...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Kreatywny mówi: Tomasz Krajewski, SkyCash

Przygotowując się do 7 edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie magazynu Business in Brief, kontynuujemy cykl materiałów, w których pytamy laureatów wszystkich poprzednich edycji naszego rankingu m.in. o to, jakie znaczenie miało dla nich wyróżnienie magazynu Business in Brief oraz co sądzą o trendach marketingowych i rynku startupów w Polsce.

Na pytania odpowiedział laureata rankingu 50 Najbardziej Kretywnych w Biznesie magazynu Business in Brief Tomasz Krajewski, prezes zarządu SkyCash.

Jakie znaczenie miało dla Ciebie wyróżnienie w rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie magazynu Business in Brief?

Druga pozycja w rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie jest potwierdzeniem, że ciężka praca po kilkanaście godzin dziennie z ludźmi, którzy kochają to, co robią musi przynosić efekty. Cieszę się, że branżowi specjaliści dostrzegli potencjał drzemiący w SkyCash i to, jak bardzo system wpisuje się w potrzeby użytkowników smartfonów. Popularność tego typu rozwiązań stale rośnie, choć jeszcze niedawno nie było to wcale takie oczywiste. W momencie rynkowego debiutu cieszyliśmy się z każdej pojedynczej transakcji, natomiast obecnie odnotowujemy ich już ponad milion miesięcznie.


Który trend, Twoim zdaniem będzie decydował o kształcie biznesu i komunikacji  marketingowej w przyszłości?

Tegorocznej edycji Mobile World Congress przyświecało hasło “Mobile is everything”. To stwierdzenie, z którym ciężko dyskutować, widząc jak bardzo urządzenia przenośne zmieniły naszą codzienność Nadążenie za tą rewolucją jest i będzie ogromnym wyzwaniem dla niemal każdej dziedziny biznesu. Z ciekawością obserwuję szybki rozwój Internetu Rzeczy (weareables) oraz postępującą integrację pomiędzy urządzeniami mobilnymi i wszelkiego rodzaju sprzętem podłączonym do sieci. Inteligentne gadżety działają na wyobraźnię, ale mają też ogromny potencjał biznesowy. Zapewne wkrótce zmienią nie do poznania kolejne dziedziny naszego życia i gospodarki, w tym w szczególności komunikację marketingową, która błyskawicznie sięga po innowacje.

Jaka aplikacja mobilna jest dla Ciebie niezbędna w prowadzeniu biznesu?

Aplikacją, bez której trudno byłoby mi normalnie funkcjonować jest – oczywiście poza SkyCash –  Google Keep. Łączy najlepsze funkcje Evernote i OneNote z maksymalnie uproszczonym interfejsem oraz natywną integracją z Androidem. Do Keep wrzucam praktycznie wszystko, co wymaga zanotowania i zapamiętania, jak pomysły, inspiracje czy listy rzeczy do zrobienia. Aplikacja świetnie synchronizuje się z innymi urządzeniami i jest dobrze wkomponowana w cały ekosystem usług Google’a. Pozwala mi lepiej panować nad czasem zarówno w pracy, jak i życiu prywatnym.

Jak opiszesz współczesny rynek startupów w Polsce? W którą stronę zmierza to środowisko?


Polska scena startupowa rośnie w siłę. Wprawdzie ilościowo cały czas daleko nam do Niemiec czy Izraela, ale jakościowo wypadamy dobrze. Na naszym rynku powstają rozwiązania o globalnym potencjale, spośród których coraz więcej potwierdzonych jest patentami. Wierzę w polską innowacyjność, którą widać w wielu obszarach. Czas na lepsze jakościowo regulacje prawne, ponieważ w dalszym ciągu jest na tym polu sporo do zrobienia. Start-upy skupiają bardzo kreatywnych przedsiębiorców. Warto ułatwiać tej grupie dostęp do finansowania i tworzyć warunki pozwalające na zwiększenie tempa rozwoju, w tym w zakresie ekspansji na rynkach zagranicznych. Nowe technologie nieustannie redefiniują sposób prowadzenia biznesu w niemal każdej branży, przez co rynek jest otwarty na innowacje. Polskie start-upy coraz częściej odchodzą od rozwiązań typowo konsumenckich i jestem przekonany, że ten trend zostanie utrzymany. Większość nowych rozwiązań, które zobaczymy w przyszłości będzie powstawała z myślą o rynku B2B lub modelu mieszanym, konsumencko-biznesowym.

::

SkyCash

 

Choć Tomasz Krajewski funkcję prezesa zarządu SkyCash pełni zaledwie od października 2014 r., to efekty jego sprawnego kierowania firmą są już teraz bardzo wyraźne. W tegorocznym zestawieniu „Deloitte Technology Fast 50”, prezentującym najszybciej rosnące spółki z regionu EMEA, firma SkyCash, będąca największym polskim systemem płatności mobilnych, zajęła drugie miejsce, stając się tym samym najdynamiczniej rozwijającym się przedsiębiorstwem technologicznym w Polsce. Warto również zauważyć, że pod koniec września ubiegłego roku liczba pobrań aplikacji na urządzenia z systemem Android przekroczyła 2 mln, a zgodnie z szacunkami firmy liczba transakcji dokonanych za pomocą aplikacji oscylowała wokół 6 mln.


Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF