Czwartek w Cannes

Za nami kolejny dzień festiwalu w Cannes. Facebook i YouTube otworzyli swoje plaże z mnóstwem atrakcji – wykłady, siatkówka plażowa, prezentacja swoich produktów.
Wczorajszy dzień upłynął pod znakiem inspirujących wykładów. Na scenie mogliśmy zobaczyć Davida Drogę, który opowiadał o współpracy z Under Armour. Zaraz po nim o tzw. crafcie w filmie opowiadał nagrodzony Oskarem Alejandro Inarritu. O 17 na scenie pojawił się współzałożyciel Vice – Shane Smith, nagrodzony nagrodą Media Person of the Year (Cannes Lions), który, wraz z reżyserem Spike’iem Jonzem, poprowadził luźną rozmowę o Vice i nowym pokoleniu. Wbrew konwencji panowie wysłuchali pytań od publiczności.
Cannes Lions to nie tylko przestrzeń Pałacu Festiwalowego. To również setki pomysłów innych marek, by móc się pokazać i przyciągnąć delegatów. Jak co roku Facebook i Youtube otworzyli w Cannes swoje plaże z mnóstwem atrakcji – wykłady, siatkówka plażowa, prezentacja swoich produktów. Na plaży Youtuba można było zobaczyć na żywo występy znanych ze świata youtuberów czy wykonać podwodne selfie.
Facebook w kreatywny sposób zaprezentował swoje nowe formaty postów oraz przedstawił nagrodzone prace Facebook Awards. Swoje przestrzenie otworzył dla gości również Havas ze swoim Havas Cafe – gdzie można zmierzyć się w socialowe piłkarzyki lub obejrzeć mecze. Zaraz obok, jak co roku, uplasował się Spotify, gdzie wczoraj na zakończenie dnia zagrał Mark Johnson. Zapomniałbym dodać o plażach Twittera i Dentsu.
Jak co roku, wszyscy prześcigali się w pomysłach, by przyciągnąć uwagę. Seat wystawił przekrój przez swój hybrydowy samochód, aplikacja Scoop rozdawała wielkie słoiki lodów i 5000 Euro w konkursie. Shotsy, jak zwykle, zorganizowały wielką imprezę na plaży, a Samsung zaprosił do zbiorowego doświadczenia VR.