...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Campus Warsaw podsumowuje pierwszy rok działalności

Campus Warsaw – uruchomiony przez Google – podsumowuje pierwszy rok działalności. W tym czasie dołączyło do niego ponad 8 tys. członków. Przez 12 miesięcy odbyło się ponad 400 wydarzeń zorganizowanych przez samą społeczność i ponad 130 programów i eventów zorganizowanych przez Campus. W 2017 r. Campus Warsaw przeniesie się do nowego, większego budynku na terenie Centrum Praskiego Koneser.

Dynamiczny rozwój

Campus Warsaw to prowadzona przez Google przestrzeń dla startupów technologicznych. Przedsiębiorcy mogą w niej zdobywać wiedzę, wymieniać się doświadczeniami i tworzyć firmy o zasięgu globalnym. Campus został uruchomiony 23 listopada ub. r.  na terenie Centrum Praskiego Koneser na warszawskiej Pradze.

– Od momentu powstania Campus Warsaw zauważyliśmy, że startupy w naszym regionie zaczynają bardzo dynamicznie się rozwijać. Świadomość budowy nowych firm jest coraz większa. W 2016 roku po raz pierwszy w Polsce udało się uzyskać najwyższą kwotę finansowania Venture Capital dla startupów – 87 mln euro, jest to najwyższy wskaźnik  ze wszystkich krajów Europy Środkowej. Potencjał jednak jest dużo większy – w ciągu najbliższych czterech lat możliwy jest skokowy wzrost finansowania spółek. Zachęcamy te firmy myśleć globalnie. Bardzo się cieszymy również z tego, że w ciągu ostatniego roku temat startapów aktywnie pojawiał się w mediach w kontekście wpływu na gospodarkę naszego kraju. Takie media jak Business in Brief, MamStartup, czy tak zwane media mainstreamowe z ciekawością przyglądają się innowacyjnym przedsiębiorcom, budują wizerunek ludzi, którym udało się odnieść sukces, inspirując tym samym młodych i początkujących.  Mam wrażenie, że te wszystkie elementy  – edukacja, rozwój ekosystemu startupowego, finansowanie, wpływ mediów branżowych – spowodują, że ten rozwój będzie zmierzał w dobrym kierunku – podkreślił szef Campus Warsaw, Rafał Plutecki.

W związku z dynamicznym rozwojem w 2017 r. Campus przeniesie się do nowego, większego budynku na terenie Centrum Praskiego Koneser. Nowa przestrzeń eventowa pomieści aż 250 osób, w większej kawiarni zmieści się ponad 170 osób, a na dwóch piętrach przy biurkach będzie mogło pracować 145 osób. Otwarcie nowej przestrzeni Campus Warsaw jest planowane na pierwszą połowę przyszłego roku.

– Campus Warsaw ma wiele planów na przyszły rok. Po pierwsze chcielibyśmy, żeby Polska i cały nasz region były bardziej kojarzone z innowacjami. Chcemy także oferować jeszcze większe bezpośrednie wsparcie dla startupów na miejscu – mówi Rafał Plutecki. – Po roku działalności zidentyfikowaliśmy około 30 spółek, które z fazy koncepcyjnej weszły w fazę gwałtownego rozwoju – będziemy się starali stale je wspierać, oferując mentoring i pomoc w Campusie, ale również proponując udział w wielu wydarzeniach na całym świecie. Do rozwoju potrzebna nam jest również większa przestrzeń, dlatego w pierwszej połowie 2017 r. nasza społeczność będzie miała do dyspozycji nowe miejsce – dodaje Plutecki.

Rok działalności

W ciągu pierwszego roku do Campusu zapisało się ponad 8 tys. członków (34 proc. to kobiety), w tym 2 tys. założycieli lub pracowników startupów. Poza Polakami korzystają z niego przedstawiciele ponad 28 narodowości – najwięcej z Ukrainy, USA i Francji.

Społeczność jest ogromną siłą Campusu. W pierwszym roku działalności to właśnie jej członkowie zorganizowali ponad 400 wydarzeń, w tym spotkania z inwestorami, warsztaty dotyczące wielu różnorodnych technologii czy programy akceleracyjne. Pełną listę można znaleźć na stronie http://campus.co/warsaw.

W ostatnim roku odbyły się też 132 programy zorganizowane przez Campus, m.in:

  • Campus Exchange: Central and Eastern Europe – pięciodniowy program stworzony w celu przyspieszenia światowej ekspansji startupów z Europy Środkowo-Wschodniej. W 2016 roku odbyły się trzy edycje CEE Exchange, w których wzięło udział 26 startupów z 9 krajów: Czech, Chorwacji, Mołdawii, Belgii, Litwy, Rumunii, Litwy, Bułgarii i Polski.

  • Campus Startup School – oparta na praktyce edukacja wspierająca rozwój założycieli startupów i ich zespołów.

  • Campus Mentoring – 350 godzin mentoringowych dotyczących różnych zagadnień –
    od rozwoju biznesu po marketing.

  • Campus Global Programs – programy i wydarzenia na całym świecie zidentyfikowane przez Campus, na które wysyłane są startupy z Polski lub regionu. Dotychczas przedsiębiorcy związani z Campus Warsaw odwiedzili San Francisco, Londyn i Seul, a wkrótce odwiedzą
    Tel Awiw.

–  Jestem tu od samego początku. Tutaj miałem swoją prezentację dla inwestorów oraz spotkania z nimi. Odnoszę wrażenie, że te ściany bardzo mi pomogły w gromadzeniu funduszy. Później wpływ Campusu był jeszcze silniejszy. Wiele wielkich umysłów pracuje tu nad różnymi rzeczami. Spotykasz ludzi, budujesz zaufanie i zaczynasz podobne projekty. W Campusie poznałem jednego z moich kluczowych partnerów. Trudno zliczyć wszystkie świetne wydarzenia, które miały tu miejsce. Trudno uwierzyć, że ten rodzaj wiedzy jest dostępny w Warszawie – mówi o Campus Warsaw Aleksander Widera, CEO firmy Kredytmarket.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF