Funmedia z biurem w Rocket Space
Od tytułu Startupu Roku do głównej wygranej w międzynarodowym programie akceleracyjnym Ready To Go, organizowanym w Dolinie Krzemowej. Tak w skrócie wyglądała droga wrocławskiej firmy Funmedia do kolejnego sukcesu, jakim jest trzymiesięczny pakiet biurowy w prestiżowym campusie Rocket Space w San Francisco.
Od 24 lutego do 16 marca dwóch przedstawicieli firmy Funmedia – Bartłomiej Postek, prezes zarządu, laureat rankingu 50 najbardziej kreatywnych w biznesie Brief 2014, oraz Paweł Czerwony, new business developer, uczestniczyło w międzynarodowym programie akceleracyjnym „Ready To Go!” w Dolinie Krzemowej. Głównym celem programu organizowanego przez sieć AIP Business Link, była akceleracja polskich spółek technologicznych do wejścia na rynek USA.
Wylot do Stanów Zjednoczonych poprzedził Silicon Valley Open Week w Warszawie, czyli cykl szkoleń, w czasie którego uczestnicy mieli okazję spotkać się m.in. z Chrisem Burry’m, zarządzającym akceleratorem US MAC i nauczyć się budowania skutecznych modeli biznesowych oraz odpowiedniej prezentacji swoich idei.
Funmedia jest twórcą produktów e-learningowych dystrybuowanych na 29 rynkach (m.in. Australia, Niemcy, Kanada). W swoim portfolio posiada kilkanaście e-kursów językowych i specjalistycznych oraz aplikacje mobilne do nauki pięciu języków obcych: Kursy123 i Courses123. Z produktów firmy korzysta już ponad 300 000 użytkowników. Najnowsza aplikacja językowa Lingly jest w trakcie rozwoju i komercjalizacji – nad jej wdrożeniem na rynek pracuje obecnie inny duet z Funmedia w ramach programu akceleracyjnego TURN8 w Dubaju.
W ciągu trzech tygodni pobytu w Kalifornii – początkowo w San Francisco, później w Palo Alto – reprezentanci Funmedia korzystali z mentoringu branżowego, uczestnicząc w licznych spotkaniach z liderami biznesu i ekspertami firm, których marki budują prestiż Doliny Krzemowej.
Zakończeniem programu była sesja pitchingowa i prezentacja przed inwestorami, wśród których był m.in. Manuel Fernandez, współzałożyciel DreamFunded.com. Zespół z Wrocławia pokonał pięć innych spółek IT i tym samym wygrał trzymiesięczny pakiet biurowy w Rocket Space, najbardziej znanym biurze cooworkingowym w Dolinie Krzemowej. To tutaj swoją przygodę z biznesem rozpoczynały firmy, takie jak Spotify, Uber czy Supercell.Pakiet biurowy w Rocket Space zostanie wykorzystany podczas przyszłych wyjazdów do Stanów Zjednoczonych w celu rozwinięcia partnerstw biznesowych. To kolejny krok, który przybliża firmę Funmedia do otwarcia stałego przedstawicielstwa w USA.
Zakończeniem programu była sesja pitchingowa i prezentacja przed inwestorami, wśród których był m.in. Manuel Fernandez, współzałożyciel DreamFunded.com. Zespół z Wrocławia pokonał pięć innych spółek IT i tym samym wygrał trzymiesięczny pakiet biurowy w Rocket Space, najbardziej znanym biurze cooworkingowym w Dolinie Krzemowej. To tutaj swoją przygodę z biznesem rozpoczynały firmy, takie jak Spotify, Uber czy Supercell.Pakiet biurowy w Rocket Space zostanie wykorzystany podczas przyszłych wyjazdów do Stanów Zjednoczonych w celu rozwinięcia partnerstw biznesowych. To kolejny krok, który przybliża firmę Funmedia do otwarcia stałego przedstawicielstwa w USA.
::
Jak Funmedia zamierza wykorzystać pobyt w Dolinie Krzemowej?
Rozmawiając z doświadczonymi przedstawicielami branży e-learning w Dolinie Krzemowej zawsze dostawaliśmy feedback, że jakość naszych produktów jest „imponująca” – mówi Bartłomiej Postek, prezes Funmedia. Teraz przekuwamy tę sieć kontaktów branżowych na konkretne sprzedaże, dzięki którym planujemy otworzyć stałe przedstawicielstwo w SV w drugiej połowie przyszłego roku. Wiedza zdobyta w trakcie pobytu w Stanach pozwoliła nam przemodelować naszą strategię obecności na rynku amerykańskim. Pozostaje trzymać kciuki za powodzenie w finalizacji pierwszych sprzedaży.
Co w prezentacji Funmedia spodobało się inwestorom? Na co zwrócili szczególną uwagę?
W czasie naszego wystąpienia zaprezentowaliśmy konkretne dane dotyczące rozwoju biznesu – nie samą wizję, a gotowy do wdrożenia plan – mówi Paweł Czerwony, new business developer: Nie posługiwaliśmy się inspirującymi sloganami, ale odwoływaliśmy się do naszych doświadczeń zawodowych i konkretnych faktów dot. rynku produktów e-learningowych. Jurorów przekonał duży potencjał oraz zasoby naszej firmy.