„Mali ratownicy” z Grand Prix na Eventiada IPRA Golden Awards

24

„Mali Ratownicy”- projekt prowadzony od 3 lat w nadmorskich miejscowościach przez Volkswagena, który uczy dzieci prawidłowego udzielania pierwszej pomocy zdobył Grand Prix w Eventiada IPRA Golden Awards. Ponadto został wyróżniony w kategorii Best Corporate Social Responsibility Campaign. Za realizację projektu były odpowiedzialne agencje EL Padre (event) oraz Public Dialog (PR).

Gala podsumowująca tegoroczną edycję konkursu Eventiada IPRA Golden Awards odbyła się we wtorek, 12 listopada, w Moskwie. Projekt „Mali Ratownicy” zdobył Grand Prix w uzasadnieniu jury za promowanie bezpieczeństwa wśród rodzin. Ponadto został wyróżniony w kategorii Best Corporate Social Responsibility Campaign. W konkursie zgłoszono ponad 700 projektów z 13 krajów Europy oraz Azji.

Zdobycie Grand Prix to dla nas ogromny zaszczyt i wyróżnienie. Marka Volkswagen chce budować odpowiedzialne postawy wśród młodych ludzi i temu właśnie mają służyć Mali Ratownicy. Umiejętność niesienia pierwszej pomocy i zareagowania w sytuacji, która może tego wymagać, jest przydatna przez całe życie. W naszych strefach dzieci nabywały także szereg innych cech, takich jak odwaga, chęć niesienia pomocy, odpowiedzialność i to właśnie na te aspekty mocno zwracaliśmy uwagę podczas szkoleń w strefach. Tegoroczna, trzecia już edycja była dla nas rekordowa. Dość powiedzieć, że na przestrzeni ostatnich trzech lat przeszkoliliśmy ponad 35 000 dzieci– mówi Hubert Niedzielski, kierownik ds. PR marki Volkswagen.

Nominacje a następnie zwycięzcy w Eventiada IPRA Golden Awards 2019 byli wybierani przez międzynarodowe jury, złożone z ekspertów zajmujących się komunikacją i PR, którzy oceniali wedle następujących kryteriów: zgodność z międzynarodowymi najwyższymi standardami, innowacyjność w komunikacji, jakość analizy i insights, planowanie oraz egzekucję. 

IPRA Golden Awards to największa globalna nagroda organizowana od 1990 roku przez Międzynarodowe Stowarzyszenie Public Relations (IPRA), która od 1955 roku podnosi standardy praktyki public relations na całym świecie.

Volkswagen stworzył program „Mali Ratownicy” w 2017 roku.  Jego zadaniem jest nauczenie zasad udzielania pierwszej pomocy jak największej liczby dzieci i pokazanie, że jest to bardzo proste a jakże ważne. Program każdemu dziecku daje fantastyczną okazję do budowania jego wiedzy, umiejętności, i poczucia pewności siebie. Zaszczepia umiejętność radzenia sobie w trudnych sytuacjach, dodaje odwagi i pobudza chęć pomagania innym. W specjalnych strefach na polskich plażach, dzieci stają się super bohaterami i uczą się prawidłowo udzielać pierwszej pomocy, pod czujnym okiem profesjonalnych ratowników medycznych.

Więcej informacji o projekcie „Mali ratownicy” można znaleźć na stronie: https://www.volkswagen.pl/pl/swiat-volkswagena/mali-ratownicy.html