Najciekawsze polskie start-upy zaprezentują się na Polish Tech Day w londyńskim Google

132

Już w najbliższy piątek w siedzibie Google w Londynie odbędzie się największa zagraniczna konferencja promująca polskie innowacje i technologie – Polish Tech Day. Jej nieodłączną częścią jest konkurs Pitch to London, w którym wezmą udział najbardziej obiecujące polskie start-upy.

Głównym celem konkursu jest przedstawienie najlepszych start-upów z Polski (wybranych we współpracy z partnerami konkursu takimi jak ABSL, Infoshare czy TDJ Pitango) brytyjskiej publiczności oraz topowym inwestorom – oceniającym konkurs w Jury oraz biorących udział w Polish Tech Day.

– Staramy się nie tylko dać naszym start-upom możliwość prezentacji ale również ułatwić nawiązanie kontaktów biznesowych z funduszami VC operującymi w londyńskim City. Wyselekcjonowane firmy zaczynaja właśnie ekspansję na rynki zagraniczne i udział w Pitch To London daje im platformę dla wejścia na rynek międzynarodowy i zebrania funduszy. – mówi Aleksandra Pędraszewska z Fundacji PLUGin, organizatora Polish Tech Day. 

Złota szóstka – uczestnicy Pitch to London 2019

W tegorocznej edycji do rywalizacji przystąpi 6 start-upów z Polski: 

  • Smabbler – projekt oparty na sztucznej inteligencji z językowymi zdolnościami poznawczymi do zaawansowanej automatyzacji procesów z danymi tekstowymi.
  • Symmetrical – platforma do udzielania prostego i wygodnego finansowania, kojarząca potrzebujących kapitału z oferującymi go instytucjami finansowymi.
  • LESS industries – zestaw produktów wykorzystujących technologie Internetu Rzeczy do poprawy efektywności procesów rolniczych i przemysłowych poprzez inteligentne monitorowanie.
  • Josh.AI – sterowane głosem oprogramowanie „smart home”.
  • Edward.ai – wirtualny asystent wspierający przedstawicieli handlowych B2B.
  • Callpage – system pozwalający na analizę zachowań osób odwiedzających stronę internetową i umożliwiający nawiązanie bezpośredniego kontaktu w 28 sekund.

Warto walczyć o uznanie inwestorów 

Uczestnicy w trakcie krótkich 5-minutowych wystąpień przedstawią swój pomysł na biznes, a podczas sesji Q&A będą musieli przekonać Jury, że to właśnie oni zasługują na nagrodę. Jury będzie przyglądało się czynnikom takim jak: innowacyjność produktu lub usługi, strategia i plan rozwoju, znajomość rynku i możliwości ekspansji oraz umiejętność prezentacji.

Przykład Packhelp, start-upu produkującego zindywidualizowane opakowania na produkty, pokazuje, że warto starać się o zwycięstwo. Firma wzięła udział w Pitch To London zdobywając główną nagrodę w 2016 roku, a dziś dynamicznie się rozwija. W marcu tego roku Packhelp zebrał $10M od funduszy VC na dalszy rozwój. Jednym z funduszy był Speedinvest, którego przedstawicielka zasiada w Jury tegorocznego konkursu.

Więcej informacji o konkursie: https://polishtechday.com/#ptl