Mikrolokalizacja (nie tylko) w czasach pandemii

292

Marketerzy stale pracują w szumie informacyjnym, nie tylko w czasach pandemii koronwirusa. Często nie wiedzą, kim tak naprawdę są ich klienci – zwłaszcza ci, którzy odwiedzają sklepy stacjonarne i punkty usługowe marek. O ile są w stanie określić i analizować ich zachowania (np. zakupowe) online, o tyle precyzyjne dane o zachowaniach użytkowników offline zawsze były dla nich Świętym Graalem. Co zrobić, gdy dane z GPS są zbyt mało szczegółowe?

Dzięki nowatorskiemu wykorzystaniu mikrolokalizacji w naszej autorskiej technologii KoalaMetrics, możemy zbudować charakterystykę użytkownika na podstawie miejsc offline, które odwiedza, z dokładnością do 2 metrów. O takiej wizycie dowiadujemy się za każdym razem, gdy smartfon z systemem operacyjnym Android znajdzie się w pobliżu sieci wi-fi. To zbliżenie zostaje zarejestrowane przez naszą technologię, zaimplementowaną w topowych polskich aplikacjach mobilnych i skutkuje wpisem do bazy danych. Taka pojedyncza dana jest istotna, ale cały ich zestaw jest bezcenny. Pozwala nam poznać i lepiej zrozumieć użytkownika – możemy poznać jego płeć, wiek, miejsca, w których bywa oraz marki, których punkty odwiedza. Taką charakterystykę nazywamy profilem behawioralnym. To dzięki niemu wiemy, co robiliby teraz Polacy, gdyby… nie musieli siedzieć w domach. Znamy ich codzienne ścieżki, najczęściej uczęszczane miejsca i zwyczaje. Mikrolokalizacja służy nam jednak nie tylko w celach komercyjnych. W okresie pandemii regularnie dostarczamy wiedzę, która pomaga ochronić się przed zagrożeniem epidemicznym, wywołanym COVID-19. Do tej pory sprawdziliśmy już:

  • gdzie w Polsce mogą występować największe ogniska zarażeń, określone na podstawie analizy ruchu osób przebywających w zagrożonych regionach Włoch w okresie 10.02-13.03, zamieszkałych w Polsce

Mapy_potencjalnych_ognisk

Te informacje dają nam lepsze rozumienie sytuacji zagrażającej życiu lub zdrowiu, dlatego dzielimy się nimi w naszych kanałach social media. Zajrzyjcie do nas na LinkedIn  i Facebook.