...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Ile kosztuje wydawców blokowanie reklam cyfrowych?

Rosnąca popularność programów typu AdBlock spędza sen z powiek niejednemu wydawcy. I chociaż można dyskutować na temat wagi tego problemu, najnowsze wyniki badania przeprowadzonego przez agencję badawczą Juniper Research sugerują, że w istocie jest się czym przejmować.

Zgodnie z przewidywaniami autorów badania, do 2020 roku rynek wydawniczy straci 27 mld. dol. w związku z rosnącą popularnością programów typu AdBlock. Ta suma odpowiada za 10 proc. całego rynku reklamy cyfrowej. I chociaż na razie blokowanie reklam ograniczone jest tylko do przeglądarek internetowych, niewykluczone, że wkrótce pojawią się również możliwości powstrzymywania komunikatów reklamowych wewnątrz aplikacji mobilnych.

Co ciekawe, straty z tego tytułu dotyczą wszystkich kontynentów, przy czym w najmniejszym stopniu Afryki oraz Bliskiego Wschodu. Zgodnie z wynikami badania, największe niebezpieczeństwo związane z blokowaniem reklam cyfrowych stoi przed małymi wydawcami, głównie z racji na to, że ich płynność finansowa w dużej mierze zależy od zysków z reklam cyfrowych. Z tego względu tak ważne jest znalezienie nowych sposobów monetyzacji, niekoniecznie opierających się na banerach reklamowych lub zbudowanie takiej relacji z odbiorcami, by ci zgodzili się na wyłączenie programów tego typu. Dobrym przykładem jest tu międzynarodowa strona Forbes.com, gdzie dostęp do treści uzależniony jest od tego, czy korzystamy z programu typu AdBlock.

Jedną z ciekawszych propozycji jest też stosowanie tzw. mikropłatności, za pomocą których renomowani wydawcy oraz niezależni dziennikarze i autorzy z wartościowym dorobkiem mogą sprzedawać pojedyncze artykuły swoim czytelnikom. Działania holenderskiego startupu Blendle, któremu po ponad półtora roku działalności udało się zgromadzić więcej niż 250 tys. użytkowników, nawiązując współpracę z takimi tytułami światowymi, jak New York Times czy Wall Street Journal pokazuje, że pomysł ten może spotkać się z zainteresowaniem ze strony odbiorców.

::

Fot. Fotolia.com/herreneck

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF