IRCenter o turystyce online

Zaczyna się kolejny gorący okres dla branży turystycznej, której sprzyja zbliżająca się majówka i coraz wyższe temperatury. Od 2010 roku zainteresowanie turystyką online stale rośnie, stąd agencje poświęcają dużo uwagi swoim internetowym odbiorcom. Żeby pozyskać klienta, trzeba go poznać. IRCenter na podstawie badań trackingowych realizowanych z ResearchNow i SWResearch stworzyło sylwetkę typowego internauty zainteresowanego turystycznym e-commerce.

W marcu 2014 już co piąty internauta użył wyszukiwarki Google, by znaleźć informacje o ofertach turystycznych. Na kupienie wybranej usługi zdecydowało się jedynie 6 proc. użytkowników, co nie oznacza, że jest to branża którą można lekceważyć. Powodem mało dynamicznego wzrostu może być brak technicznego rozwoju cyfrowych usług turystycznych. Hasło „wakacje online” użytkownicy wpisują w wyszukiwarkę szczególnie często w lipcu, co sugeruje, że odkładamy planowanie wakacji na ostatnią chwilę.

Internauci zainteresowani turystyką korzystają przede wszystkim z mainstreamowych kanałów komunikacji w social media. Warto zatem kierować do nich swoja ofertę za pośrednictwem takich portali, jak Facebook, czy Youtube. Ważnym źródłem informacji dla użytkowników są także strony WWW sklepów online i porównywarki cen. Decydują się oni na taką formę zakupów głównie z wygody i przyzwyczajenia. Istnieje zatem duży potencjał do lojalizowania klientów bezpośrednio na stronach agencji. Nowi klienci powinni być pozyskiwani głównie przez SEM. Z kolei największy potencjał do cross-sellingu dla tej branży leży w multimediach i książkach , ponieważ osoby zainteresowane turystyką zdecydowanie chętniej niż inni internauci korzystają z internetowych księgarni.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF