DVD, które pachnie jak pizza

Świeże pomysły na zdobycie zainteresowania klienta były zawsze mile widziane w świecie marketingu. Na oryginalne rozwiązanie, wykorzystujące zmysł zapachu, wpadli marketerzy z Domino's Pizza. Jak podaje serwis theverge.com, w Brazylii popularną formą spędzania wolnego czasu jest wypożyczanie DVD z filmem połączone z zamawianiem pizzy. Na tej prostej obserwacji oraz sile istniejących już skojarzeń firma Domino's oparła swój przekaz reklamowy.
We współpracy z dziesięcioma wypożyczalniami w Sao Paulo i Rio de Janeiro, przygotowano DVD, które po uruchomieniu zaczyna wydzielać zapach świeżo wyjętej z pieca pizzy. Do eksperymentu marketingowego włączono jedynie DVD z wybranymi hitami filmowymi. Zapachowa niespodzianka towarzyszy takim produkcjom jak: „Argo”, „Mroczny Rycerz powstaje” i „Skyfall”.
Płyty wyposażono w nalepki pokryte termoaktywnym nadrukiem. Oznacza to, że po uruchomieniu, pod wpływem ciepła powstałego w trakcie obracania się płyty, zaczyna się z niej uwalniać odpowiedni zapach.
DVD nie tylko pachnie, ale też wygląda jak pizza – taką bowiem formę ma termoaktywna nalepka. Dodatkowo znajdujemy na niej pytanie o to, czy film nam się podobał oraz informację, że kolejny seans może być przyjemniejszy, jeśli jednocześnie zamówimy pizzę Domino’s.
Z tym ostatnim argumentem nie musimy się zgadzać, jednak pomysłowość producenta z pewnością zasługuje na uwagę.
Źródło: http://www.theverge.com