Dane i content marketing siłą napędową reklamy internetowej (raport)

W 2016 roku wydatki na kampanie reklamowe w sieciach content marketingowych wzrosną o 41,1 proc. w porównaniu z rokiem 2015. Dane o użytkownikach odegrają kluczową rolę w kampaniach online. Już ponad 2/3 agencji i domów mediowych korzystających z danych twierdzi, że poprawiają one skuteczność działań reklamowych.
Już szósty rok z rzędu Netsprint zbadał opinie przedstawicieli agencji reklamowych i domów mediowych. Raport “Rynek reklamy internetowej w Polsce – kontekst i content marketing 2015/2016” zawiera przegląd trendów rynkowych i najpopularniejszych form reklamy oraz podaje wartość budżetów reklamowych wydawanych w Polsce.
Dane w centrum uwagi
Z raportu Netsprint wynika, że dane o użytkownikach odegrają kluczową rolę w internetowych kampaniach reklamowych w 2016 roku. Chodzi o audience targeting, czyli kierowanie kampanii reklamowych w oparciu o dane na temat zainteresowań użytkowników, ich intencji zakupowych, profili zawodowych czy demografii – już ponad połowa badanych marketerów korzysta z audience targetingu (52,6 proc.)
Content marketing?
Marketing treści, popularny w Polsce już od kilku lat, w 2016 roku jeszcze mocnej dojdzie do głosu. 81,4 proc. badanych uważa, że budżety na content marketing wzrosną. Zbadane przez Netsprinta agencje i domy mediowe zadeklarowały wzrost wydatków na kampanie z wykorzystaniem sieci content marketingowych średnio o 41,1 proc. w 2016 roku w porównaniu do roku 2015.
W sieciach content marketingowych marketerzy doceniają przede wszystkim możliwość komunikacji z grupą docelową za pomocą nieinwazyjnych formatów natywnych, a także ruch wysokiej jakości, szeroki zasięg i możliwość zamieszczenia reklamy w atrakcyjnych miejscach na stronie, bezpośrednio pod artykułami.
Badanie potwierdza, że reklamodawcy poszukują takich form przekazu, dzięki którym mogą docierać do użytkowników w ich naturalnym środowisku, poprzez nienachalną formę reklamową. Wśród formatów reklamowych wykorzystywanych w content marketingu główną rolę odgrywają linki oraz artykuły sponsorowane publikowane w serwisach zewnętrznych. Korzystanie z tych form zadeklarowało 47,4 proc. badanych.
Wartość rynku reklamy kontekstowej
Z badania Netsprint wynika, że na reklamę kontekstową w 2015 roku przeznaczono 25,4 proc. budżetów SEM, a to oznacza, że rynek reklamy kontekstowej w 2015 roku był wart już 275,6 mln zł i urósł przez rok o 10,7 proc.. Tym samym reklama kontekstowa stanowi 8,7 proc. wartości rynku reklamy internetowej w Polsce.
::
Foto: Fotolia/rondabroc.com