...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Facebook analizuje osobowość użytkowników

Kilka lat badań naukowców z Uniwersytetu w Pensylwanii zaowocowało projektem Five Labs. Stworzone przez nich narzędzie pozwala sprawdzić jak dobrze Facebook zna swoich użytkowników. Opracowany model, na podstawie analizy postów zamieszczanych w serwisie, dokonuje charakterystyki osobowości ich autora.

Zespół prowadzony przez profesora H. Andrew Schwartza przeanalizował wpisy 75 tys. użytkowników serwisu, a wyniki swoich badań opublikował niespełna rok temu w czasopiśmie naukowym PLOS One, których elementem była poniższa infografika. Analiza jest częścią projektu World Well-Being Project.

 

 

Opracowany przez naukowców model analizy został wykorzystany do budowy narzędzia Five, dzięki któremu każdy użytkownik może sprawdzić, jakie cechy osobowości przypisuje im Facebook. Wynik bazuje na pięciu podstawowych kryteriach: ekstrawersja, otwartość, neurotyzm, skrupulatność i ugodowość. Informacje dotyczące naszego profilu możemy porównać z charakterystyką osobowości naszych znajomych, a także Marca Zuckerberga, Billa Gatesa czy Baracka Obamy.

::

Narzędzie analizuje jedynie słowa w języku angielskim, więc wyniki oparte na wpisach w języku polskim nie będą rzetelne. 

::

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF