...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Employer branding w digitalu – this is the right place!

Dream Employer webinar 24 wrzesnia

Honorowy profesor Katedry Marketingu Międzynarodowego w Kellogg School of Management na Northwestern University, Philip Kotler, powiedział kiedyś, że „w zaawansowanym technologicznie świecie tęsknimy za elementem ludzkim i zindywidualizowanym podejściem”. Można podzielić jego pogląd, bądź też nie, ale niezaprzeczalnie zgodzimy się ze stwierdzeniem, że sytuacja, a raczej izolacja, w której każdy z nas znalazł się od momentu lockdownu, ukazuje prawdziwy obraz nas – zwykłych ludzi.

Uwidocznił się „problem” potrzeby kontaktu z drugim człowiekiem i życzliwego przekazu, prostego komunikatu, który jest zarówno spoiwem w relacjach międzyludzkich, jak i kołem ratunkowym dla działań online. Także pod kątem Employer Brandingu.

Wchodząc szeroko w temat Employer Bradingu należy na wstępie zaznaczyć, że jest to proces długofalowy, który wbrew wszelkim przekonaniom, utożsamiany jest z kampanią rekrutacyjną. Powiedzmy wprost: Employer Branding nie jest wyłącznie kampanią rekrutacyjną!

Budowanie marki pracodawcy jest niezbędnym elementem komunikacji firm i łączy działania marketingowe z działaniami HR. Dlaczego? Otóż, młode pokolenie na rynku pracy stawia przed pracodawcami nowe oraz coraz to większe wyzwania. Firmy, aby dobrze „sprzedać się” swoim pracownikom, bądź potencjalnym pracownikom, powinny w prosty sposób stawiać na autentyczność, emocje, nie zapominając o racjonalnym podejściu do kandydatów. Strefa komfortu każdego z nas stanowi bardzo ważny aspekt w podjęciu decyzji o aplikacji do tej bądź innej firmy.

Co zatem powinien robić pracodawca? Odpowiedź jest prosta, choć nie oczywista! Pracodawca powinien skupić się na procesach zupełnie takich samych, które towarzyszyły mu przy budowaniu strategii marketingowej jego własnej firmy. Pamiętając jedynie o drobnej różnicy – mianowicie – innej grupie docelowej. Inny target – to inna komunikacja!

Komunikacja to istne digitalowe drzewo. Inną formę przybierze gałąź komunikacji zewnętrznej, zupełnie odmienną – komunikacja wewnętrzna. Jeżeli dodamy do tego – a powinniśmy – marketing rekrutacyjny, który zahacza o lead generation – ukaże nam się potężny schemat wizerunkowo-contentowo-reklamowo-kreatywny.
Co stanowi jego korzeń? Co jest jego sercem? Jakie kroki należy podjąć, aby żadna z gałęzi employer brandingowego drzewa się nie złamała? I na koniec: jak być skutecznym w działaniach employer brandigowych w digitalu?

Odpowiedzi na te pytania, jak również i inne, będą mogli poznać Państwo już 24.09.2020 na live’ie eksperckim „6 kroków do skutecznego employer brandingu w digitalu”, który poprowadzi Dominika Dycha – Head of Business Development w JU:.

Udział jest bezpłatny, ale wymaga zarejestrowania się: https://bit.ly/2RD5SAB .

Zapraszamy serdecznie!

Na koniec posłużę się słowami Dominiki: „Pamiętaj, ktoś, kto dziś jest kandydatem czy nawet pracownikiem, jutro może być Twoim klientem!”.

partnerzy DE program


Autor:

Tobiasz W

Tobiasz Wierzbicki, Marketing specialist, JU:

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF