazonem, zarówno teraz, jak iw przyszłości. Zawsze istnieje ryzyko, że nie uda się uzyskać sprawiedliwego udziału w zyskach ze współpracy z Amazon.
Źródło: Finbold.com