Google najcenniejszą marką świata

Lider badań rynku i opinii Millward Brown opracował ranking 100 najcenniejszych marek świata. Co ważne, raport nie jest oparty jedynie na wartości finansowej spółek. W wyliczeniach została uwzględniona także wartość konsumencka. W tym roku Google udało się wyprzedzić Apple, które utrzymywało pozycję lidera przez 3 lata.
Przedstawiamy TOP10 najcenniejszych marek świata i polecamy przyjrzenie się im bliżej na naszej stronie!
1. Google
Zdobywca drugiego miejsca w rankingu opublikowanym w 2013 roku, awansował na pozycję lidera. Nie powinno to dziwić, biorąc pod uwagę jak prężnie firma rozwija się na rynku. Nowatorskie produkty, jak Google Glass oraz udoskonalenie i rozpowszechnienie systemu Android to tylko kilka elementów, które złożyły się na sukces marki. W ostatnim czasie wartość giganta z Mountain View wynosi 158,843 miliona dolarów.
::
2.Apple
Trzykrotny zdobywca pierwszego miejsca w rankingu Millward Brown, w tym roku został zdetronizowany przez markę Google. Światowy potentat osiadł na laurach i spowolnił swój rozwój, w przeciwieństwie do rywala. Warto jednak zauważyć, że obie firmy wciąż znacznie wyprzedzają konkurentów. Wartość Apple szacowana jest na kwotę 147,880 miliona dolarów.
::
Apple i Samsung z największym ruchem: infografika
3.IBM
Marka utrzymuje się na trzecim miejscu w rankingu z 107,54 miliona dolarów, jednak jego wartość spadła w porównaniu z poprzednim rokiem o 4 proc.
::
Raport IBM o cyfrowej przyszłości firm i miast
IBM wyposaża Gdańsk w programy analityczne
4. Microsoft
W ubiegłym roku Microsoft plasował się na 6. miejscu. Wartość firmy wzrosła o prawie 30 proc. co zagwarantowało jej miejsce tuż za podium. Wartość marki to 90,18 miliona dolarów.
::
Microsoft inwestuje w Foursquare
Szef mediów społecznościowych Microsoftu na konferencji Marketing Progress
Satya Nadella nowym CEO Microsoftu
5. McDonald’s
Firma zamknęła w tym roku pierwszą piątkę w rankingu najcenniejszych marek. Jej wartość spadła o 5 proc. i wynosi w tym momencie 85,71 miliona dolarów.
6. Coca-Cola
Pomimo wzrostu wartości marki o 3 proc. w rankingu wypadła słabiej niż w zeszłym roku. Z 5. miejsca spadła na 6. Obecnie wyceniana jest na 80,68 milionów dolarów.
7. Visa
Wartość marki wynosi 79,20 miliona dolarów. W tym roku Visa awansowała o dwa miejsca.
8. AT&T
Amerykańskie przedsiębiorstwo telekomunikacyjne spadło o dwa miejsca w rankingu. Wartość AT&T wzrosła o niespełna 3 miliony dolarów i wynosi obecnie 77,88.
9. Marlboro
Ubiegłoroczny zdobywca 8. miejsca w tym roku wyceniony został na 67,34 miliona dolarów.
10. Amazon
Zamykający pierwszą dziesiątkę Amazon, podniósł swoją wartość o ponad 40 proc. Zagwarantował sobie tym samym awans o cztery miejsca. Wartość marki to 64,26 miliona dolarów.
Top 100 Most Valuable Global Brands, rankingi szczegółowe oraz wyniki analiz dla marek w kluczowych regionach świata i w 13 sektorach rynku jest dostępny tutaj