Jak zmniejszyć ilość niezadowolonych klientów

Na rynku pojawią się coraz więcej konkurencyjnych firm, aby wygrać tę nierówną walkę o klienta, trzeba znaleźć sposób aby go zatrzymać. Pozwala nam to zwiększyć sprzedaż i tworzyć nową ofertę, opartą choćby o cross-selling i up-selling. Warto podkreślić, iż znacznie wyższe koszty ponosimy starając się pozyskać nowych klientów, niż utrzymać obecnych. Dlatego też, istotnym jest […]

Na rynku pojawią się coraz więcej konkurencyjnych firm, aby wygrać tę nierówną walkę o klienta, trzeba znaleźć sposób aby go zatrzymać. Pozwala nam to zwiększyć sprzedaż i tworzyć nową ofertę, opartą choćby
o cross-selling i up-selling. Warto podkreślić, iż znacznie wyższe koszty ponosimy starając się pozyskać nowych klientów, niż utrzymać obecnych. Dlatego też, istotnym jest budowanie przewagi konkurencyjności na rynku jest utrzymywanie wysokiego poziomu satysfakcji klientów. Badanie satysfakcji klientów pozwala więc określić główne obszary, w których niezbędna jest poprawa, w celu osiągnięcia pożądanego poziomu zadowolenia klientów. Badanie zwiększa prawdopodobieństwo, że niezadowolony klient zmieni swoje negatywne nastawienie i zdecyduje się ponownie skorzystać z naszych usług. Zapoznajmy więc procesem badania satysfakcji klienta.

 

Przygotowanie do badania

Pierwszym etapem, jest wybór najbardziej optymalnego narzędzia badawczego, dostosowanego do naszych potrzeb. Przy dokonywaniu wyboru, powinniśmy się kierować możliwością integracji systemu badawczego,
z własnymi aplikacjami oraz systemami. Dzięki czemu zyskujemy możliwość sprawnego przesyłania danych, zarówno importowania baz klientów, jak również export wyników z przeprowadzonego badania.
Kolejnym istotnym etapem, jest wybór typu badania, który powinniśmy przeprowadzić. Profesjonalne i dostępne narzędzia badawcze, oferują już gotowe szablony. Umożliwi nam to znacznie szybszą i dokładniejszą realizację badania. Nie powinniśmy, także zapominać o przystępności formy badania. Dobrze dobrany szablon graficzny, właściwy czas i forma wysyłki, zwiększają  chęć udziału naszych klientów w badaniu, a nam pozwala
na kreowanie profesjonalnego wizerunku firmy. Na rynku można znaleźć wiele systemów do ankietyzacji, jednak tylko SurvGO pozwala na  kompleksowe przeprowadzenie badania satysfakcji klientów. SurvGO, jako narzędzie zawiera wszystkie wyżej wymienione zalety, a dodatkowo jest w przystępnej cenie. Interesującym jest fakt, iż pozwala on na dostosowanie narzędzi do indywidualnych potrzeb. Możliwe jest to dzięki rozbudowanej różnorakim dodatkom oraz elastycznej ofercie. Dostęp do konsultanta, czuwającego nad realizacją naszych badań, pozwoli osobie niewprawionej w badania, poprawić satysfakcje swoich klientów, a co za tym idzie zwiększyć  zysk.

 

Przystępna forma kontaktu

Stworzenie badania i odpowiedniej wizualizacji, jednak nie zagwarantuje sukcesu. Ważny jest odpowiedni sposób dotarcia do klienta, a także dobrze wyznaczony czas. Jednak, aby zautomatyzować proces badania, należy najpierw przeprowadzić badanie wstępne, poprzez zadanie pytania każdemu klientowi w celu weryfikacji jego zadowolenia (np. z dokonanych zakupów czy obsługi serwisowej). Pytanie powinno być wysłane na tyle szybko, aby klient wyraził opinie w niedługim czasie, po dokonaniu zakupu, ale jednocześnie na tyle późno,
aby mógł zapoznać się z dostarczonym produktem. Gdy już wybierzemy najwłaściwszy przedział czasowy, wybierzmy jego formę kontaktu z klientem:

  • E-mail;
  • SMS;
  • Telerobot (połączenie z automatem i odpowiedź numeryczna).

Forma przesłania pytania, jak i jego czas jest zależny od wielu czynników i od tego, co wybierzemy. Powinniśmy wziąć pod uwagę kilka czynników, np. wiek grupy docelowej, jej strukturę, czy też rodzaj produktu bądź usługi jaki oferujemy. Dzięki naszym wyspecjalizowanym konsultantom, możemy dobrać właściwy czas potrzebny
na przeprowadzenie badania. Współpracując z ekspertami zwiększamy stopień konwersji ankietowanych klientów.

 

Identyfikacja problemu

Zapewne każdy sprzedając swoje usługi lub produkty, zastanawia się co zrobić gdy klient jest  niezadowolony. Mamy na to proste rozwiązanie. A mianowicie liczy się szybka reakcja i  kontakt  klientem, który umożliwi profesjonalną identyfikację problemu. Jednak, jak to zrobić? Z SurvGO to nic trudnego. Dzięki wyspecjalizowanej sekcji CATI uzyskamy możliwość kontaktu z klientem, za pomocą rozmowy telefonicznej, przez konsultanta w ciągu 24 godzin od otrzymania negatywnej opinii. Przeprowadzona rozmowa pozwoli na:

  1. Identyfikację przyczyn niezadowolenia;
  2. Określenie co stoi za przyczyną niezadowolenia;
  3. Opracowanie rozwiązania i możliwej poprawy na podstawie uwag klienta;
  4. Zbudowanie pozytywnej relacji z klientem, mimo wcześniejszej negatywnej opinii;
  5. Dokonanie innych niezbędnych czynności, w celu poprawy satysfakcji i zwiększenia zadowolenia,
    w celach sprzedażowych.

Przeprowadzona rozmowa pozwoli też podziękowanie klientom za poświęcony czas oraz zaufanie, umacniając jednocześnie relację z naszą marką. Przy okazji niezadowolonemu klientowi oferujemy rabat na zakupy
albo symboliczny upominek.

 

Wydobyć to co najważniejsze

Na końcu każdego badania otrzymujemy to co najważniejsze, czyli dobrze opracowany raport i jego analiza. Jednakże SurvGO oferuje znacznie więcej. Dzięki możliwości wglądu w statystyki w czasie rzeczywistym, możemy na bieżąco śledzić postępy badania, a także poznać np. liczbę zadowolonych klientów i ich poziom satysfakcji, jeszcze przed zakończeniem badania. Cały proces badania satysfakcji klientów kończy raport, którym zawarte są ogólne statystyki, jak również uwagi i propozycje klientów, które mogą okazać się kluczowe w procesie podejmowanie decyzji związanych  obsługą i rozwojem firmy. Dostępny szczegółowy raport, to również plan naprawczy czy profesjonalny consulting. SurvGO jest profesjonalnym i elastycznym narzędziem, które prowadzi nas na każdym etapie badania. Pozwoli Ci ono zaoszczędzić czas, pieniądze,
a także zmniejszy ilość niezadowolonych klientów, co w konsekwencji przełoży się na realny zysk.

Korzyści

Jak wynika z powyższego aplikacja SurvGO posiada wiele korzyści, które warto przypomnieć:

  • Oszczędność czasu;
  • Łatwy sposób prowadzenia badania;
  • Niski koszt;
  • Pozyskanie niezbędnych informacji;
  • Szybka reakcja w przypadku niezadowolenia klienta;
  • Minimalizacja niezadowolonych klientów;
  • Zwiększony zysk, poprzez większą ilość powracających klientów;
  • Budowanie przyjaznego wizerunku firmy.

Źródło:
https://www.biostat.com.pl/badania-satysfakcji-klientow.php
http://www.survgo.com/

BioStat® to komercyjna jednostka naukowa posiadająca status Centrum Badawczo-Rozwojowego. Interdyscyplinarny zespół, w skład którego wchodzą naukowcy, analitycy, biotechnolodzy, menadżerowie i innowatorzy IT zajmujący się zagadnieniami praktycznego zastosowania innowacyjnych rozwiązań badawczych w biznesie. Specjalizujemy się m.in. w badaniach oraz oprogramowaniu medycznym. Transfer wiedzy ze świata nauki do świata biznesu. To nasza przewaga. Pracujemy rzetelnie od 15 lat. Realizujemy projekty badawcze i multichannelowe skierowane do środowisk naukowych, biznesowych i medycznych w oparciu o nasze systemy takie jak: eCRF.biz™, SurvGo™, Cati-system czy Medfile® oraz dedykowane autorskie rozwiązania dostosowane do indywidualnych potrzeb. Kompleksowo wspieramy naszych Partnerów w cyfryzacji i optymalizacji procesów biznesowych oraz realizacji strategii sprzedażowych. Nasi eksperci: Rafał Piszczek - Statystyk. Autor publikacji naukowo badawczych i referatów z zakresu data mining w analizach ekonomicznych i branży farmaceutycznej. Specjalizuje się w komercjalizacji wiedzy naukowej w praktyce biznesowej oraz transferze wiedzy naukowej do celów biznesowych. Ekspert ds. elektronicznej dokumentacji medycznej i telemedycyny. dr inż. Ewa Tkocz-Piszczek - Matematyk. Autorka publikacji naukowych z zakresu matematyki stosowanej. Wykładowca Instytutu Matematyki Politechniki Śląskiej, pracę doktorską broniła na AGH w Krakowie. dr Monika Jaremków - Ekspert ds. Badań, doktor nauk o Ziemi w zakresie geografii społecznej. Autorka kilkunastu artykułów naukowych, współautor publikacji książkowych. dr Marian Płaszczyca - Statystyk, doktor nauk biologicznych. Wieloletni pracownik Polskiej Akademii Nauk i Uniwersytetu Sztokholmskiego oraz autor publikacji naukowo-badawczych z dziedziny inżynierii genetycznej, bioinformatyki i fizjologii roślin. dr Małgorzata Płaszczyca - Absolwentka kierunku biologia Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie. Doktorat uzyskała na Wydziale Fizjologii Roślin Uniwersytetu Sztokholmskiego. Posiada wieloletnie międzynarodowe doświadczenie naukowe i dydaktyczne uzyskane podczas pracy w szwedzkim uniwersytecie. Jest współautorem publikacji zamieszczanych w renomowanych czasopismach naukowych. Gosia pracę w BioStat® rozpoczynała od tworzenia analiz statystycznych na potrzeby raportów medycznych opracowywanych dla wiodących firm farmaceutycznych. dr Sebastian Musioł - Doktor nauk ekonomicznych, wieloletni pracownik Wydziału Informatyki i Komunikacji Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach, a wcześniej wykładowca Uniwersytetu Śląskiego, GWSP w Chorzowie, WSFiP w Bielsku-Białej. Specjalizuje się w badaniach jakościowych, ekspertyzach i konsultacjach strategicznych. Posiada doświadczenie w badaniach rynkowych i marketingowych oraz w realizacji kampanii wizerunkowych, promocyjnych i informacyjnych. Autor publikacji naukowych w zakresie marketingu i ekonomii. Bartosz Olcha - Absolwent politologii na Uniwersytecie Śląskim w Katowicach. Analityk, metodolog, autor opracowań i ekspert w już ponad 400 projektach badawczych. Specjalizuje się w kompleksowej realizacji badań rynku pracy, społeczno-gospodarczych oraz badań wizerunku marki pomocnych w tworzeniu strategii marketingowych. Zrealizował również szereg projektów dotyczących zachowań i preferencji konsumentów oraz badań satysfakcji klientów przedsiębiorstw prywatnych i instytucji publicznych. W swojej karierze zawodowej współpracował m. in. z: Ministerstwem Rolnictwa i Rozwoju Wsi, Centrum Rozwoju Zasobów Ludzkich, Miastem Łódź. A także Mazowiecką Izbą Rzemiosła i Przedsiębiorczości, Uniwersytetem Ekonomicznym w Krakowie, Shell, Vivus Finance oraz z kilkudziesięcioma powiatowymi i wojewódzkimi urzędami pracy. www.biostat.com.pl haloDoctor - nowa usługa telemedyczna łączy pacjenta z lekarzem | Lekarz online | e-Wizyty | e-Recepta

Biostat