Drzewa Miłości Carte d’Or – case study
W maju i w czerwcu br. w sześciu największych miastach Polski marka Carte d’Or (Unilever) przeprowadziła akcję „Drzewa miłości Carte d’Or”. Niestandardowe roadshow budujące świat marki przyciągnęło ponad 7,5 tys. osób. Najchętniej do zabawy włączyli się łodzianie i to właśnie Łódź zdobyła miano „miasta zakochanych”.
Mechanika akcji
W ramach kampanii w Gdańsku, Krakowie, Wrocławiu, Warszawie, Poznaniu i Łodzi pojawiły się wyjątkowe strefy Drzew Miłości Carte. Odwiedzający miasteczko Carte d’Or mogli wyrazić swoje uczucia na specjalnie zaprojektowanej karcie i zawiesić je na Drzewie Miłości – klonie, który wieczorem po zakończeniu zabawy, został posadzony w miejskim parku lub zieleńcu; natomiast wyznania zamknięte w drewnianej skrzynce i umieszczone w korzeniach drzewa. Każda para, która wzięła udział w akcji, otrzymała opakowanie lodów Carte d’Or. Podczas wszystkich wydarzeń rozdano 3630 opakowań lodów.
Komunikacja akcji prowadzona była na fanpage’u marki Wieczory z Carte d’Or na Facebooku. Aplikacja konkursowa Drzewo Miłości Carte d’Or umożliwiła dzielenie się uczuciami w wirtualnym świecie. Autorzy najpiękniejszych wirtualnych wyznań miłości mieli szansę zdobycia nagród: 2 dwuosobowych pobytów w Białowieży (nagrody I stopnia) lub miniaturowych drzewek miłości (nagrody II stopnia). W głosowaniu na 791 zgłoszonych prac konkursowych oddano 30,2 tys. głosów.
Akcja Drzewa Miłości w liczbach:
7,5 tys. osób wzięło udział we wszystkich eventach z serii Drzewa Miłości
2324 osób zawiesiło swoje wyznania na Drzewie Miłości w Łodzi
3630 opakowań lodów zostało rozdanych podczas wszystkich eventów
791 par umieściło swój wpis w aplikacji Wirtualne Drzewo Miłości Carte d’Or
30 201 głosów zostało oddanych na zgłoszenia w konkursie Wirtualne Drzewo Miłości Carte d’Or
:: ::
Dodatkowym wsparciem była także kampania odsłonowa w internecie, a w mediach lokalnych ukazały się zaproszenia na wydarzenia w poszczególnych miastach. Drzewa Miłości Carte d’Or można było także zobaczyć w programie „Pytanie na śniadanie” w TVP2, w którym psycholog Maria Rotkiel opowiedziała o potrzebie celebrowania uczuć i chwil we dwoje.
Patronat medialny nad akcją objęło Radio Zet, które było również partnerem konkursu na Facebooku. Na antenie stacji można było także usłyszeć zapowiedzi eventów, a także relacje z wydarzeń w Krakowie i Warszawie.
Serię wydarzeń Drzewa Miłości Carte d’Or koordynował autor pomysłu – agencja Ciszewski MSL. Agencja odpowiadała także za komunikację w mediach ogólnopolskich oraz lokalnych.