Kampania wizerunkowa Grupy VIVE we współpracy z Mariuszem Przybylskim i WWF Polska
Grupa VIVE, czyli powiązane ze sobą kieleckie spółki, we współpracy z projektantem mody, Mariuszem Przybylskim i WWF Polska, częścią międzynarodowej organizacji ekologicznej, która od 50 lat chroni przyrodę na całym świecie, promuje ideę nadawania drugiego życia używanym tekstyliom. W nawiązaniu do niej marka stworzyła serię limitowanych toreb casualowych uszytych z włókniny pozyskanej z produkcji VIVE Textile Recycling, lidera w branży recyclingu tekstyliów.
W ramach współpracy z Mariuszem Przybylskim i WWF Polska, Grupa VIVE realizuje cykl działań związanych z recyclingiem tekstyliów. Projekt ADAPTACJA nosi znamiona akcji społecznej i jest on pomysłem na dawanie drugiego życia tekstyliom, poprzez wykorzystywanie ich w nowych produktach w postaci przetworzonej, takiej jak np. włókniny czy kompozyty. Pierwsza odsłona to sprzedaż toreb wykonanych z włókniny uszytej specjalnie na potrzeby projektu, z materiałów tekstylnych pochodzących z recyklingu. Materiał na torby (melanżowy filc) powstał z tekstyliów wyselekcjonowanych na produkcji VIVE Textile Recycling.
– Nieprzypadkowo Grupa VIVE angażuje się w działania z zakresu ochrony środowiska i zasobów wody. Jest to swoiste DNA grupy. VIVE Textile Recycling jako główna spółka Grupy VIVE, jest liderem w dziedzinie recyklingu tekstyliów w Polsce i Europie. Przez nasz Dział Produkcji przepływa dziennie 400 ton tekstyliów. Rocznie daje to 150 tysięcy ton. Firma działa od 25 lat, co oznacza że odzyskaliśmy do dziś i przywróciliśmy drugie życie milionom ton tekstyliów. To ogromna liczba – zauważa Agnieszka Servaas, wiceprezes Zarządu VIVE Textile Recycling.
Kampania ma za zadanie promocję inicjatyw, które budują świadomość ekologiczną, wspierają oszczędność wody i działają na rzecz poprawy środowiska naturalnego w Polsce. Projekt ma zwrócić uwagę na ogrom zużycia wody w produkcji tekstyliów i przedstawić rozwiązanie jakim jest pozyskanie tekstyliów z recyclingu. Produkcja bawełny wiąże się z wysokim zużyciem zasobów, m.in. wody. Ilość zużywanej wody w procesie produkcji konwencjonalnej bawełny waha się w zależności od regionu i może wynosić nawet 20 000 litrów na 1 kg bawełny. Na tej podstawie Grupa VIVE obliczyła, że do wyprodukowania tkaniny o wielkości 1cm2 potrzeba 0,5 litra wody. Przyjmując to założenie, do wyprodukowania nowej torby firma zużyłaby 2600 litrów. Poprzez wykorzystanie wyłącznie używanych materiałów do produkcji torby, Grupa VIVE zaoszczędziła ten szacunkowy ekwiwalent wody.
Torby dostępne są w sprzedaży w sieci sklepów VIVE Profit oraz w warszawskich butikach Mariusza Przybylskiego (MODO i MYSIA 3) oraz w jego sklepie online pod adresem www.butik.mariuszprzybylski.com. Całkowity zysk ze sprzedaży toreb zostanie przekazany na programy środowiskowe WWF Polska, które ratują zagrożone gatunki oraz działają na rzecz powstrzymania zmian klimatu. Środki finansowe zostaną przeznaczone na programy ochrony Bałtyku, Karpat i rzek. Grupa VIVE zapowiada, że to dopiero początek ich działań i zamierza zaskoczyć odbiorców kolejnymi odsłonami kampanii. Szczegóły dostpne są również na stronie stronę internetową www.textileupcycling.pl.
::
Fot. Materiały prasowe