Jak równy z równym

Jorge Gimeno, prezes zarządu Fundacji Duende, mówi o tym, jak podejść do wyboru partnera z sektora NGO.

Kluczowym zagadnieniem jest poznanie oczekiwań swoich oraz partnera, a także oszacowanie jego możliwości. Naszym zdaniem, biznes rzadko widzi korzyść we współpracy z organizacjami, bo brakuje prawdziwej analizy własnych potrzeb. Poprawne ich zdefiniowanie umożliwiłoby spojrzenie na firmę w perspektywie długofalowej i wyznaczenie jej celów, np. na rok, trzy czy dziesięć lat. Warto na początku zadać sobie takie pytania, jak: „Po co mam to robić?”, „ Jak mam to robić?”, a na koniec „Z kim?”. Taka analiza często nakierowałaby biznes na współpracę z sektorem pozarządowym.

Przy doborze partnerów warto z pewnością sugerować się wiarygodnością i marką organizacji czy chociażby dotychczas zrealizowanymi przez nią projektami. Duże znaczenie powinny odgrywać takie czynniki, jak jawność, transparentność finansowa czy poziom specjalizacji. Wnikliwa analiza potrzeb wraz z doborem rzetelnego partnera sprawiają, że siadamy do stołu negocjacyjnego jak równy z równym.

:: ::

Zachęcamy do przeczytania wywiadu z Jorgem Gimeno w czerwcowym wydaniu „Briefu”.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF