Bez ograniczeń przy 140 znakach, czyli kampanie na Twitterze
Podczas ostatniego Festiwalu Cannes Lions aż 70 proc. wyróżnionych kampanii realizowanych było za pomocą Twittera. Kreatywność agencji i zaangażowanie internautów sprawiają, że niezależnie od ilości znaków, które ma się do dyspozycji, można osiągnąć naprawdę spektakularne efekty.
Trendy
Pomysł Domino’s Pizza był genialny w swej prostocie. Marka odczytując, już nie po raz pierwszy, potrzeby internautów, potrafiła znakomicie połączyć kanał, narzędzie i trend jaki panuje obecnie w mediach społecznościowych. W roli głównej wystąpiły emoji, które używane są niemal nałogowo, nie tylko przez użytkowników Twittera. Internauci musieli jedynie założyć konto na stronie Domino’s Pizza aby później, opublikowana w tweecie ikonka pizzy, zamieniła się w prawdziwą pizzę, dostarczoną pod wskazany adres. Kampania warta była nie tylko 500 zamówień przez emoji w ciągu jednego dnia, ale także Złotego Lwa w Cannes.
– Jak pokazują przykłady z Cannes Lions, działania na Twitterze mogą zbudować pozytywne emocje wokół marki i przełożyć się na wyniki sprzedażowe. Użytkownicy są otwarci na działania marketingowe w mediach społecznościowych, chętnie włączają się w kampanie. Efekty takich działań przychodzą naturalnie i mogą okazać się spektakularnym sukcesem – mówi Rafał Janik, CEO agencji 140Media, która jest oficjalnym partnerem reklamowym Twittera w Polsce.
Aktywność
Aktywność użytkowników jest tu kluczem do sukcesu. Bez retweetów i publikowanych hashtagów nie można zbudować odpowiedniego zasięgu, ani też wspiąć się na wyżyny dziennych trendów. Użytkownikom trzeba zaoferować atrakcyjną rozrywkę, która czasem może integrować świat on-line i off-line. Interesującą akcję promocyjną przed trzema laty zorganizowała marka odzieżowa Allen Solly, tworząc pierwszą w historii akcję outdorową, której mechanizm napędzany był przez tweety.
Zasięg
Na Twitterze wygrywa się także pomysłem. Znakomicie pokazywały to akcje Oreo podczas pamiętnego finału Super Bowl czy Samsunga i jego oscarowego selfie. Kampanie oparte o działania z zakresu Real Time Marketingu docierają do ogromnej ilości osób w bardzo krótkim czasie. Jeden tweet potrafi sprawić, że dotrze do niego kilkanaście, albo i kilkadziesiąt tysięcy użytkowników. A czasem nawet, pisząc 25 tweetów, można wygenerować zasięg na poziomie 26 mln. Tak było w przypadku kampanii Snickersa z 2012 roku.
Wizerunek
Budowanie zasięgu i sprzedaż to nie wszystko. Twitter pozwala także na budowę wizerunku marki.
Swój przekaz o prawdziwym pięknie, który realizowany jest w wielu kanałach, postanowiła także przenieść na Twittera marka Dove. Kreacja zdobyła na tegorocznym festiwalu w Cannes Srebrnego Lwa, a także podczas trwania wygenerowała 69 proc. pozytywnych reakcji ze strony internautów. A właściwie internautek, bo to do nich kierowana była kampania #SpeakBeautiful.
Różnorodność tych kampanii ukazuje jak wielki potencjał kryje się w 140 znakach i jak ważną rolę pełnią we współczesnym marketingu. I mimo zdobywających popularność nowych narzędzi, te media, które na rynku są niemal od 10 lat, nadal mocno angażują użytkowników i przynoszą korzyści korzystających z nich markom.
::
Fot. Fotolia/ Thomas Pajot