Moda napędza e-commerce w Polsce (infografika)

Aż 72 proc. polskich internautów wskazuje odzież, akcesoria i dodatki jako najczęściej kupowaną w Internecie kategorię produktów. Czy jest możliwe, że niebawem wszyscy internauci będą kupować ubrania online? Czy właściciele sklepów z odzieżą doceniają potencjał Internetu?

Odzież to numer 1 w e-commerce 

 

Polacy wydają w e-sklepach związanych z modą średnio 207 zł podczas jednej transakcji, a średnia cena kupowanego produktu to 140 zł. Czy właściciele sklepów online to doceniają? Konsumenci coraz częściej dokonują zakupów z wykorzystaniem urządzeń mobilnych. Często narzekają na niewygodne formularze (58 proc.) niedostosowanie stron do zakupów w wersji mobilnej (52 proc.) oraz za małe litery (42 proc.). Opłaca się mieć zatem stronę internetową dostosowaną do urządzeń mobilnych, wtedy doświadczenia zakupowe będą zwyczajnie lepsze. 

 

Klient

 

79 proc. kobiet i 66 proc. mężczyzn w Polsce kupuje odzież online. Część z nich wykorzystuje Internet, by dokonać zakupów, a część – by dowiedzieć się więcej przed wizytą w sklepie stacjonarnym. Przeciętny kupujący online to kobieta, w wieku 25-34 lata, z wyższym wykształceniem, o dobrej i średniej sytuacji materialnej.  Jej średnie miesięczne wydatki na odzież, dodatki i akcesoria to 89 zł. Chętnie korzysta z kuponów rabatowych, a nawet jest w stanie zwiększyć swoje wydatki na zakupy w odpowiedzi na promocje.

Omnichannel, czyli dopasowanie się do potrzeb klientów

 

Branża modowa dopiero ewoluuje od działalności offline do omnichannel. Kupując ubrania online, klient korzysta z różnych kanałów komunikacji z marką – czyta opinie w social media, ogląda najnowsze kolekcje na stronach internetowych, obserwuje fora internetowe, przymierza ubrania w sklepach tradycyjnych, etc. Nie ma różnicy między kupującymi online i offline w kwestii poszukiwania informacji o produktach w Internecie. Dlatego, zamiast skupiać się na sprawdzonych formach sprzedaży, warto zainwestować w nowoczesne narzędzia, wspierające handel tradycyjny i w ten sposób rozwijać i utrzymać satysfakcję klientów.

Marki premium, czyli Made in Poland ma znaczenie

 

Internet to najważniejsze, zaraz po centrach handlowych, miejsce zakupu polskich marek premium. Co 4-ta osoba zwykle kupuje online odzież, obuwie i galanterię skórzaną. Warto zauważyć, że blisko 60 proc. zamożnych Polaków chętniej kupuje marki luksusowe pochodzące z Polski. Kupujący wskazują, że polskie marki premium wyróżnia korzystniejsza relacja jakości do ceny niż ich zagranicznych odpowiedników. Najbardziej rozpoznawalne polskie marki premium to Vistula, Bytom i Wólczanka.

::

Źródło: Bluerank

Foto: Picjumbo

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF