Deutsche Post testuje skrzynki do odbioru towarów w domach

W celu przyspieszenia dostawy żywności oraz produktów FMCG zamawianych w sklepach internetowych, Deutsche Post ogłosiło, że przetestuje zabezpieczone skrzynki, za pomocą których możliwa będzie dostawa towarów nawet w przypadku, gdy klienta nie będzie w domu.
Rozwiązanie to ma wyrównać straty wynikające ze spadku popytu na tradycyjne listy. Według Lawrence’a Rosen, dyrektora finansowego Deutsche Post, firma usprawni także swoje centrum obsługi, a handel internetowy w obszarze produktów spożywczych w Niemczech to dynamiczny i perspektywiczny biznes.
Urządzenia mają zostać zainstalowane w domach konsumentów na terenie Bonn.
Jak donosi „Bloomberg”, spółka chce w ten sposób przyspieszyć dostarczanie przesyłek oraz rozszerzyć działalność dzięki współpracy z największymi sieciami handlowymi.
– Kolejni narodowi operatorzy testują rozwiązania paczkomatowe lub zbliżone do nich – ostatnio takie testy uruchomiła Austrian Post. To tylko potwierdza nieunikniony model dla rynku dostarczania przesyłek, zwłaszcza w obszarze e-commerce, jakim jest odbiór przesyłki w miejscu i czasie wybranym przez konsumenta. Naszym zdaniem żadne dotychczas próbowane rozwiązanie nie jest w stanie dorównać Paczkomatom InPost – nie tylko pod względem wygody i dostępności w trybie 24/7, ale również efektywności kosztowej. Paczkomaty InPost mają najniższy na świecie wskaźnik zwrotów nieodebranych paczek, który wynosi zaledwie 0,02 proc. – komentuje Rafał Brzoska, prezes zarządu GrupyInteger.pl, operatora m.in. Paczkomatów InPost.