Dla retronowoczesnych konsumentów

Browar Okocim wprowadził na rynek linię piw sezonowych. Za opracowanie projektu odpowiada Czteryczwarte Brand Design.
Browar Okocim postanowił wyjść naprzeciw oczekiwaniom konsumentów poszukujących autentyczności, zainteresowanych lokalnymi produktami z charakterem. Tak powstała wyjątkowa na polskim rynku linia piw sezonowych dostępnych przez krótki czas, na którą składają się: Świętojańskie, Dożynkowe, Świąteczne i Wielkanocne. Pierwsze z nich weszło na rynek w maju 2013 r.
Zadanie
Edycja każdego piwa z nowej linii ma charakter limitowany – poszczególne produkty będą dostępne przez dwa miesiące, w okresie podanym na etykiecie.
Dużym wyzwaniem było zaproponowanie opakowań stanowiących zauważalną serię, mimo że konsument nigdy nie zobaczy ich obok siebie na półce.
Realizacja
Finalne projekty stanowią połączenie klasyki z nowoczesnością. Zależało nam na tym, by odwołać się do tradycji, ale jednocześnie iść z duchem czasu i zaproponować oryginalny, wyróżniający się na półce design.
W projektach zastosowaliśmy rycinowe ilustracje symbolizujące cztery pory roku. Z kolei sama kompozycja elementów tekstowych nawiązuje do opisów dawnych receptur browarnicznych. Charakteru etykietom dodaje także postarzany papier.
Połączenie dawnej estetyki ze współczesną technologią i funkcjonalnością to cecha, której w produktach poszukują retronowocześni konsumenci.
Stworzone przez nas opakowania piw sezonowych wpisują się zatem w trend „turbo retro” – kierunek wyodrębnionyw Design Trend Guide 2012/2013, który opracowano w wyniku interdyscyplinarnego projektu Czteryczwarte Brand Design i 4P Research Mix.