Katarzyna Kieli została szefową Discovery Networks w Europie, na Bliskim Wschodzie i w Afryce

Warszawa, 30 listopada 2017: Discovery Communications informuje o połączeniu struktur w Wielkiej Brytanii, Skandynawii, Europie Południowej i CEEMEA (Europa Środkowo-Wschodnia, Bliski Wschód i Afryka) i utworzeniu jednego regionu pod nazwą EMEA. Zmiana ta jest odpowiedzią na dynamiczny rozwój rynku mediów oraz potrzeby współczesnych widzów, którzy uzyskają jeszcze łatwiejszy dostęp do ulubionych programów Discovery na wszystkich ekranach – zarówno w telewizji linearnej, jak i poprzez nowe platformy dystrybucyjne. Nowopowstałym regionem pokieruje Katarzyna Kieli, znana jako jeden z najlepszych polskich managerów związanych ze światowym rynkiem mediów.

Warszawa, 30 listopada 2017: Discovery Communications informuje o połączeniu struktur w Wielkiej
Brytanii, Skandynawii, Europie Południowej i CEEMEA (Europa Środkowo-Wschodnia, Bliski Wschód i
Afryka) i utworzeniu jednego regionu pod nazwą EMEA. Zmiana ta jest odpowiedzią na dynamiczny
rozwój rynku mediów oraz potrzeby współczesnych widzów, którzy uzyskają jeszcze łatwiejszy dostęp do
ulubionych programów Discovery na wszystkich ekranach – zarówno w telewizji linearnej, jak i poprzez
nowe platformy dystrybucyjne. Nowopowstałym regionem pokieruje Katarzyna Kieli, znana jako jeden z
najlepszych polskich managerów związanych ze światowym rynkiem mediów. Jako prezes i dyrektor
zarządzająca Discovery EMEA będzie odpowiadać za rozwój biznesu na 140 rynkach, m.in. w Polsce,
Wielkiej Brytanii, Francji, Niemczech, Włoszech, Hiszpanii, krajach Beneluxu i Skandynawii. Nową
strukturą Kieli zarządzać będzie z biura Discovery w Warszawie.

Katarzyna Kieli wprowadziła Discovery do Polski w 2000 roku, zakładając biuro w Warszawie. Przez
ostatnie lata była szefową Discovery w regionie Europy Środkowo-Wschodniej, Bliskiego Wschodu i
Afryki. W tym czasie Discovery z dystrybutora kanałów płatnych stało się firmą medialną, oferującą
swoim widzom zarówno kanały płatne, jak i ogólnodostępne. W ostatnich miesiącach Discovery przejęło
w Polsce telewizję METRO – rozszerzając swą ofertę o kanał naziemnej telewizji cyfrowej. Katarzyna Kieli
przeprowadziła z sukcesem wiele fuzji i akwizycji na rynkach międzynarodowych, m.in. zlokalizowanej w
Dubaju firmy Takhayal Entertainment wraz z marką Fatafeat w 2012 roku. Jedną z ostatnich transakcji,
którą nadzorowała, było stworzenie JV z ProSiebenSat 1 w Niemczech. Kieli odpowiedzialna była także za
integrację kanałów i platform Eurosportu w całym regionie po akwizycji w 2015 roku.

W swojej nowej roli, Katarzyna Kieli będzie nadzorować rozwój oferty programowej i biznesowej w
największym w skali globalnej regionie Discovery. Dzięki konsolidacji biznesu podzielonego dotychczas
na 4 obszary – Wielką Brytanię, Skandynawię, Europę Południową oraz CEEMEA, Kieli i jej zespół będą
pracować zarówno nad optymalizacją działalności Discovery w telewizji linearnej, jak i rozwijaniu
nowych form dotarcia do widza. Warszawa stanie się jednym z najważniejszych ośrodków Discovery w
Europie i na świecie.

– Kasia ma wielką wiedzę, wizję i determinację. Posiada wyjątkowe doświadczenie w zarządzaniu
prawdopodobnie najbardziej złożonym i zróżnicowanym regionem na świecie. EMEA to koło zamachowe
naszego biznesu, dokonaliśmy tutaj ogromnych inwestycji i wiążemy z nim dalekosiężne plany. Bez
wątpienia Kasia to osoba, dzięki której nowy region będzie się dalej dynamicznie rozwijać i odnosić
sukcesy – powiedział JEAN-BRIAC PERRETTE, CEO & PRESIDENT, DISCOVERY NETWORKS
INTERNATIONAL.

– Moja przygoda z Discovery zaczęła się w 2000 roku. Od zawsze była to marka, która mnie inspirowała.
Wierzyłam w jej wartości oraz możliwości, które przede mną otwierała. Dzisiaj moje uczucia są
niezmienne – razem z milionami widzów kocham programy Discovery. Jest to dla mnie rozrywka, która
otwiera oczy i pozytywnie zaskakuje. Dzisiaj, po 17 latach pracy w tej organizacji, wierzę w nią jeszcze
mocniej. To dla mnie i dla Discovery emocjonujący czas nowych wyzwań. Jestem przekonana, że dzięki
nowej strukturze, będziemy jeszcze lepiej wsłuchiwać się w potrzeby naszych widzów i partnerów –
dodała KATARZYNA KIELI, PRESIDENT & MANAGING DIRECTOR, DISCOVERY EMEA.
Przez ostatnie lata Discovery silnie inwestowało w region EMEA, m.in. dokonując akwizycji Eurosportu,
nabywając prawa sportowe z półki premium, w tym prawa do transmisji igrzysk olimpijskich w latach
2018-2024. Co więcej, zainwestowano w rozwój produktów cyfrowych, skierowanych bezpośrednio do
konsumenta (D2C), takich jak Dplay – platforma dynamicznie rozwijająca się we Włoszech, Norwegii,
Szwecji oraz Danii oraz Eurosport Player, flagowy serwis sportowy. Ponadto Discovery nawiązało
współpracę na zasadzie JV z ProSiebenSat1 w Niemczech, dzięki której powstał serwis streamingowy z
najlepszymi programami obu nadawców.

***

O Discovery Communications
Discovery Communications (Nasdaq: DISCA, DISCB, DISCK) zaspokaja ciekawość i angażuje konsumentów na całym świecie poprzez portfolio najwyższej jakości kanałów dokumentalnych, sportowych oraz dziecięcych. Obejmuje ono  międzynarodowe marki telewizyjne, m.in. Discovery Channel, TLC, ID, Animal Planet, Discovery Science i Turbo/Velocity, amerykański kanał OWN:
Oprah Winfrey Network, Discovery Kids w Ameryce Łacińskiej oraz Eurosport, wiodącą platformę sportową w Europie, transmitującą wydarzenia atrakcyjne dla lokalnego odbiorcy oraz miejsce, gdzie bije serce igrzysk olimpijskich w Europie. Discovery dociera do ponad 3 mld widzów ogółem w ponad 220 krajach i terytoriach, oferując im każdego roku blisko 54 mld godzin kontentu. Oferta Discovery dostępna jest za pośrednictwem wielu ekranów, włączając TV Everywhere (aplikacje GO, Discovery K!ds Play), rozwiązania OTT (Eurosport Player), social wideo (Group Nine Media) oraz storytelling z wykorzystaniemwirtualnej rzeczywistości (Discovery VR).
Więcej informacji na stronie: www.discoverycommunications.com.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF