Jak zapakować? Trendy w świecie identyfikacji wizualnej produktów

8 188

“Opakowanie to nie wszystko, liczy się to, co jest w środku”. Trudno nie zgodzić się z tym powiedzeniem, jednak z drugiej strony opakowanie jest ważnym elementem składającym się na wizerunek marki. Dzięki niemu firmy mogą podkreślić wyjątkowość produktu i wyróżnić się na tle konkurencji. Zapraszamy do lektury tekstu, w którym przedstawiamy wybrane trendy w tworzeniu opakowań.


W artykule znajdują się linki afiliacyjne. Po kliknięciu w nie, zostaniesz przeniesiony na stronę reklamodawcy, gdzie będziesz mógł zapoznać się z konkretną ofertą na produkt lub usługę. Klikając w linki afiliacyjne nie ponosisz żadnych kosztów, a jednocześnie wspierasz pracę redakcji brief.pl i naszą niezależność.

Minimalizm

 

Minimalistyczny styl od wielu lat zajmuje mocną pozycje w świecie designu, a liczba fanów tego stylu ciągle rośnie. Nie przez przypadek. Piękno kryje się w prostocie.

 

 

 

 

Szkic

 

W erze komputerów, napisy i rysunki wykonane ręcznie przykuwają uwagę. Taki styl nie pasuje do każdej marki, niemniej jednak może być udanym  rozwiązaniem dla produktów skierowanych dla młodszej grupy wiekowej. Ręcznie napisany tekst czy narysowany obrazek na opakowaniu pokazuje, że za marką stoi osoba twórcza, gotowa do niestandartowych rozwiązań.

 

 

 

 

W stylu Kraft

 

Zazwyczaj papier typu Kraft jest atrybutem kojarzonym z pocztą, najczęściej jest wykorzystywany do pakowania przesyłek. Ostatnio marki coraz częściej sięgają po ten materiał, żeby stworzyć oryginalne opakowanie dla swojego produktu. Nie bez powodu. Papier Kraft jest bardzo elastyczny, wytrzymały i eko, co często jest gwarancją pozytywnej oceny konsumentów i świadczy o społecznej odpowiedzialności marki. 

Te cechy czynią papier typu Kraft dobrym rozwiązaniem dla zapakowania żywności, ale też różnorodnych modnych dodatków, itd.

 

 

 

 

Karton nowej generacji

 

Kartonowe opakowanie nie jest niczym nowym i frimy chętnie wykorzystują ten materiał. Przykładowo McDonalds z myślą o zakochanych w rowerach Duńczykach stworzył McBike – opakowanie zamówienia na wynos można zawiesić na kierownicy roweru. 

Najnowsze trendy w opakowaniach kartonowych jednak się zmieniają, warto się z nimi zapoznać: https://neopak.pl/kartony/skladanie/z-paskiem-klejacym

 

 

 

Twórcze podejście

 

Zawsze aktualne jest wprowdzenie bardzo kreatywnego, zaskakującego opakowania dla swojego produktu.  

Firma Innovative Design Service zaproponowała rozwiązanie dla marek produkujących napoje – opakowanie będące szklanką i butelką jednocześnie.

 

Marka Gloji stworzyła opakowanie w kształcie żarówki, żeby zaprezentować swój naturalny sok z dodatkami jagód goji, który “daje kopa” i sprawia, że konsument “świeci się” od rozpierającej go energii.

 

 

Marka Festina, produkująca ekskluzywne zegarki,  za pomocą opakowania podkreśliła ważną cechę produktu – wodoodporność. Zegarki były sprzedawane w opakowaniach napełnionych wodą!

 

Marka Nike, znana z kreatywnych rozwiązań, zaprojektowała pudełko do butów, które wygląda jak stadion.

 

 

Opakowania soków inspirowane naturą.

 

Designer Soon Mo Kang wymyślił Hanger Tea – opakowanie herbaty w kształcie szafy. Każda torebka to t-shirt na małym wieszaku.

 

 

Bez opakowania?

 

Następnym krokiem po popularnym minimalistycznym stylu jest…. pozbycie się opakowań.

W Warszawie znajdziemy sklep, w którym kupimy produkty „z natury” – bez zbędnych opakowań. Pojemniki możemy zabrać z domu lub zakupić na miejscu. Jest to swoisty powrót do koncepcji bazaru, gdzie liczy się jakość i zawartość. 

 

Każda metoda jest dobra na to, żeby się odróżnić od konkurencji, ale jak wyróżnią swój produkt właściciele „Nagie z Natury”, kiedy podobnych sklepów będzie więcej? Może będą musieli sięgnąć po wyżej wymienione trendy…


Komentarze
Ładowanie...

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. AkceptujęDowiedz się więcej