Nagrody w Konkursach KTR i INNOVATION 2022 wręczone! GRATULUJEMY ZWYCIĘZCOM
Wśród laureatów tegorocznej Gali KTR i INNOVATION 2022 przyznano 159 nagród w Konkursie KTR, w tym 41 złote, 65 srebrnych i 53 brązowych oraz 30 nagród w konkursie INNOVATION, w tym 9 złotych, 8 srebrnych i 13 brązowych.
Tegoroczna Gala już po raz drugi połączyła dwa branżowe projekty: konkurs KTR, czyli święto kreatywności i twórczej odwagi, oraz Innovation – przeznaczony dla innowacyjnych projektów z obszaru biznesu, mediów i komunikacji, wyznaczających nowe kierunki w tych obszarach.
Nagrody Best of Jury KTR i INNOVATION przyznało spośród prac nagrodzonych złotem:
BEST OF KTR
- Communication of the Year oraz Design of the Year dla FCB&theMilkman za „My first poison” dla Clovin
- Charity of the Year dla Ogilvy za „Buy My Cancer” dla Alivia Onkofundacja
- Craft of the Year dla Pawła Jońcy za „Russian bear”, projekt niekomercyjny
- Technology of the Year dla Isobar Polska (dentsu Creative) za „Bezpieczny wózek przyszłości” dla Fundacji Rodzic w Mieście
BEST OF INNOVATION
- Innovation of the Year dla GONG oraz Współzgłaszających Game Changer, ING, MediaHub za „Miasto ING w Roblox” dla ING
- Charity of the Year dla Ogilvy oraz Współzgłaszającego OTO FILM za „Buy My Cancer” dla Alivia Onkofundacja
Jury KTR obradowało pod przewodnictwem:
- Communication – Bartek Klimaszewski, Executive Creative Director, BBO Warszawa
- Creative Strategy – Szymon Gutkowski, Managing Director – Partner, DDB Warszawa
- Design – Marcin Wolny, Creative Director
- Technology – Piotr Osiński, Regional Creative Director, VMLY&R
- Craft Fotografia – Zuza Krajewska, Fotografka i Reżyserka
- Craft Ilustracja – Ola Jasionowska, Ilustratorka, Zarząd Zieleni m.st. Warszawy
- Craft Audio Video – Maciej Twardowski, Executive Creative Director, Ogilvy Poland
Tegorocznym Przewodniczącym Jury INNOVATION była Magdalena Kotlarczyk, Country Director, Google Polska, zaś przewodniczącymi grup jurorskich zostali:
- Innowacje w Biznesie – Jakub Eichelberger, Head of Brand Marketing, Tylko
- Innowacje w Komunikacji – Henryk Klawe, Strategist / Partner, Together
- Innowacje w Mediach – Aleksandra Przezdziecka, Dyrektor Strategii i Rozwoju TVN Media, Discovery
Tegoroczna edycja Innovation pokazała, że w Polsce nie tylko mówimy o potrzebie innowacji, ale ją po prostu robimy. Konkurs pokazuje, że innowacja nie jest i nie powinna być – celem samym w sobie, ale środkiem do tego, aby społecznie ważne tematy wybrzmiały bardziej, mądrzej i z dobrą energią.
– powiedziała Magdalena Kotlarczyk, przewodnicząca Jury, Country Director, Google Polska.
Od jakiegoś czasu żyjemy w bardzo dynamicznych czasach, które jak nigdy dotąd mają wpływ na naszą pracę i na jej efekty. Przez ten czas nauczyliśmy się pracować zdalnie, z domów, z innych krajów, hybrydowo, w odpowiednich momentach, rezerwując sobie czas w kalendarzach, itd. Rzeczywistość bardzo nam przyspieszyła. Niedawno ktoś przypomniał mi cytat: kreatywność, to inteligencja, która dobrze się bawi. Wydaje mi się, że ten cytat odnosi się do tych dobrych czasów, ale powinien też odnosić się do tej trudniejszej, bardziej wymagającej rzeczywistości
– powiedział Maciek Waligóra, przewodniczący zarządu KTR, Executive Creative Director, DDB Warszawa.
Po raz piąty Zarząd KTR przyznał także nagrodę HALL OF FAME za całokształt pracy najbardziej zasłużonym w branży kreatywnej. Tegoroczne Hall of Fame otrzymali: Kuba Pietrzak oraz Przemek Bogdanowicz.
Agencją Roku KTR zostało 180heartbeats + JUNG V. MATT. W rankingu na pierwszej pozycji utrzymały się: Papaya Films wśród domów produkcyjnych oraz Platige Image – jako Studio Postprodukcyjne Roku. Ranking Designu wygrało w tym roku FCB&theMilkman.
Tytuł Reklamodawcy Roku przyznano w obdywu Konkursach marce Clovin.
Agencją Roku Innovation zostało DDB Warszawa. Nagrodę Agencji Mediowej Roku przyznano Havas Media.
RANKINGI KTR 2022
AGENCJA KOMUNIKACYJNA ROKU | ||||
Miejsce | Firma | Punkty | ||
1 | 180heartbeats + JUNG V. MATT | 96,5 | ||
2 | VMLY&R | 77 | ||
3 | GONG | 68,25 | ||
4 | FCB&theMilkman | 62,5 | ||
5 | DDB Warszawa | 55,25 | ||
RANKING DESIGN | ||||
Miejsce | Firma | Punkty | ||
1 | FCB&theMilkman | 43,75 | ||
2 | VMLY&R | 34,5 | ||
3 | 180heartbeats + JUNG V. MATT | 15,25 | ||
DOM PRODUKCYJNY ROKU | ||||
Miejsce | Firma | Punkty | ||
1 | Papaya Films | 93,5 | ||
2 | MOON Films | 70,25 | ||
3 | SHOOTME Visual Artists | 52,5 | ||
STUDIO POSTPRODUKCYJNE ROKU | ||||
Miejsce | Firma | Punkty | ||
1 | Platige Image | 51,5 | ||
2 | TELEVISOR | 23,5 | ||
3 | VEIN Postproduction | 21 | ||
REKLAMODAWCA ROKU | ||||
1 | Clovin | 62,5 | ||
2 | Bank BNP | 52,25 | ||
3 | YES | 48,25 |
RANKINGI INNOVATION 2022
AGENCJA KOMUNIKACYJNA ROKU | ||
Miejsce | Firma | Punkty |
1 | DDB Warszawa | 22 |
2 | FCB&theMilkman | 16 |
3 | Feeders Agency | 12 |
GONG | 12 | |
Ogilvy | 12 | |
VMLY&R | 12 | |
AGENCJA MEDIOWA ROKU | ||
Miejsce | Firma | Punkty |
1 | Havas Media | 8 |
2 | MediaHub | 7 |
3 | Arena Media | 6 |
REKLAMODAWCA ROKU | ||
1 | Clovin | 16 |
2 | ING | 12 |
NETFLIX | 12 | |
Uniqa | 12 | |
Alivia Onkofundacja | 12 | |
3 | Grupa Stonewall | 10 |
Slowhop | 10 |
Nagrody obejrzeć można na naszej platformie: https://konkursy.sar.org.pl/
Organizator: SAR, Innovation, KTR, Cannes Lions
Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR zostało założone w 1997 r. Organizacja zrzesza firmy, które tworzą efektywną komunikację marketingową, jest to obecnie 126 podmiotów: agencje full service, agencje mediowe, agencje brand design & consulting, agencje eventowe, agencje interaktywne, domy produkcyjne i agencje AdTech. Jednym z głównych zadań SAR jest promocja oraz animacja środowiska reklamowego w Polsce oraz tworzenie warunków do wymiany doświadczeń i wiedzy pomiędzy podmiotami działającymi na rynku. Ponadto działalność SAR obejmuje opracowywanie, systematyzowanie i popularyzowanie standardów przetargowych oraz dobrych praktyk biznesowych, organizowanie szkoleń, seminariów i edukowanie kadr, a także prowadzenie badań branżowych. Oprócz tego SAR wraz Polską Konfederacją Pracodawców Prywatnych (Związek Mediów i Reklamy) prowadzi lobbing wokół prawa reklamy. Stowarzyszenie jest organizatorem, wyznaczających standardy reklamowe konkursów i związanych z nimi konferencji: Effie Awards, Innovation Award i KTR. Od 1999 r. SAR jest członkiem European Association of Communications Agencies (EACA). W Polsce SAR jest przedstawicielem międzynarodowego konkursu Cannes Lions. www.sar.org.pl