BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

L’Oréal stawia na refille i zaprasza konsumentów do nowego ruchu

Kluczowe marki Grupy L’Oréal zaangażowane we wspólne działania na rzecz popularyzacji kosmetyków w opakowaniach do ponownego napełniania (refille)

Grupa L’Oréal, światowy lider branży beauty, rozpoczęła swoją pierwszą globalną kampanię #JoinTheRefillMovement, obejmującą wiele marek, kategorii i kanałów dystrybucji. Jej celem jest zachęcenie konsumentów, by traktowali refille jako nowy element codziennej rutyny pielęgnacyjnej, tym samym wspierając bardziej zrównoważone podejście do konsumpcji. W kampanię zaangażowane są najbardziej rozpoznawalne marki Grupy, w tym: Lancôme, Armani Beauty, Yves Saint Laurent Beauty, Kiehl’s, Mugler, Maison Margiela Fragrances, Prada Beauty, Valentino Beauty, L’Oréal Paris, Kérastase, L’Oréal Professionnel i La Roche-Posay. W Polsce konsumenci mają obecnie dostęp do blisko 80 produktów marek L’Oréal w wersji refill.

Oprócz kampanii reklamowej i działań w mediach społecznościowych wykorzystywany jest hashtag #JoinTheRefillMovement, który zachęca konsumentów do zapoznania się z ideą refill i aktywnego udziału w tej akcji. Inicjatywę wspierają także partnerzy handlowi, co zwiększa widoczność dostępnych opcji uzupełniania w różnych kategoriach produktów kosmetycznych.

Inicjatywa odpowiada na rosnące zainteresowanie konsumentów bardziej zrównoważonymi rozwiązaniami w obszarze kosmetyków i ma na celu zwiększenie świadomości na temat zalet opakowań do ponownego napełniania. Dziś aż 78% konsumentów oraz konsumentek wyraża zainteresowanie bardziej zrównoważonymi produktami, jednak świadomość dostępnych opcji refill oraz ich niższego wpływu na środowisko wciąż nie jest powszechna. Kampania ma na celu pokazanie konkretnych korzyści płynących z tego rozwiązania – zarówno pod względem ekologicznym, jak i ekonomicznym. Na przykład wybierając uzupełnienie 100 ml zamiast dwóch flakonów po 50 ml zapachu La Vie Est Belle Elixir, można zaoszczędzić 73% szkła, 66% plastiku i 61% kartonu.

Łączymy siły naszych najbardziej rozpoznawalnych marek, by zachęcić konsumentów na całym świecie do dołączenia do ruchu #JoinTheRefillMovementtłumaczy Blanca Juti, dyrektorka ds. komunikacji korporacyjnej i relacji z Interesariuszami w L’Oréal Chcemy, aby konsumenci i konsumentki na całym świecie mogli przekonać się, że przejście na opakowania do ponownego napełniania jest naprawdę proste i może stać się stałym elementem codziennej pielęgnacji.

Jako globalny lider branży kosmetycznej mamy nie tylko możliwość, ale i odpowiedzialność, by rozwijać bardziej cyrkularne rozwiązania i wyznaczać nowe standardy w sektorze – mówi Ezgi Barcenas, dyrektorka ds. odpowiedzialności korporacyjnej w L’Oréal. – Aby zrealizować tę wizję na większą skalę, potrzebne są nie tylko innowacje, lecz także konsekwencja i konkretne działania. Dlatego angażujemy nasze marki, partnerów biznesowych oraz konsumentki i konsumentów, by refille stały się powszechnym rozwiązaniem.

 

#JoinTheRefillMovement odzwierciedla konsekwentne działania L’Oréal na rzecz ograniczania wpływu środowiskowego i rozwijania alternatywnych rozwiązań opakowaniowych. W ciągu ostatnich pięciu lat Grupa dostosowała swoje zakłady produkcyjne na całym świecie, co umożliwiło siedemnastokrotny wzrost liczby produktów dostępnych w wersji refill – również wśród najczęściej wybieranych zapachów damskich i męskich

W Polsce konsumenci mają obecnie dostęp do blisko 80 produktów w wersji refill, obejmujących m.in. zapachy marek Prada, Yves Saint Laurent, Armani i Lancôme (wraz z produktami do pielęgnacji), kosmetyki do pielęgnacji włosów Kérastase i L’Oréal Professionnel, a także wybrane linie dermokosmetyków Vichy, La Roche-Posay i CeraVe.

 ::

O L’Oréal
Od ponad 110 lat L’Oréal, światowy lider w branży beauty, poświęca się tylko jednej rzeczy: zaspokajaniu kosmetycznych aspiracji konsumentek i konsumentów na całym świecie. Nasz cel – tworzenie piękna, które porusza świat – definiuje podejście do urody jako integracyjne, etyczne i zaangażowane w zrównoważony rozwój społeczny i środowiskowy. 

Dzięki naszemu szerokiemu portfolio 37. międzynarodowych marek i ambitnym zobowiązaniom dotyczącym zrównoważonego rozwoju w ramach naszego programu L’Oréal For The Future, oferujemy każdemu człowiekowi na całym świecie to, co najlepsze pod względem jakości, skuteczności, bezpieczeństwa, autentyczności i odpowiedzialności, jednocześnie celebrując piękno w jego nieskończonej różnorodności.

Dzięki ponad 900 000 zaangażowanym pracownikom, zrównoważonemu zasięgowi geograficznemu i sprzedaży we wszystkich sieciach dystrybucji (e-commerce, rynek masowy, domy towarowe, apteki, salony fryzjerskie, sprzedaż detaliczna w turystyce i markowe butiki) w 2024 r. grupa wygenerowała sprzedaż w wysokości 43,48 mld euro. L’Oréal opiera się na 21. ośrodkach badawczych w 11. krajach na całym świecie, dedykowanym zespole ds. badań i innowacji składającym się z 4000. naukowczyń i naukowców oraz 8000. specjalistek i specjalistów w dziedzinie technologii i cyfryzacji, aby tworzyć przyszłość piękna i zostać liderem Beauty Tech.

Więcej informacji na https://www.loreal.com/en/mediaroom 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF