Marek Gargała odchodzi z Publicis Groupe
Marek Gargała, dotychczasowy członek zarządu Publicis Groupe Polska i szef Creative Practice, którą tworzą agencje Leo Burnett, LiquidThread, Publicis Worldwide oraz Saatchi&Saatchi, odchodzi z firmy. Jego stanowisko nie zostanie obsadzone.
Po odejściu Marka Gargały szefowie poszczególnych agencji kreatywnych będą raportowali bezpośrednio do Piotra Piętki, CEO Publicis Groupe w Polsce, na Ukrainie i w krajach bałtyckich, analogicznie jak ma to miejsce w przypadku agencji mediowych (Spark Foundry, Starcom, Zenith i Performics).
Kreacja ma dla nas fundamentalne znaczenie, gdy myślimy o naszej misji budowania biznesu Klientów poprzez poprawianie doświadczeń ludzi z markami. Nasze agencje kreatywne stale udowaniają, że oprócz doskonałego zrozumienia potrzeb marek i zachowań konsumentów, co znajduje odzwierciedlenie w dogłębnie przemyślanych staretegiach, mają ogromny potencjał twórczy i potrafią go przełożyć na perfekcyjne egzekucje. Sukcesy Publicis Groupe w obszarze Creative w ostatnich latach, wygrane w kilkudziesięciu wymagających przetargach, nagrody w najważniejszych konkursach, a przede wszystkim zadowolenie i rozwój biznesu Klientów, to w dużej mierze zasługa Marka Gargały, który czuwał nad rozwojem Creative od momentu wdrożenia w Polsce modelu Power of One. Za ten wkład w budowanie naszej organizacji i ogromną pasję kreatywną, którą realizował od początku działalności agencji Publicis Worldwide, chciałbym mu serdecznie podziękować i życzyć powodzenia.
Piotr Piętka
Marek Gargała pełnił funkcję dyrektora operacyjnego zasobów kreatywnych Publicis Groupe w Polsce od stycznia 2019 r. Od 2017 roku odpowiadał także za powstanie i rozwój marki produkcyjnej Prodigious. Z organizacją jest związany od 1999 r., kiedy dołączył do agencji Publicis Poland. W 2001 roku został jej szefem, a w połowie 2017 roku objął też nowo utworzone stanowisko chief operations officera w strukturze Publicis Communications obejmującej marki Arc, Leo Burnett, MSL Group, Prodigious, Publicis Consultants, Publicis Worldwide oraz Saatchi & Saatchi.
Pozostawiam agencje w doskonałej formie, z pełnym portfelem zamówień, zdrowe finansowo, silne i zrestrukturyzowane, gotowe na wszelkie wyzwania biznesowe i podbój rynku. To dobry moment na zmianę. Osobiście w Grupę Publicis, a wcześniej w agencję Publicis włożyłem dużo serca, kawał życiowego czasu i energii. Będzie to dla mnie zawsze ogromnie ważna część życia zawodowego. Całemu zespołowi życzę powodzenia w dalszej drodze.
Marek Gargała
Obecnie szefowie agencji kreatywnych Hanna Jackowska (Leo Burnett), Kamila Roszkowska
i Dagmara Gadomska (Publicis Worldwide), Ewa Wolska – Rzewuska (Saatchi & Saatchi)
oraz Łukasz Borek (LiquidThread), będą raportować bezpośrednio do Piotra Piętki.
Od czasu wdrożenia w Polsce modelu Power of One widzimy bardzo wyraźnie, że wykorzystanie synergii kreacji z innymi obszarami specjalistycznymi naszej organizacji, takimi jak analityka i badania, commerce i technologie oraz media i influence, przynosi świetne rezultaty, czego dowodem są wygrane przez nas przetargi i rozwój organiczny naszych usług w grupie. Chciałbym aby ten proces jeszcze przyspieszył i zaowocował kolejnymi sukcesami nowo biznesowymi, a przede wszystkim rozwojem biznesu naszych Klientów.
Piotr Piętka
Zmiany w obszarze Creative Publicis Groupe Polska wejdą w życie na początku maja br.
Źródło: Publicis Groupe