Change Integrated i Value Media łączą się i tworzą Group One

Group One – pod taką nazwą 1 lipca ruszył nowy holding komunikacyjny, w skład którego wchodzi czołowa polska agencja reklamowa Change Integrated i niezależny dom mediowy Value Media, którego specjalizacją jest szeroko rozumiany digital. Prezesem holdingu będzie Marek Żołędziowski, wiceprezesem Maciej Hutyra.

– Powstanie Group One jest wynikiem zmieniających się trendów na rynku reklamy i odpowiedzią na potrzeby klientów. Reklamodawcy coraz częściej poszukują kompleksowych rozwiązań komunikacyjnych w kanałach offline i on-line. Chcemy zmienić istniejące zasady w szeroko pojętej komunikacji marketingowej. Granica między kompetencjami agencji reklamowych i domów mediowych zanika, szczególnie w obrębie nowych mediów. Połączenie potencjału kreatywnego Change i ekspertyzy w opracowywaniu strategii obecności i planowaniu mediów digital Value Media umożliwi nam budowę realnej przewagi konkurencyjnej na rynku – uważa Marek Żołędziowski.

W Group One pracować będzie ponad 110 osób, a obroty holdingu przekroczą w tym roku 180 mln zł. Ponad 70 proc. obrotów grupy generowanych jest z usług digitalu.

Change Integrated i Value Media nadal będą funkcjonować na rynku jako niezależne biznesy, realizując swoje dotychczasowe kontrakty, w oddzielnych strukturach organizacyjnych.
– Chcemy zachować odrębność marek. Zakładamy jednak współpracę na wielu płaszczyznach, w tym w zakresie nowego biznesu – dodaje Żołędziowski.

Następnym etapem procesu budowy holdingu – zaplanowanym na IV kwartał 2013 – będzie przejęcie kolejnej firmy z branży. Jesteśmy po wstępnych spotkaniach z przedstawicielami kliku niezależnych agencji interaktywnych jak i domów mediowych zarówno w Polsce jak i za granicą. Naszym celem jest konsolidacja i budowa silnej, lokalnej grupy komunikacyjnej – podkreśla Maciej Hutyra, wiceprezes Group One.

Docelowo Group One chce przejąć 1 lub 2 podmioty do końca 2013 roku. Jednocześnie obie spółki planują do końca 2013 roku skonsolidować wyniki finansowe w nowej strukturze holdingowej.
W kolejnych latach wspólnicy Group One nie wykluczają możliwości wejścia na giełdę. Taki ruch pozwoliłby na kolejne przejęcia i konsolidowanie rynku.

– W dynamicznie zmieniającej się sytuacji gospodarczej skala działalności ma coraz większe znaczenie, stąd nasza decyzja o połączeniu podmiotów i dalszej rozbudowie grupy, przy zachowaniu niezależności – mówi Marek Żołędziowski, prezes Grupy

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF