Konkurs Timecode Akcja Animacja

Ruszył konkurs Timecode Akcja Animacja -jedyny taki konkurs dla twórców animacji i motion designerów.

Konkurs Timecode Akcja Animacja, to jedyny taki konkurs dla twórców animacji i motion designerów. Skierowany jest z 2 grup:

1. do twórców animacji i motion designu
2. do branży kreatywnej  – agencji reklamowych, studiów produkcyjnych, marketingowców.

Konkurs ruszył 4 października i jego pierwszy etap potrwa do 9 listopada. Po tej dacie zacznie się 2gi etap, który potrwa do 15 grudnia. W tym drugim etapie wybierzemy 5 prac, nad którymi ich autorzy będą mogli pracować dalej po okiem branżowego jury. 15 grudnia ogłosimy zwycięzcę, a partnerzy przyznają wyróżnienia dla 4 prac. Patronami tegorocznej edycji są 4 marki: Asseco, Clovin, Ergo Hestia, Rossmann. Pula nagród wynosi 25 tyś zł. Żeby wziąć udział trzeba się zarejestrować na www.timecodeakcjaanimacja.pl i stworzyć animację do jednej z czterech ścieżek dźwiękowych, dostępnych na tej stronie.
Organizatorem konkursu jest studio produkcyjne Timecode Film Production, specjalizujące się w realizacji reklam, branded contentu i animacji. Partnerem kreatywnym jest agencja AdValue Engaged, za komunikację wizualną odpowiada s2dio.pl Konkurs odbywa się po raz piąty, a po raz pierwszy jest dostępny także dla twórców z Ukrainy, a także innych krajów.

„Timecode Akcja Animacja, to konkurs, który w założeniach swoich ma pomóc zdolnym twórcom animacji reklamowej, zaistnieć w świadomości ludzi z branży. Inne konkursy branżowe promują przeważnie agencje i studia, w których pracują twórcy, ale nie promują samych twórców z imienia i nazwiska. Uważam, że z tego powodu nasz konkurs jest wartościowy zarówno dla tych, którzy zajmują się animacją, jak i dla tych, którzy takich ludzi potem zatrudniają. Korzyści są dla obu stron. Poza tym chcemy konkursem promować zastosowanie prostej animacji w reklamie. W dobie social mediów, kiedy content reklamowy żyje krótko, nakłady na jego produkcję muszą być adekwatne do rozdrobnionych budżetów mediowych. Animacja z racji niższego kosztu produkcji niż klasyczna reklama filmowa, ma szansę być tu ważnym medium.”
– mówi Tomasz Dławichowski, organizator konkursu

Sebastian Nowak