Dr Pepper po raz kolejny z agencją John Pitcher

78

Agencja John Pitcher już trzeci rok z rzędu odpowiada za projekt i realizację kampanii Dr Pepper Academy, w ramach której marka napojów gazowanych promuje się w środowisku e-sportowym.

Dr Pepper, inaczej niż większość marek, nie sponsoruje żadnej ze znanych już drużyn, tylko daje szansę młodym graczom. W 2017 r. powstała Dr Pepper Academy i zakładała bardzo mocne zainteresowanie rozgrywkami e-sportowymi. Marka stworzyła własną Akademię, w której wraz ze znaną postacią sceny gamingowej, Adamem „destru” Gilem, wyłoniła i szkoliła grupę najlepszych graczy. Finalnie wyłoniona najlepsza piątka graczy stworzyła pierwszy w Europie oficjalny zespół Dr Peppera i podpisała profesjonalne kontrakty. Drużyna grająca pod brandem Dr Pepper startuje w turniejach i odnosi już sukcesy na scenie sportów eletronicznych. Aktualnie drużyna Dr Pepper’a, jako jedna z 8 spośród 215 startujących, dostała się do zamkniętych kwalifikacji Mistrzostw Polski.

W 2018 roku marka w ramach Akademii stworzyła natomiast drużynę rezerwową.

W tym roku marka także kontynuuje działania z zakresu przyjętej strategii obecności w świecie e-sportu. Tym razem organizatorzy wychodzą poza utarte stereotypy i do udziału w rozgrywkach zapraszają także kobiety. W ten sposób chcą dać szansę młodym zawodniczkom i zawodnikom, wierząc że na scenie e-sportowej zostało jeszcze wiele talentów do odkrycia.

Kampania podzielona została na 4 etapy:

– Rekrutację – zgłaszanie się do wybranej drużyny za pomocą formularza na stronie http://www.drpepperacademy.pl/.

– Eliminacje – w postaci turnieju eliminacyjnego.

– Treningi – trzy miesiące treningów pod okiem dwójki trenerów – za męski zespół odpowiadać będzie Adam „destru” Gil, natomiast poczynania żeńskiej drużyny nadzorować będzie Agnieszka „Pasia” Olejnik. Ostatecznie pod koniec projektu w każdej ekipie pozostanie po pięciu graczy, którzy zmierzą się ze sobą w bezpośrednim meczu Boys vs Girls Battle.

– Finał – stawka jest wysoka, bo triumfatorzy znajdą się w finalnym składzie Dr Pepper Academy i pod banderą organizacji wezmą udział w międzynarodowych zawodach.

Według firmy analitycznej Newzoo, globalny rynek sportu elektronicznego w 2021 r. ma być wart 1,65 mld dol. Z kolei liczba e-sportowych entuzjastów w ciągu najbliższych trzech lat powinna wzrosnąć ze 165 mln do 250 milionów.

Za przygotowanie strategii kampanii, a także jej realizację odpowiada agencja John Pitcher. Agencja stworzyła także dedykowany serwis www.drpepperacademy.pl, nawiązała współpracę z Adamem „destru” Gilem i Agnieszką „Pasią” Olejnik, oraz odpowiada za całość działań promocyjnych.

Kampania potrwa do końca września 2019 r.