Nagroda dla VR Factory w prestiżowym konkursie Viveport Developer Awards

186

Podczas uroczystej gali wręczenia nagród Viveport Developer Awards obywającej się w ramach największego na świecie profesjonalnego wydarzenia branży gier Game Developers Conference | GDC, drugą nagrodę w kategorii Edukacja odebrała firma VR Factory. Polska spółka została nagrodzona za pierwszą na świecie platformę szkoleniową będącą połączeniem symulatora, kursu barmańskiego i gry „Bartender VR Simulator”.

To wielka nagroda dla całego zespołu naszej firmy zaangażowanego w projekt „Bartender VR Simulator”. To dowód na to, że polskie firmy dysponują ogromnym potencjałem i mimo wielu trudności i dysponowania znacznie mniejszymi środkami finansowymi, dzięki uporowi i konsekwencji są w stanie skutecznie rywalizować z największymi globalnymi graczami” – powiedział założyciel i CEO Firmy VR Factory, Sławomir Matul.

Nagrodzona aplikacja „Bartender VR” to pierwszy na świecie wirtualny symulator pracy barmana stworzony przy współpracy z sześciokrotnym mistrzem świata barmanów Tomaszem Małkiem. Korzystając z aplikacji użytkownik może nauczyć się kluczowych zasad sztuki barmańskiej, trików oraz przygotowania szesnastu drinków.

„Od samego początku jednym z naszych głównych założeń było maksymalne wykorzystanie możliwości jakie daje VR do tego, aby w wirtualnym świecie oddać realne warunki i zasady w jakich funkcjonuje barman. Aby to osiągnąć przy współpracy merytorycznej z Mistrzem świata barmanów Tomkiem Małkiem opracowaliśmy między innymi bardzo rozbudowany systemu chwytania czy zintegrowaliśmy technologię Flex od NVIDIA odwzorowując fizykę cieczy dzięki czemu wszystkie płyny mają swoją dynamikę i symulują zachowanie prawdziwych cieczy jakich używa barman do przygotowania drinków” –  dodaje Sławomir Matul

Aby uzyskać jak najlepsze odzwierciedlenie realnego świata w Bartender VR wyselekcjonowane wyposażenie barmańskie, zostało zeskanowane specjalnymi skanerami 3D i przeniesione do silnika Unreal Engine 4. Dopełnieniem całości jest jak najwierniejsze oddanie zabudowy barów – tego aby cześć w której funkcjonuje gracz była jak najbardziej zbliżona do realnych barów. Gra rozwijana była poprzez konsultacje i testy przy udziale blisko dwudziestu utytułowanych na świecie barmanów oraz graczy-testerów. Testy obejmowały zarówno warstwę merytoryczną przygotowania drinków i przeniesienia know-how barmańskiego do gry, jak również aspekty uwzględniające uzyskanie płynnej rozgrywki.

Zdobywca drugiego miejsca otrzymuje: 20 000 USD na rozwój firmy, film z profilu studyjnego wyprodukowany przez Viveport, priorytetowy dostęp do najnowszego sprzętu programistycznego oraz najnowszy sprzęt VR

(1x) Vive Pro HMD
(1x) Vive Focus HMD
(2x) Vive Tracker (śledzenie SteamVR 1.0)