Nagrody w Konkursach KTR i INNOVATION 2022 wręczone! GRATULUJEMY ZWYCIĘZCOM

Wśród laureatów tegorocznej Gali KTR i INNOVATION 2022 przyznano 159 nagród w Konkursie KTR, w tym 41 złote, 65 srebrnych i 53 brązowych oraz 30 nagród w konkursie INNOVATION, w tym 9 złotych, 8 srebrnych i 13 brązowych.

 

Tegoroczna Gala już po raz drugi połączyła dwa branżowe projekty: konkurs KTR, czyli święto kreatywności i twórczej odwagi, oraz Innovation – przeznaczony dla innowacyjnych projektów z obszaru biznesu, mediów i komunikacji, wyznaczających nowe kierunki w tych obszarach.

Nagrody Best of Jury KTR i INNOVATION przyznało spośród prac nagrodzonych złotem:

BEST OF KTR

  • Communication of the Year oraz Design of the Year dla FCB&theMilkman za „My first poison” dla Clovin
  • Charity of the Year dla Ogilvy za „Buy My Cancer” dla Alivia Onkofundacja
  • Craft of the Year dla Pawła Jońcy za „Russian bear”, projekt niekomercyjny
  • Technology of the Year dla Isobar Polska (dentsu Creative) za „Bezpieczny wózek przyszłości” dla Fundacji Rodzic w Mieście

 

BEST OF INNOVATION 

  • Innovation of the Year dla GONG oraz Współzgłaszających Game Changer, ING, MediaHub za „Miasto ING w Roblox” dla ING
  • Charity of the Year dla Ogilvy oraz Współzgłaszającego OTO FILM za „Buy My Cancer” dla Alivia Onkofundacja

 

Jury KTR obradowało pod przewodnictwem:

  • Communication – Bartek Klimaszewski, Executive Creative Director, BBO Warszawa
  • Creative Strategy – Szymon Gutkowski, Managing Director – Partner, DDB Warszawa
  • Design – Marcin Wolny, Creative Director
  • Technology – Piotr Osiński, Regional Creative Director, VMLY&R
  • Craft Fotografia – Zuza Krajewska, Fotografka i Reżyserka
  • Craft Ilustracja – Ola Jasionowska, Ilustratorka, Zarząd Zieleni m.st. Warszawy
  • Craft Audio Video – Maciej Twardowski, Executive Creative Director, Ogilvy Poland

 

Tegorocznym Przewodniczącym Jury INNOVATION była Magdalena Kotlarczyk, Country Director, Google Polska, zaś przewodniczącymi grup jurorskich zostali:

  • Innowacje w Biznesie – Jakub Eichelberger, Head of Brand Marketing, Tylko
  • Innowacje w Komunikacji – Henryk Klawe, Strategist / Partner, Together
  • Innowacje w Mediach – Aleksandra Przezdziecka, Dyrektor Strategii i Rozwoju TVN Media, Discovery

Tegoroczna edycja Innovation pokazała, że w Polsce nie tylko mówimy o potrzebie innowacji, ale ją po prostu robimy. Konkurs pokazuje, że innowacja nie jest i nie powinna być – celem samym w sobie, ale środkiem do tego, aby społecznie ważne tematy wybrzmiały bardziej, mądrzej i z dobrą energią.

powiedziała Magdalena Kotlarczyk, przewodnicząca Jury, Country Director, Google Polska.

 

Od jakiegoś czasu żyjemy w bardzo dynamicznych czasach, które jak nigdy dotąd mają wpływ na naszą pracę i na jej efekty. Przez ten czas nauczyliśmy się pracować zdalnie, z domów, z innych krajów, hybrydowo, w odpowiednich momentach, rezerwując sobie czas w kalendarzach, itd. Rzeczywistość bardzo nam przyspieszyła. Niedawno ktoś przypomniał mi cytat: kreatywność, to inteligencja, która dobrze się bawi. Wydaje mi się, że ten cytat odnosi się do tych dobrych czasów, ale powinien też odnosić się do tej trudniejszej, bardziej wymagającej rzeczywistości

powiedział Maciek Waligóra, przewodniczący zarządu KTR, Executive Creative Director, DDB Warszawa.

 

Po raz piąty Zarząd KTR przyznał także nagrodę HALL OF FAME za całokształt pracy najbardziej zasłużonym w branży kreatywnej. Tegoroczne Hall of Fame otrzymali: Kuba Pietrzak oraz Przemek Bogdanowicz. 

 

Agencją Roku KTR zostało 180heartbeats + JUNG V. MATT. W rankingu na pierwszej pozycji utrzymały się: Papaya Films wśród domów produkcyjnych oraz Platige Image – jako Studio Postprodukcyjne Roku. Ranking Designu wygrało w tym roku FCB&theMilkman.

 

Tytuł Reklamodawcy Roku przyznano w obdywu Konkursach marce Clovin.

 

Agencją Roku Innovation zostało DDB Warszawa. Nagrodę Agencji Mediowej Roku przyznano Havas Media.

RANKINGI KTR 2022

AGENCJA KOMUNIKACYJNA ROKU
Miejsce Firma Punkty
1 180heartbeats + JUNG V. MATT 96,5
2 VMLY&R 77
3 GONG 68,25
4 FCB&theMilkman       62,5
5 DDB Warszawa     55,25
RANKING DESIGN
Miejsce Firma Punkty
1 FCB&theMilkman 43,75
2 VMLY&R 34,5
3 180heartbeats + JUNG V. MATT 15,25
DOM PRODUKCYJNY ROKU
Miejsce Firma Punkty
1 Papaya Films 93,5
2 MOON Films 70,25
3 SHOOTME Visual Artists 52,5
STUDIO POSTPRODUKCYJNE ROKU
Miejsce Firma Punkty
1 Platige Image 51,5
2 TELEVISOR 23,5
3 VEIN Postproduction 21
REKLAMODAWCA ROKU
1 Clovin 62,5
2 Bank BNP 52,25
3 YES 48,25

 

RANKINGI INNOVATION 2022

AGENCJA KOMUNIKACYJNA ROKU
Miejsce Firma Punkty
1 DDB Warszawa 22
2 FCB&theMilkman 16
3 Feeders Agency 12
GONG 12
Ogilvy 12
VMLY&R 12
AGENCJA MEDIOWA ROKU
Miejsce Firma Punkty
1 Havas Media 8
2 MediaHub 7
3 Arena Media 6
REKLAMODAWCA ROKU
1 Clovin 16
2 ING 12
NETFLIX 12
Uniqa 12
Alivia Onkofundacja 12
3 Grupa Stonewall 10
Slowhop 10

 

Nagrody obejrzeć można na naszej platformie: https://konkursy.sar.org.pl/

 

Organizator:  SAR,  Innovation, KTR, Cannes Lions

 

Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR zostało założone w 1997 r. Organizacja zrzesza firmy, które tworzą efektywną komunikację marketingową, jest to obecnie 126 podmiotów: agencje full service, agencje mediowe, agencje brand design & consulting, agencje eventowe, agencje interaktywne, domy produkcyjne i agencje AdTech. Jednym z głównych zadań SAR jest promocja oraz animacja środowiska reklamowego w Polsce oraz tworzenie warunków do wymiany doświadczeń i wiedzy pomiędzy podmiotami działającymi na rynku. Ponadto działalność SAR obejmuje opracowywanie, systematyzowanie i popularyzowanie standardów przetargowych oraz dobrych praktyk biznesowych, organizowanie szkoleń, seminariów i edukowanie kadr, a także  prowadzenie badań branżowych. Oprócz tego SAR wraz Polską Konfederacją Pracodawców Prywatnych (Związek Mediów i Reklamy) prowadzi lobbing wokół prawa reklamy. Stowarzyszenie jest organizatorem, wyznaczających standardy reklamowe konkursów i związanych z nimi konferencji: Effie Awards, Innovation Award i KTR.  Od 1999 r. SAR jest członkiem European Association of Communications Agencies (EACA).  W Polsce SAR jest przedstawicielem międzynarodowego konkursu Cannes Lions. www.sar.org.pl

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF