IKEA rewolucjonizuje wieczorne rytuały: kołysanka dla spokojnego snu dzieci i wytchnienia rodziców

IKEA odpowiada na potrzeby niewyspanych rodziców, prezentując kołysankę wspomagającą wyciszenie dzieci przed snem. Łączy ona delikatne melodie, dźwięki przyrody i techniki neurolingwistyczne, tworząc wieczorne rytuały relaksu. Bazując na badaniach „IKEA Sleep Consumer Quantitative Study” z 2024 roku, które wskazują, że 62% matek małych dzieci ma trudności z zasypianiem pociech, kołysanka wspiera spokojne zakończenie dnia.
Dobrze przemyślana kołysanka
Kołysanka zawiera elementy edukacyjne, łącząc zaawansowane techniki neurolingwistycznego programowania (NLP), delikatne melodie i opowieści o zwierzętach, takich jak sowy – symbol ciszy i mądrości – czy rysie, znane ze swojej uważności i spokoju. Powtarzalność refrenu „Raz, dwa, trzy, idą sny, las już śpi, więc śpij i ty” buduje poczucie stabilności, a sugestywne frazy i rytmiczne wyliczanki subtelnie prowadzą dziecko w stronę relaksu, ułatwiając zasypianie. Pełną wersję kołysanki można znaleźć w serwisie YouTube.
“Kołysanka od IKEA to znacznie więcej niż tylko muzyka. Zależało nam na stworzeniu rozwiązania, które nie tylko pomoże dzieciom łatwiej zasypiać, ale również przyniesie chwilę wytchnienia ich rodzicom. Przy pomocy naszych ekspertów stworzyliśmy wyjątkowe połączenie wiedzy psychologicznej, natury i troski o dobre nawyki wieczorne. W zasypianiu mogą również pomóc pluszaki z kolekcji SKOGSDUVA, które były inspiracją do przygotowania tej kołysanki, miękka pościel, specjalne oświetlenie dla dzieci i wiele innych produktów, które pomagają urządzić dla nich przytulne miejsce do spania – mówi Karolina Szabłowska, Kierowniczka ds. Komunikacji Marketingowej IKEA Retail w Polsce.
„Hej, pobudka! Czas na sen dobry”
Kołysanka jest częścią działań IKEA, których celem jest edukowanie o znaczeniu zdrowego snu i promowanie dobrych nawyków. IKEA podkreśla i wskazuje sześć kluczowych czynników, które mają realne znaczenie w dążeniu do pełnowartościowego wypoczynku. To komfort, światło, temperatura, czyste powietrze, dźwięk, uporządkowane otoczenie. Uwzględniając indywidualne potrzeby, każdy z nich warto wziąć pod uwagę przy urządzaniu miejsca do spania, także dla dzieci. Dzięki pełnym zalet dobrze pomyślanym produktom w przystępnych cenach w łatwy i prosty sposób można wprowadzać zmiany we własnym domu. A kiedy dzieci śpią lepiej, rodzice wstają bardziej wypoczęci.
Ekspertka od snu w podcaście IKEA
Integralną częścią kampanii jest także podcast „Fika z IKEA”, w którym eksperci rozmawiają o dobrym śnie. Magdalena Komsta „Pani od snu”, psycholożka i terapeutka poznawczo-behawioralna specjalizująca się w bezsenności, wzięła udział w dwóch odcinkach, dzieląc się swoją wiedzą, aby pomóc rodzicom lepiej zrozumieć, jak istotne są wieczorne rytuały dla zdrowego snu dzieci. W swoich wypowiedziach Magdalena Komsta zaprezentowała sprawdzone metody, które pomagają wyciszyć dzieci przed snem oraz wprowadzić harmonię w wieczorną rutynę całej rodziny.
Podcast „Fika z IKEA” odnaleźć można na Spotify i YouTube.
Kołysanka jest dostępna w serwisie YouTube. Materiały z poradami dotyczącymi wieczornych rytuałów znajdują się na stronie IKEA i na YouTube.
Nazwa marki IKEA to akronim – skrót utworzony kolejno z pierwszych liter imienia i nazwiska założyciela firmy oraz nazw farmy i parafii, skąd pochodzi (Ingvar Kamprad Elmtaryd Agunnaryd).
Wizją IKEA jest tworzenie lepszego codziennego życia dla wielu ludzi. Oferujemy funkcjonalne i dobrze zaprojektowane artykuły wyposażenia domu, które łączą jakość i przystępną cenę. Działamy w zgodzie ze zrównoważonym rozwojem, realizując strategię People & Planet Positive.
Grupa Ingka* w Polsce posiada obecnie 11 sklepów IKEA, 54 Punkty Odbioru Zamówień (łącznie z Punktami Mobilnymi) i 12 Studiów planowania i zamówień, które zarządzane są przez IKEA Retail. Jest również właścicielem pięciu centrów handlowych zarządzanych przez Ingka Centres Polska oraz zlokalizowanego w Jarostach k. Piotrkowa Trybunalskiego Centrum Dystrybucji zaopatrującego 29 sklepów IKEA w 9 krajach w Europie Środkowej i Wschodniej. Do Grupy Ingka należy również sześć farm wiatrowych w Polsce, które wytwarzają więcej energii odnawialnej, niż roczne zużycie energii związane z działalnością IKEA na polskim rynku.
*Grupa Ingka jest największym sprzedawcą detalicznym IKEA, który działa na ponad trzydziestu rynkach i odpowiada za ok. 90% sprzedaży detalicznej IKEA. To strategiczny partner, który opracowuje i wprowadza innowacje w działalności IKEA i współtworzy wspólne strategie IKEA. Grupa Ingka jest właścicielem i operatorem kanałów sprzedaży IKEA w ramach umów franczyzowych z Inter IKEA Systems B.V. Działa w trzech obszarach biznesowych: IKEA Retail, Ingka Investments oraz Ingka Centres. Dowiedz się więcej na Ingka.com.