Gdynia oczami blogerów

Co wyjątkowego, poza „pocztówkowymi przebojami”, może odkryć w Gdyni turysta z głębi Polski? Czego Ślązak czy Wielkopolanin powinni spróbować w gdyńskich restauracjach? Gdzie pójść na klimatyczny, klubowy koncert? Między innymi na te pytania odpowiedzi szukali popularni trójmiejscy blogerzy. Efektem ich pracy jest elektroniczny przewodnik po mieście "Gdynia zdaniem blogerów"

Pokazanie Gdyni w sposób nieszablonowy, z perspektywy wnikliwych obserwatorów, jakimi są blogerzy – to główny cel organizatorów przedsięwzięcia. Pięcioro blogerów na co dzień związanych z Trójmiastem wyruszyło na gdyńskie szlaki, by pokazać miejsca i wydarzenia mniej oczywiste i popularne, a związane z turystyką, kulturą, stylem życia, sportem i kulinariami. Przez trzy miesiące blogerzy zbierali informacje, sprawdzali je, słuchali muzyki i degustowali .

 

Blogerzy o Gdyni

Każdy z blogerów przygotował spersonalizowaną, zgodną z własnymi zainteresowaniami ścieżkę po Gdyni. Klaudia Sroczyńska, prowadząca bloga „Dusiowa kuchnia” przedstawiła szlak kulinarny dla całej rodziny. W przewodniku można znaleźć opisy „smacznych miejsc” w częściach poświęconych m.in. kuchni dla dzieci, randce we dwoje i ulubionym miejscom mieszkańców miasta. Ana Matusevic, odpowiedzialna za „Jak malowany” zajęła się gdyńskim stylem życia. Znaczna część jej wpisów dotyczy Gdyni innowacyjnej i modnej. Miejsca i wydarzenia związane z kulturą proponuje czytelnikom Michał Nowakowski, z „Róbmy dobrze”, zaś przestrzeń miejską, w której Gdynianie uprawiają sport, wskazuje Włodzimierz Machnikowski, założyciel bloga „Radio Gdańsk na fali”. Dodatkowo, swoimi gdyńskimi odkryciami dzieli się w przewodniku Ewa Kowalska, pisząca na „iBedeker”, pokazując wiele mało znanych, a urokliwych gdyńskich zakątków (m.in. części: Gdynia militarna, widziana z góry, sielska-anielska).

Wiele gdyńskich twarzy

Do jakich wniosków można dojść, czytając ten nietypowy przewodnik? Przede wszystkim można zauważyć, że każdy znajdzie w Gdyni coś dla siebie – niezależnie od wieku, zasobności portfela i gustu.

– „Gdynia zdaniem blogerów” to uzupełnienie naszej oferty turystycznej. Jest to spójne dopełnienie wizerunku Gdyni jako miasta nowoczesnego, otwartego na nowe technologie i trendy. Poza wszystkim jednak, przewodnik pomoże w zaplanowaniu pobytu w Gdyni osobom, którym nie wystarczają utarte ścieżki i chcą poczuć się po trosze odkrywcami – podkreśla Ewa Kosakowska z gdyńskiego magistratu, organizatora akcji.

Przewodnik Gdynia zdaniem blogerów można pobrać na urządzenie mobilne ze strony miasta. Można go także wydrukować.

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF