...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Expander prezentuje nową identyfikację wizualną

Expander, pierwszy pośrednik finansowy w Polsce, redefiniuje wygląd swojej marki. Przedstawia nowe logo, serwis internetowy oraz wizualizację blisko 100 placówek w kraju. Celem zmian jest odświeżenie identyfikacji tak, by lepiej odzwierciedlała cechy, dzięki którym firma zawdzięcza swój rynkowy sukces – profesjonalizm, eksperckość, wszechstronność i elastyczne podejście do Klienta.

Minione miesiące były dla Expandera czasem dynamicznego rozwoju. W pierwszej połowie 2017 roku jego eksperci pośredniczyli w udzieleniu kredytów hipotecznych na kwotę ponad 3 mld złotych, wypracowując tym samym wolumen większy o blisko 20% w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku. W odniesieniu do pierwszej połowy 2016 roku, Expander uzyskał wzrosty również w innych kategoriach produktowych – o 53% wzrosła sprzedaż kredytów firmowych oraz aż o 76% produktów inwestycyjnych. Rozwój usług sprawił, że oddziały Expandera stały się miejscem realizacji potrzeb finansowych nie tylko dla starszych, ale i młodszych klientów z tzw. pokolenia Y.

– Expander to połączenie 17-letniej tradycji i eksperckiej wiedzy ze znajomością potrzeb dzisiejszego Klienta. Współcześni konsumenci, w tym przedstawiciele pokolenia Y, traktują nowe technologie jako integralną część codziennego życia. Także od ekspertów finansowych oczekują otwartości, przejrzystej i sprawnej komunikacji w różnych kanałach. Dlatego stawiamy na stały rozwój naszej ofertyi inwestujemy w projekty w kanałach online. Chcemy, aby wygląd Expandera oddawał charakter oraz najważniejsze cechy firmy, dzięki którym zawdzięczamy dynamiczny rozwój. Zależy nam, by podkreślał również misję firmy, czyli bycie ekspertem od spraw ważnych dla swoich klientów – mówi Adrian Jarosz, prezes zarządu Expander Advisors.

– Świat na przestrzeni lat bardzo się zmienił a my razem z nim. Dokonując rebrandingu podążamy za potrzebami naszych Klientów. Celem jest odświeżenie marki, uwypuklenie jej atutów – rzetelności, profesjonalizmu oraz nowoczesności, jak również zwrócenie uwagi na rozwój, jaki dokonał się w obrębie funkcjonowania firmy na przestrzeni lat, w szczególności rozbudowa oferty. Jest to moment, w którym osobom, które korzystały z naszych usług możemy przypomnieć, że jesteśmy, jak również przedstawić się tym, którzy nas do tej pory nie znali (młodsze pokolenia) – dodaje Agnieszka Kiewesz, marketing brand manager Expander Advisors.

Zmianie uległo logo i claim. Na początku września pośrednik rozpoczął również dostosowywanie identyfikacji wizualnej blisko 100 oddziałów w całej Polsce oraz zmianę wyglądu materiałów reklamowych. Nowoczesna i spójna kolorystyka ma na celu wzmocnienie rozpoznawalności brandu. Za odświeżenie identyfikacji wizualnej Expander odpowiada agencja White Cat Studio.

– Celem projektu było odświeżenie znaku Expander oraz uwydatnienie takich cech firmy jak nowoczesność, rzetelność i profesjonalizm. Przy pracy nad nowym znakiem zaczerpnęliśmy z poprzedniej identyfikacji to, co najlepsze: charakterystyczną kolorystykę i dynamikę. Została ona uzyskana przez zestawienie dwóch strzałek, które nachodząc na siebie tworzą trójwymiarową literę X. Dzięki temu zabiegowi X staje się wyrazistym i dynamicznym symbolem marki. Strzałki w nim zastosowane mają możliwość animacji, są charakterystycznym elementem stosowanym w komunikacji ATL i BTL jako key visual, stając się również bazą do tworzenia systemu ikon. W nowej identyfikacji wizualnej Expandera udało się zachować DNA marki, równocześnie dostosowując je do wymagań współczesnej komunikacji  – mówi  Michał Łojewski, dyrektor kreatywny, White Cat Studio.

– Skupiając się na emocjonalnej i bezpośredniej komunikacji, wychodzimy poza obszar finansowej,  dla wielu niezrozumiałej, mowy. Przybliżamy odbiorcom istotę kwestii finansowych w sposób prosty i przyjemny, jednocześnie pozostając partnerem dla tych, którzy są już ekspertami w tej dziedzinie. Klienci, którzy wybierają partnera finansowego, oczekują od niego pełnego profesjonalizmu, zrozumienia oraz perspektyw związanych z własnymi finansami. Szukają prawdziwego eksperta od spraw dla nich najważniejszych – a tym właśnie jest Expander. Przekazanie w wizerunku firmy tej cechy jest jedną z głównych korzyści wynikających z odświeżenia marki – mówi Agnieszka Kiewesz. 

Kolejną zmianą jest uruchomienie nowego serwisu internetowego. Expander.pl to przede wszystkim źródło praktycznej wiedzy finansowej. Na platformie na bieżąco publikowane będą artykuły zawierające porady ekspertów, objaśniające zagadnienia związane z finansami i analizujące rynek. Nie zabraknie też odpowiedzi na najczęściej zadawane przez konsumentów pytania. Ta część serwisu będzie na bieżąco rozwijana i poszerzana o nowe treści.

– Klienci mają coraz wyższe wymagania dotyczące komunikacji w kanałach online. Do tego dochodzi zmiana pokoleniowa – rosnącą grupą wśród naszych klientów są przedstawiciele pokolenia Y – dla nich pierwszym punktem styczności z marką jest właśnie Internet. Nasz serwis internetowy będzie dynamicznie rozwijany i stale wzbogacany o unikalne treści i narzędzia dla osób poszukujących optymalnych rozwiązań finansowych. Został wyposażony w zestaw kalkulatorów, które m.in. pozwolą szybko przeanalizować zdolność kredytową, obliczyć wartość dodatkowej emerytury, wypracowanej dzięki oszczędnościom czy wysokość składki ubezpieczeniowej – komentuje Agnieszka Kiewesz, marketing brand manager Expander Advisors.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF