...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Facebook porządkuje formaty reklamowe

Facebook zdecydował się na uporządkowanie 27 formatów reklamowych, które obecnie udostępnia użytkownikom swojego serwisu. Zmiany mają zostać wprowadzone do końca tego roku.

Globalnie Facebook posiada już ponad milion klientów, którzy wydają pieniądze na reklamy w serwisie. Opinie, które napływają są traktowane bardzo poważnie przez giganta z Menlo Park. To właśnie na ich podstawie podjęto decyzję o rezygnacji z części formatów reklamowych, takich jak na przykład promowanie ankiet z pytaniami.

Zmiany formatów reklamowych polegają między innymi na ich uproszczeniu, ujednoliceniu wyglądu oraz zintegrowaniu z tak zwanymi „historiami sponsorowanymi”.

Formaty reklamowe mają być ujednolicone i podobne do siebie zarówno w wersji mobilnej serwisu, jak również w wersji na komputerach stacjonarnych. Jest to istotne dla Facebooka ponieważ coraz więcej osób korzysta z serwisu za pomocą telefonów komórkowych. W Polsce z blisko 11 mln użytkowników Facebooka, aż 5,4 mln korzysta z niego poprzez urządzenia mobilne.

„Historie sponsorowane” obecnie są sugerowane podczas tworzenia reklam w serwisie, jako dodatkowe formaty. Charakteryzują się tym, że nie tylko pokazują promowany produkt, usługę czy wydarzenie, ale również naszych znajomych, którzy już weszli w interakcje z reklamowaną treścią. Taka forma reklamy charakteryzuje się dużym zaufaniem odbiorców. Jak pokazuje badanie Nielsena „Consumer Trust”, aż 92 proc. internautów ufa rekomendacjom osób, które zna. Tylko 36 proc. ufa reklamom zamieszczanych w serwisach społecznościowych. Również deklarowana chęć zakupu reklamowanego towaru wzrasta czterokrotnie w przypadku reklam w formie „historii sponsorowanych”.

Do końca roku roku „historie sponsorowane” mają zostać zintegrowane ze standardowymi formatami reklamowymi. 

Polska adoptuje reklamy na Facebooku wolniej niż inne kraje – mówi Illya Kondratyuk, client partner CEE, Facebook. Zaskoczeniem jest to, że w Polsce mało wykorzystuje się możliwość reklamy w telefonie oraz w aktualnościach.

Oprócz zmian w reklamach, Facebook znacznie rozbudował panel statystyk dla administratorów. Dzięki dokładniejszym danym dotyczących aktywności fanów (w podziale na cechy demograficzne) administratorzy będą mogli lepiej planować kampanie reklamowe.

 

Wszystkie wprowadzane przez Facebooka udogodnienia mają pomóc użytkownikom oraz reklamodawcom lepiej wykorzystywać potencjał serwisu. Jednak równie ważne jest poprawienie częstotliwości z jaką użytkownicy klikają w reklamy. Duże portale, takie jak Facebook, nie mogą już bardziej zwiększyć powierzchni reklamowych jakimi dysponują. Dlatego też dokładają wszelkich starań, aby reklamy były jak najbardziej angażujące – każde kliknięcie w reklamę to przychód dla Facebooka. Należy się cieszyć tym, że idzie to w parze z dbaniem o komfort przeciętnego użytkownika.

 

Zobacz również:

Co nowego na Facebook.com?

Klienci z social media mało wartościowi

Jak prowadzić fanpage na Facebook.com – 18 wskazówek

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF