Jak Puma, Adidas, Nike, Kappa, Levi’s i inne marki odzieżowe inwestują w esport?

375

Sprzedaż odzieży, która jest tak bardzo popularna w świecie sportu tradycyjnego, zaczyna coraz śmielej pojawiać się również w esporcie. Kolejni giganci branży ubrań decydują się na wspieranie drużyn esportowych. Czy to kolejny wielki trend w esporcie?

W ostatnich latach niemal wszystkie znaczące globalne firmy  z segmentu sportowych ubrań zdecydowały się na wsparcie drużyn esportowych. Marki zgodnie przyznają, że jest to dla nich inwestycja w przyszłość i próba zyskania sympatii młodszego pokolenia, które obok wzorców tradycyjnych sportowców ceni również gwiazdy sportów wirtualnych. Sprzedaż esportowej odzieży rośnie, a wraz z tym pojawiają się coraz ciekawsze kolekcje.

PUMA

Fot. x-kom AGO, kolekcja lifestyle

Puma wspiera wiele organizacji esportowych na całym świecie. Na polskim rynku od 2019 roku została sponsorem technicznym AGO Esports, z którą to organizacją opracowała specjalną linię dedykowanej odzieży. Poza strojami meczowymi, stworzyli również lifestyle’ową kolekcje. Globalnie, Puma w ostatnim czasie podpisała porozumienie z organizacją Gen.G Esorts posiadającą jeden z najlepszym drużyn League of Legends na świecie. Puma jest również sponsorem jednej z najlepszych drużyn Counter-Strike – Cloud9, a także australijskiej organizacji Order.

Fot. Gen.Z.

Ciekawostką są przygotowane przez Pumę specjalne skarpetki dla graczy. “Przyszłość wydajności w grach” – tak Puma promuje swoje nowe skarpetki, “Active Gaming Footwear”. Stworzone, we współpracy z zawodowymi graczami, skarpety będą miały trzy tryby “pracy”: SEEK mode; ATTACK mode; CRUISE and DEFENCE mode. Na oficjalnej stronie podano, że zostały „stworzone z myślą o graczach konsolowych i zaprojektowane do użytku wewnątrz i na arenie”.

50 haslo 2
Fot. Puma

 

Adidas

Fot. Ninja

Zdecydowanie najgłośniejszą współpracą Adidasa ze światem esportu i gamingu było rozpoczęcie współpracy z popularnym streamerem ‘Ninja’, który firmuję jedną z ich linii ubrań. Nie można jednak zapominać o pozostałych kluczowych kooperacjach, takich jak z zespołem Counter-Strike – North, gdzie Adidas jest kluczowym partnerem technicznym.

Fot. North

Innym kluczowym partnerem jest organizacja Vitality, posiadając jedne z najlepszych na świecie drużyn w Counter-Strike, czy League of Legends.

Nike

Fot. Nike

Nike jako sponsor najwyższej ligi rozgrywkowej League of Legends w Chinach (League of Legends Pro league – LPL), we współpracy z czołowymi drużynami, wypuścił całą linię koszulek – dla wszystkich zespołów biorących udział w lidze. To przełomowy przykład sektorowego partnerstwa z danym rynkiem i mocna próba zaznaczenia swojej obecności.

Kappa

Fot. Riot Games, Levi’s

Włoska marka Kappa weszła we współpracę z hiszpańską marką MAD Lions. Zamierzają tworzyć produkty sportowe i life-style dla graczy i fanów esportu. To kolejna drużyna po brytyjskiej Vexed Gaming, czy chińskiej Royal Never Give Up, z którą Kappa nawiązuje współpracę.

W Kappa uważamy, że esport to rozrywka teraźniejszości i przyszłości. Porozumienie z MAD Lions stanowi naturalny postęp w naszej historii. Podzielamy te same wartości i ducha przedsiębiorczości. W ramach tego partnerstwa będziemy dumni z tego, że możemy ubrać zespoły z pasją leżącą u podstaw naszej działalności. 

Philippe Sachet, dyrektor generalny Kappa Sport Iberia

Levi’s

Fot. Levi’s Prime League

Marka Levi’s z kolei nawiązała współpracę z Prime League, czyli czołową ligą League of Legends w regionie DACH (Niemcy, Austria, Szwajcaria). To pierwsze działanie marki w tematyce esportu, które będzie skupiać się głównie na promocji w digitalu.

Jack&Jones, Reebok, 4F, Hummel

Astralis, najlepsza duńska drużyna Counter-Strike podpisała kontrakt z marką Jack&Jones, z kolei swoje pierwsze kroki w esporcie stara się czynić Reebok. Z tyłu nie zostaje polska marka 4F, która ma za sobą pierwsze pojedyncze akcje z Illuminar Gaming, czy z K1CK Esports. Z kolei w latach 2016-2018 na polskim rynku esportu obecna była marka Hummel, będąca wtedy sponsorem m.in. AGO Esports, czy PACT. Niestety marka wycofała się z rynku sponsoringu, co tylko pokazuje, że jest to rynek trudny i wymagający.

Wymienione w tekście przykładowe kooperacje, stanowią jedynie wierzchołek góry lodowej. Podobnych przykładów można mnożyć dziesiątki. Największym wyzwaniem drużyn esportowych jest obecnie monetyzacja ich merchendise. Branża jest bardzo dynamiczna, uczy się bardzo szybko – stąd też bardzo pozytywne prognozy w tym obszarze na przyszłość i chęć współpracy największych globalnych firm. Z pewnością przychody ze sprzedaży ubrań i gadgetów dedykowanych dla graczy i ich ulubionych drużyn będą się zwiększać. Największe marki doskonale to wiedzą.

Komentarze
Ładowanie...