...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

„Forbes” jest na sprzedaż

„Forbes” jest wydawany od 1917 roku przez rodzinę Forbesów. W 2006 roku część firmy, 45 proc. udziałów, wydającej magazyn została sprzedana funduszowi Elevation Partners za 240 mln dol. Dwa lata wcześniej za całość spółki Forbes Media LLC koncern Conde Nast podobno zaoferował Forbesom 400 mln dol.

Ta kwota pojawiła się również i w kontekście obecnych planów sprzedaży spółki, ale anonimowy analityk cytowany przez Bloomberga twierdzi, że w grę wchodzi raczej transakcja o połowę niższa.

Jak wylicza agencja, żeby osiągnąć wycenę na poziomie 400 mln dol. „Forbes” musiałby przynosić 67 mln dol. zysku rocznie. Może być to o tyle trudne, że w ostaniach latach „Forbes” odnotowywał spadek przychodów z reklam, co pokazuje poniższy wykres.

Jednakże, ten rok ma być dla Forbes Media bardzo dobry, najlepszy od sześciu lat, głównie dzięki dynamicznemu rozwojowi formatu reklamy natywnej BrandVoice, która w tej chwili zapewnia spółce ok. 20 proc. przychodów z reklam.

Czy będziemy świadkami pierwszego w historii napompowania wyceny spółki dzięki reklamie natywnej? Wydaje się to całkiem prawdopodobne.

Źródło: Bloomberg

::

Czytaj też: Jeff Bezos kupił „The Washington Post”

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF