...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

„Człowiek 2040” – T-Mobile i Polityka Insight we wspólnym projekcie o tym, jak będzie wyglądać Polska w 2040 roku

t-mobile-i-polityka-insight-we-wspolnym-projekcie-czlowiek-2040

Czy aukcja 8G już wystartowała? Czy sztuczna inteligencja radzi sobie w prowadzeniu terapii zdrowia psychicznego? I czy paraolimpiada ma jeszcze sens, jeśli sportowcy bioniczni startują w głównych igrzyskach? Na te i szereg innych pytań analitycy Polityki Insight będą szukać odpowiedzi w serwisie „Człowiek 2040”, stworzonym we współpracy z T-Mobile Polska. Operator, który w tym roku obchodzi swoje 25. urodziny, chce wykorzystać ten moment do stawiania ważnych pytań o przyszłość kraju i technologii. Od 16 września, przez 10 tygodni, T-Mobile i Polityka Insight będą odsłaniać kolejne odcinki podróży do 2040 r., która – choć hipotetyczna – powstała na bazie setek raportów i pogłębionej pracy badawczej analityków. Tekstom będą towarzyszyć podcasty z uznanymi ekspertami i ekspertkami, którzy skonfrontują się z przedstawioną wizją, i opowiedzą, o trendach, które w najbliższym czasie będą kształtować przyszłość Polski.

Kto z nas chociaż raz nie zastanawiał się nad tym, jak będzie wyglądać przyszłość za 10, 20 czy 30 lat? Czasami skłaniają nas do tego filmy i książki science-fiction, innym razem opracowania poważanych instytucji, które w opasłych raportach starają się policzyć przyszłość. Te pierwsze bywają porywające, ale są zwykle zapisem wyobraźni reżyserki lub pisarza. Te drugie dają rzetelne informacje i lepsze zrozumienie świata, ale bywają nieprzystępne i mało wciągające. A gdyby tak połączyć to, co najlepsze z obu tych opcji? Gdyby tak stworzyć intrygujące historie pisane z przyszłości, ale oparte na rzeczywistych trendach i wiarygodnych danych? Dokładnie takie podejście do przyglądania się przyszłości odzwierciedla serwis analityczny Polityki Insight i T-Mobile Polska – „Człowiek 2040” – który właśnie dziś ma swoją premierę.

czlowiek-2040_przemieszczam-sie

Te same czynności, nowe technologie

W cotygodniowych odcinkach serwisu „Człowiek 2040” eksperci Polityki Insight opiszą hipotetyczne wydarzenia, firmy i procesy, dzięki którym opowiedzą życie Polek i Polaków w 2040 r., podzielone na 10 czynności: „Komunikuję się”, „Przemieszczam się”, „Mieszkam”, „Używam”, „Kształcę się”, „Dbam o siebie”, „Spędzam czas wolny”, „Pracuję”, „Organizuję się” oraz „Kupuję”. To czynności, które dziś składają się na nasze codzienne życie, i które za kilkanaście lat z pewnością również będziemy wykonywać, jednak już z wykorzystaniem zupełnie nowych technologii. Co ważne, zapoznając się z poszczególnymi przewidywaniami, czytelnik ma łatwy dostęp do tzw. infotipów – dzięki nim może na bieżąco poszerzać swoją wiedzę i sprawdzać, na bazie jakiego trendu powstała dana prognoza.

Gdybym 25-letnią historię T-Mobile miał zamknąć w jednym zdaniu, powiedziałbym, że zastaliśmy Polskę analogową, a zmieniliśmy ją w Polskę cyfrową. Przeskok, jakiego polskiemu społeczeństwu udało się dokonać dzięki upowszechnieniu się m.in. telekomunikacji mobilnej, jest naprawdę imponujący. Ćwierć wieku to dobry moment, aby to podsumować i docenić. Jednak w takich chwilach warto również myśleć o przyszłości, bo ona zwykle pojawia się, zanim jesteśmy gotowi na jej przyjęcie. A my już dziś chcemy być gotowi na kolejne 25 lat z Polkami i Polakami. Stąd właśnie pomysł stworzenia we współpracy z Polityką Insight serwisu „Człowiek 2040”. To nieoczywista forma zabawy intelektualnej, dzięki której możemy stawiać odważne pytania o rolę technologii w życiu człowieka dziś i jutro, a także wyobrazić sobie kolejny, wspólny etap cyfryzacji Polski.

Andreas Maierhofer, Prezes Zarządu T-Mobile Polska

Czy w 2040 r. naszym głównym towarzyszem podróży będą wirtualni asystenci?

W pierwszym odcinku serwisu „Człowiek 2040” – „Przemieszczam się” – na tapetę zostaną wzięte szeroko rozumiane kwestie transportu, w tym to, jak rozstrzygać spory związane z kolizjami dwóch samochodów autonomicznych, czy transportem publicznym i z pomocą wirtualnego asystenta da się szybko i ekologicznie pokonywać duże odległości między krajami, oraz czy wodór ma szansę zrewolucjonizować polski transport. Aby stworzyć rzetelny obraz tych aspektów życia w 2040 r., analitycy Polityki Insight wzięli pod lupę m.in. trendy takie jak systematyczne zazielenianie transportu oraz rozwój jego intermodalności. O tym, czy przedstawiona wizja przemieszczania się w 2040 r. ma szansę się ziścić, Andrzej Bobiński, dyrektor zarządzający Polityki Insight porozmawia w pierwszym podcaście z Krzysztofem Bolestą, byłym wiceprezesem Fundacji Promocji Pojazdów Elektrycznych, a obecnie policy officerem i team leaderem w Dyrekcji Generalnej ds. Energii Komisji Europejskiej.

Serwis jest zabawą intelektualną, ćwiczeniem z wyobraźni, choć powstał na bazie dogłębnej pracy badawczej. Nasi analitycy przekopali się przez setki raportów o trendach, innowacjach i przyszłości oraz gigabajty danych dostarczonych przez T-Mobile Polska – efekt tych prac kryje się pod wyjaśnieniami kluczowych hipotez i założeń. To przyczynek do rozważań na temat tego, w jakim kierunku świat podąża i w jakiej rzeczywistości możemy się obudzić za 20 lat.

Andrzej Bobiński, dyrektor zarządzający Polityki Insight

Instrukcja poznania przyszłości

Począwszy od 16 września, czyli oficjalnej daty urodzin T-Mobile Polska, w każdy kolejny czwartek czytelnicy i słuchacze będą mogli zapoznać się z nowym odcinkiem projektu „Człowiek 2040”. Będzie to możliwe na stronie https://www.politykainsight.pl/czlowiek2040 oraz w rocznicowej zakładce „Jutro” pod adresem https://www.t-mobile.pl/c/25-lecie/jutro. Na stronie serwisu Polityki Insight użytkownicy mogą zapisać się również do newslettera, aby co tydzień premierowo otrzymywać kolejne odcinki serialu „Człowiek 2040”.

Podcasty towarzyszące artykułom będą dostępne na powyższych stronach, jak również w serwisach serwisów streamingowych takich jak Soundcloud, Spotify, Apple Podcasts, Google Podcasts.


Źródło: T-Mobile 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF