Autopay – automatyczna płatność za autostradę bez czekania na bramkach w aplikacji Santander Bank Polska

305

Santander Bank Polska uruchomił automatyczne płatności za przejazd autostradami. Autopay można aktywować w najnowszej wersji aplikacji mobilnej banku. Santander Bank Polska jest partnerem 11. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

Autopay to usługa, która umożliwia opłacanie przejazdu autostradą na podstawie identyfikacji tablic rejestracyjnych, bez konieczności zatrzymywania się na bramkach.

Obecnie przy użyciu Autopay można zapłacić na A11, na odcinku Toruń – Gdańsk oraz na A4, na odcinku Katowice-Kraków. Zaletą tego rozwiązania jest możliwość przejazdu przez bramki z automatycznym odczytem tablic i pobraniem płatności, a co za tym idzie, bez oczekiwania. Na autostradzie A1 wszystkie bramki oznaczone są symbolem „AmberGO”, co oznacza, że można wybrać dowolny pas. Natomiast na A4 należy skierować się na lewy skrajny pas ze znakiem czarnej kamery na żółtym tle.

W obu przypadkach system w ciągu kilku sekund odczytuje tablice rejestracyjne, zapala zielone światło i automatycznie podnosi szlaban, umożliwiając sprawny przejazd. Płatność pobierana jest z konta w Santander Bank Polska.

Stale poszukujemy i wprowadzamy w naszej aplikacji mobilnej nowe funkcjonalności, które ułatwiają klientom realizowanie płatności i bankowanie na co dzień. Autopay to bez wątpienia niezwykle praktyczne rozwiązanie, pozwalające szybko, wygodnie i bezdotykowo płacić za przejazd autostradą, szczególnie podczas rozpoczynających się wakacji.

  Sebastian Radzimowski, odpowiedzialny za płatności mobilne w Santander Bank Polska

Z autostrad korzystamy często także w czasie pandemii

Analiza zarówno liczby, jak i wartości transakcji kartowych klientów Santander Bank Polska wskazuje, że obecnie2 średnie tygodniowe wartości transakcji kartami Santander Bank Polska związane z opłatami za autostrady są o około 50% wyższe niż w analogicznym okresie minionego roku i ponad 90% wyższe niż dwa lata wcześniej. W tym roku jedynie lockdown, z przełomu marca i kwietnia, spowodował chwilowe spadki. Jednak zaraz po nim liczba tego typu transakcji rosła i w czerwcu była o 65% wyższa niż jeszcze rok wcześniej.

Uruchomienie Autopay zajmuje kilka minut

Usługę Autopay w Santander Bank Polska można aktywować w aplikacji mobilnej w module Bilety, Parkingi, Taxi w zakładce Autostrady. Wystarczy wybrać opcję „Autopay”, a następie podać dane kontaktowe (telefon, e-mail oraz PESEL), zaakceptować regulamin, umowy i wyrazić zgodę na przetwarzanie danych oraz na obciążenie konta. W kolejnym kroku należy podać dane pojazdu: numer rejestracyjny, markę, model, kraj rejestracji pojazdu oraz jego typ. Klient akceptuje regulaminy i podaje dane jednorazowo, a przy przejeździe przez bramkę autostradą nie trzeba już niczego podawać.

Więcej szczegółów na: https://www.santander.pl/klient-indywidualny/karty-platnosci-i-kantor/autopay

1  AmberOne Autostrada A1
2  Dane własne banku za okres 24.05-14.06., na podstawie transakcji w terminalach POS, realizowanych kartami Santander Bank Polska


Źródło: Santander Bank Polska

Komentarze
Ładowanie...

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. AkceptujęDowiedz się więcej