Dzień Dawcy Szpiku w Wedlu

W ostatnią niedzielę, w Polsce obchodzony był Ogólnopolski Dzień Dawcy Szpiku. Z tej okazji, Wedel przy współpracy z Fundacją DKMS, zorganizował wewnętrzny Dzień Dawcy Szpiku. W ramach inicjatywy pracownicy firmy poznali problem nowotworu krwi i mogli zarejestrować się jako potencjalni Dawcy. W ciągu sześciu godzin do bazy Fundacji DKMS zarejestrowało się 59 pracowników Wedla! To kolejna akcja wewnętrzna w firmie, zwracająca uwagę zatrudnionych na istotny problem społeczny – wcześniej edukowano m.in. na temat znaczenia odpowiedniej segregacji czy roli pszczół dla bioróżnorodności.

W Polsce co godzinę ktoś słyszy diagnozę – nowotwór krwi, a co roku 800 Pacjentów zostaje zakwalifikowanych do przeszczepienia szpiku od Dawcy niespokrewnionego, co pokazuje, jak istotne społecznie jest wyzwanie, które podjęliśmy jako społeczność. Liczymy na to, że kolejne akcje planowane przez nas w ramach rozwoju społecznej odpowiedzialności Wedla zyskają równie duże poparcie – mówi Aleksandra Kusz vel Sobczuk, Kierownik Komunikacji Korporacyjnej firmy Wedel. 

W akcji uczestniczyło 10 wolontariuszy, którzy po przeszkoleniu przez eksperta z Fundacji DKMS rejestrowali współpracowników jako potencjalnych Dawców szpiku kostnego i krwiotwórczych komórek macierzystych. Wśród zarejestrowanych osób nie zabrakło członków Zarządu firmy. Wielu pracowników, entuzjastycznie przyjęło inicjatywę, ponieważ od wielu lat są już potencjalnymi Dawcami szpiku. Inni zdecydowali się wykorzystać możliwość zaoferowaną przez firmę. 

Dla wielu chorych przeszczepienie krwiotwórczych komórek macierzystych jest jedyną szansą na życie. Dawcą może zostać każdy ogólnie zdrowy człowiek pomiędzy 18 a 55 rokiem życia, ważący powyżej 50 kg i nieposiadający znacznej nadwagi. Co roku zaangażowanie organizacji i firm przyczynia się do wzrostu liczby potencjalnych Dawców zarejestrowanych w bazie Dawców komórek macierzystych, a tym samym do zwiększenia szansy na przeżycie pacjentów chorych na nowotwory krwi. W polskich bazach zarejestrowało się już ponad 1 700 000 osób. To – pod względem liczebności – drugi w Europie i czwarty na świecie, po amerykańskim, niemieckim i brazylijskim, rejestr.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF